2022-03-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Vem fan bryr sig. Låt dom ha sitt fredsavtal och bort med sanktionerna fort som fan, så all skit kan bli så normalt som möjligt igen och flyktingarna kan skeppas tillbaka.

Normalt fram till Putin invaderar nästa land? Ska han få härja fritt och invadera vilka länder han känner för? Jag antar att du också välkomnar Putin till Sverige med öppna armar?
Citera
2022-03-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Sedvanliga tjafset från svenskt håll.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Vilket innebär om jag tolkar henne rätt att Ryssland ska få diktera villkoren för sitt uttåg ur Ukraina inte omvärlden.

Från svenskt håll? Kärringen är ju finska.
Citera
2022-03-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Normalt fram till Putin invaderar nästa land? Ska han få härja fritt och invadera vilka länder han känner för? Jag antar att du också välkomnar Putin till Sverige med öppna armar?

Efter det här fjaskot så trodde jag alla hade släppt tankarna på att Ryssland ska ta över halva världen.... Är du seriöst rädd att Ryssland ska anfalla Sverige?
Väst skulle aldrig låta hela världens socialbyrå och mänskliga avfallshåla bli invaderat av någon.
Senast redigerad av virr82 2022-03-29 kl. 15:01.
Citera
2022-03-29, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
BREAKING:

Ryssland ska enligt flera medier nu gå med på att "drastiskt minska sin militära aktivitet" runt Kiev och Charkiv. Nog en gansla bra timing för ryssarna, de håller på att slås tillbaka och inringas men kan nu istället dra sig tillbaka och presentera det hela som en del av en fredslösning.

Om samtidigt någon form av eld upphör sker i söder, så kanske det kan finnas möjlighet till fredstrevare.

Med andra ord retirerar ryssen med svansen mellan benen.
Citera
2022-03-29, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är svårt att se hur det hänger ihop, men vad du säger är att bra attityd är att gilla Trump och Putin...

Är det inför nästa löneförhandling?

Och - som sagt - var får du din information ifrån?

Du har lite problem. Jag skriver faktiskt att jag har en bra attityd i grunden. Jajamänsan. Du vet, då är man inte lättledd och hatisk. Du är lättledd och hatisk.
Citera
2022-03-29, 14:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimst

Jobbar i Stockholm vid Stockholms internationella fredsforskningsinstitut, förmodligen en riktig tokfeminist men som du skriver namnet tyder på Finland men hon är tyvärr verksam i Sverige.
Citera
2022-03-29, 14:57
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimst
Tarja Cronberg är en äcklig människa. Satt i riksdagen i Finland förut för De Gröna. Hade riktigt vidriga idéer om det mesta vill jag minnas.
Citera
2022-03-29, 14:58
Medlem
Citat:
Efter det här fjaskot så trodde jag alla hade släppt tankarna på att Ryssland ska ta över halva världen.... Är du seriöst rädd att Ryssland ska anfalla Sverige?
Den har nog för mycket lakrits i kolan
Citera
2022-03-29, 14:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Kvinnlig Ukrains soldat med luftförsvarsvapen:
https://twitter.com/UKR_Report/status/1508527162609086465?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1508527162609086465%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fcornucop ia.se%2F2022%2F03%2Fuppdateras-flera-orter-fritagna-av-ukraina-mariupo l-haller-ut-men-terrorbombningarna-och-folkmordet-fortsatter%2F

Undrar om hon alltid är sminkad när hon krigar eller om hon bara sminkade sig inför fotograferingen?
Citera
2022-03-29, 14:59
Medlem
Citat:
Vem fan bryr sig. Låt dom ha sitt fredsavtal och bort med sanktionerna fort som fan, så all skit kan bli så normalt som möjligt igen och flyktingarna kan skeppas tillbaka.

Du inser väl att ett "falskt fredsavtal" från Putins sida innebär att han återsamlar kraft och sedan anfaller samt hotar omvärlden, bl a oss, igen? Och den gången har han givetvis skaffat än fler "försäkringar" mot de ekonomiska sanktioner han vet kommer samt finslipat sitt militära material och militära planer. Nu när Putin är försvagad finns kanske möjlighet att pressa fram varaktig fred. SEDAN kan sanktionerna lyftas. ABSOLUT INTE innan varaktighet är garanterad.

Tänk om världen hade hanterat Hitler på en gång. Då hade flera års världskrig kanske kunnat förhindras. Om man ger en galning mer tid blir denne inte friskare, utan farligare.
Citera
2022-03-29, 15:00
Medlem
Citat:

Självklart kommer inte Putin ge sig förrän han lyckats etablera sin ”nya säkerhetsordning” i enlighet med kraven han framställde i december. Då behöver han få NATO till förhandlingsbordet. Det får han genom att ta Baltikums områden med ryska minoriteter och förhandla därifrån. För att ta Baltikum behöver han Gotland för att skära av undsättningsvägen till sjöss.
Citera
2022-03-29, 15:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
USA måste öka produktionen för att hinna skicka 500 javeliin om DAGEN utan att gå åt det egna lagret.

Självklart något Putin hade med i planeringen....

CNN
Vad tror du att gjort? Minskat produktionen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in