2022-03-29, 22:33
Avslutad
Janne är en tönt som borde avskedas omedelbart!

Citera
2022-03-29, 22:36
Medlem
MordFustangs avatar
.
Citera
2022-03-29, 22:48
Medlem
Cents4s avatar
Smått komiskt ändå att Jansson blev petad i förmån för Danielson. Samma individ som sket på sig mot Ukraina under EM och nu mot Polen. Brist på matcher leder till dessa misstag och en korkad förbundskapten som favoriserat en urusel mittback.
Citera
2022-03-29, 22:49
Medlem
Kan vi bygga om lite nu och och satsa på tekniskt kunnande, det finns spelare som väntar på sin chans. En sådan som Jesper Karlsson vill jag se som tar mycket initiativ, och kan bryta in från en kant med sin snabbhet. Hade varit skönt med någon som inte letar inlägg så fort bollen hamnar vid fötterna.
Citera
2022-03-29, 22:50
Medlem
Trist att JA landslag skulle sluta så här. Det som såg rätt lovande ut de första fyra åren. Nånting hände ifjol. Jag hatar att blanda in politik men plötsligt blev JA PK, Zlatan skulle med igen och landslaget slutade att vara en lagmaskin. Jag har ingenting emot andra folkslag men jag undrar om inte det etniskt mixade landslaget ligger oss i fatet även om andra nationer lyckas ypperligt med blandade lag. Sverige är mer beroende av sammanhållning än individuell briljans.
Citera
2022-03-29, 22:52
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Smått komiskt ändå att Jansson blev petad i förmån för Danielson. Samma individ som sket på sig mot Ukraina under EM och nu mot Polen. Brist på matcher leder till dessa misstag och en korkad förbundskapten som favoriserat en urusel mittback.

Håller med om att det var ett märkligt beslut att satsa på Danielsson. Däremot saknar man ju verkligen inte Pontus Jansson - har man en så pissig attityd att man lägger av i landslaget om man inte får en startplats så kan man gott stanna hemma i soffan.
Citera
2022-03-29, 22:52
Medlem
Karlström, Olsson, Danielson, Forsberg och Quaison får solidariskt ta på sig kvällens förlust och uteblivna VM.

Det som är tragiskt är att Karlström gick från tokhyllad till toksägad på mindre än en vecka.

Tror ni att någon kommer sluta i landslaget efter detta kval?
Citera
2022-03-29, 22:55
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Håller med om att det var ett märkligt beslut att satsa på Danielsson. Däremot saknar man ju verkligen inte Pontus Jansson - har man en så pissig attityd att man lägger av i landslaget om man inte får en startplats så kan man gott stanna hemma i soffan.

Vi vet inte riktigt vad som har hänt bakom kulisserna. Det är sedan gammalt att Janne oftast satsar på sina favoriter. Kan vara så att Jansson känt att det är lönlöst att fortsätta om han är reserv trots bra insatser i klubblaget.
Citera
2022-03-29, 22:59
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Karlström, Olsson, Danielson, Forsberg och Quaison får solidariskt ta på sig kvällens förlust och uteblivna VM.

Det som är tragiskt är att Karlström gick från tokhyllad till toksägad på mindre än en vecka.

Olsson kan gärna få sluta...

Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vi vet inte riktigt vad som har hänt bakom kulisserna. Det är sedan gammalt att Janne oftast satsar på sina favoriter. Kan vara så att Jansson känt att det är lönlöst att fortsätta om han är reserv trots bra insatser i klubblaget.

Japp, men det är i mina ögon också ett exempel på kass attityd. Aja, gjort är gjort. Jannes inflexibilitet har ju varit han största problem som förbundskapten. Inte bara att han har sina favoritspelare som han vägrar släppa, utan det gäller ju även sättet vi spelar och formerar laget på. Riktig jävla "ride or die" denna karl, numera oftast till Sveriges förtret...
Citera
2022-03-29, 23:02
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Trist att JA landslag skulle sluta så här. Det som såg rätt lovande ut de första fyra åren. Nånting hände ifjol. Jag hatar att blanda in politik men plötsligt blev JA PK, Zlatan skulle med igen och landslaget slutade att vara en lagmaskin. Jag har ingenting emot andra folkslag men jag undrar om inte det etniskt mixade landslaget ligger oss i fatet även om andra nationer lyckas ypperligt med blandade lag. Sverige är mer beroende av sammanhållning än individuell briljans.
Janne slutade vara Janne helt enkelt. Från att alla ska sjunga nationalsången till att smickra Näsan som hånar honom offentligt. Auktoritet bruten.

Sen är hans märkliga favoriseringar ett kapitel för sig också.
Citera
2022-03-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404

Zlatan och möjligtvis Ekdal kan jag se lägga av. Sen lär någon mittback bli utfasad och Martin Olsson t.e.x lär inte se mästerskapschanser igen. Eventuellt samma med Pierre B. Martin borde inte vara i närheten av landslaget från början men men...

-------------------------

Generellt svider det extra mycket med tanke på att vi spelade ganska bra typ 70% av matchen. Och båda baklängesmålen är självsabotage mer än Polen var bättre.

De stora frågorna nu är går man vidare från Janne trots hans väldigt bra resultat? Sedan EM har han visat rätt stora misstag och brister med hur han använder vissa spelare, gör sina byter och inte är taktiskt flexibel utifrån spelarmaterial imo. Han får alldeles för mycket skit för saker som inte är ett problem (4-4-2 defensiv/utan boll uppställning t.e.x) men hans absurda överskattning av K.Olsson, M.Olsson, M.Danielsson och fler är direkt kostligt i både vårat kval och i EM. Trots bra utgångspunkter. Sen kan jag inte fatta varför han ser Svanberg som ett alternativ för Ekdal när Ekdal är defensivt lagd och Svanberg är offensivt. Eller varför han ignorerar Gudmundsson och Holm som ytterbackar. Även Ousou är mer värdig en uppkallning än 1-2 mittbackar sett till kvalité och prestationer i klubb. Hans byten är ofta sena, förutsägbara (dock idag var Elanga oförutsägbart faktiskt), och stela. Eller rakt av fel. T.e.x Quaison var så kass att han borde blivit halvleksutbytt med tanke på de grymma alternativen vi hade och kom från en förlängning mot Tjeckien (tidigare byten medans övriga fortfarande har energi i benen att utnyttja det) osv.

En modernare tränare kan vara värd att växla till nu när tid finns, som passar de modernare spelarmaterial som fortsätter komma in och har kommit in nyligen.

Många diskussioner som bör tas nu för landslaget, utan att få det att låta som någon enorm kris. Vi har både talang och tid nu.
Citera
2022-03-29, 23:03
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Olsson kan gärna få sluta...

Japp, men det är i mina ögon också ett exempel på kass attityd. Aja, gjort är gjort. Jannes inflexibilitet har ju varit han största problem som förbundskapten. Inte bara att han har sina favoritspelare som han vägrar släppa, utan det gäller ju även sättet vi spelar och formerar laget på. Riktig jävla "ride or die" denna karl, numera oftast till Sveriges förtret...

Jag kommer alltid att uppskatta bragden mot Italien men det går liksom inte att leva på det. Tycker vi gör bort oss rejält taktiskt under VM kvalet i bortamatcherna mot Georgien & inte minst Grekland där vi blir totalt överkörda under andra halvlek. Nä, jag hoppas vi går för något nytt. Finns potential att utveckla Sveriges spel med rätt tränare vid rodret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in