2022-03-29, 22:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Klart de ska göra. Ryssland skall ersätta Ukraina och demilitariseras eller bombas i småbitar.

Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Varför inte, vinden har vänt så snart går Ukraina in i Ryssland och rensar upp lite nazister!

Sköna kommentarer! Jag kan ju tipsa om att det finns ett intressant gap till Kaspiska-havet öster om Ukraina. Där kan man ju grunda någon sydrysk republik!

Nej, jag tror inte det, fast Putler, måste, pressas tillbaka ytterligare! Om Ukraina gjort en robotattack emot ammunitionslagret i Ryssland, så är det en del av detta.

För att citera både Stalin och Putler

"Den svage blir slagen!"

Slava Ukraini!
Citera
2022-03-29, 22:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
hur tänkte du? Ukraina skall gå in i Ryssland och sätta en kula i sin egna nazistskalle. helt ologiskt
Börjar du bli lite stressad nu när Ryssen åker på mer pisk för varje dag som går?
Citera
2022-03-29, 22:45
Medlem
zergrushs avatar
Gruvfyllona i Ryssland har lyckats sprängt ett av sina ammunitionsförråd:
https://twitter.com/Osinttechnical/status/1508875347890081794
Citat:
Belgorod, Russia
https://pbs.twimg.com/media/FPCaIY-XsAUcqEO?format=jpg&name=large *bild*
"NO SMOKING, BLYAT!"

Edit: Fuck, jag är tydligen sen på bollen!
Senast redigerad av zergrush 2022-03-29 kl. 22:47.
Citera
2022-03-29, 22:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du har lite problem. Jag skriver faktiskt att jag har en bra attityd i grunden. Jajamänsan. Du vet, då är man inte lättledd och hatisk. Du är lättledd och hatisk.

Det är inte så det funkar, Bengtsen.

Egenskaperna kan först avgöras efter det att man vet något om vad en människa tror på.

Man måste alltså först bedöma vilka personer Trump och Putin är. Därefter kan man säga något om personen.

Lättledd? Kan man vara mer lättledd än att fimpa media och tro att olika kaninhål ger en mer rättvisande bild? Fattar du inte att det är sektmentalitet?

Och hatisk är man förstås när man tycker bra om ledare som har hatiska budskap.

Jag vet inte vad mer du kan göra fel i ditt resonemang, men givet vad du har skapat hittills lär vi få se fler tokigheter i kommande inlägg. Och om du undrar hade jag inte skrivit så, ifall du hade lyckats undanhålla dig ifrån att bra spy ur dig ord som lättledd och hatisk.
Citera
2022-03-29, 22:46
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Förrådet exploderade så det kan säkerligen stämma.

https://mobile.twitter.com/Osinttechnical/status/1508875347890081794

Ett härligt fyrverkeri
Citera
2022-03-29, 22:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Om man har inställningen att "Moskva" alltid ljuger, och sen gnäller att dom ljuger när som säger något så är man ju helt dum i huvudet.

Jag har inte gnällt, det ser ut som att du bara hittar på som du gör med allt annat.

Du har lärt dig av din store lärare, lögnernas furste i Mordor.
Citera
2022-03-29, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Sägs att Ukraina fick iväg en Tochka-U på ryssens ammnutionsföråd i byn Oktyabrskoye strax utanför Belgorod.
Sägs av vem, oberoende källa tack!
Citera
2022-03-29, 22:48
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

"NO SMOKING, BLYAT!"
Vänta bara tills att Ryssland kommer skylla denna sprängning på Ukraina / väst.

Jävla nötter.
Citera
2022-03-29, 22:49
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

"NO SMOKING, BLYAT!"

Ukrainsk Tochka-U sägs det eventuellt vara, dock obekräftade uppgifter.
Citera
2022-03-29, 22:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sätter Ryssland in kem eller känvapen så lär det bli extremt spänt med NATO. Nej jag tror inte det, det är Putler för feg för. Han vet nu hur vekt Ryssland visat sig vara, utom vad gäller eldkraft emot civila ukrainare.

Däremot så ligger det både i Ukrainas intresse och USA:s intresse att pressa Putler så hårt det bara går inför vapenstilleståndsförhandlingarna. Att Ryssland varit oförmögen att inta Krakiv, eller att ens inringa staden, säger det mesta. Den ligger ju så nära gränsen att ryssarna inte ens borde ha några problem med sin logistik.

Jag är osäker - Det har flaggats för anledning till både kärnvapen och kemvapen.
Det sistnämnda är mer troligt än det förstnämnda, och det skulle bli lika spänt med Nato.

Det är ju svårt att pressa en som motagerar om han blir pressad?

Nu när veckor passerat, vet man lite mer om vem som är vem på slagfältet och det talar inte någonstans till Putins favör. Tvärtom, i flera aspekter.
Både inkompetens och terrorism är starka inslag i den ryska krigsmakten.

Nu visar det mesta på att det smällt ordentligt på rysk mark, så det gäller nog att vara lite vaken på eskalering nu.
Citera
2022-03-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Jag är ingen militär strategiker. Utan bara en drift och underhålls tekniker. Så den frågan får du ställa direkt till den ryska armen.

Du särstavar din egen yrkestitel?
Citera
2022-03-29, 22:52
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag är osäker - Det har flaggats för anledning till både kärnvapen och kemvapen.
Det sistnämnda är mer troligt än det förstnämnda, och det skulle bli lika spänt med Nato.

Det är ju svårt att pressa en som motagerar om han blir pressad?

Nu när veckor passerat, vet man lite mer om vem som är vem på slagfältet och det talar inte någonstans till Putins favör. Tvärtom, i flera aspekter.
Både inkompetens och terrorism är starka inslag i den ryska krigsmakten.

Nu visar det mesta på att det smällt ordentligt på rysk mark, så det gäller nog att vara lite vaken på eskalering nu.

Är ju andra gången i så fall ukriana får iväg lite över den ryska gränsen. Man bombade ju även den rysk flygbasen i Rostov i början på kriget med utan någon eskalation i nämnvärd bemärkelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in