2022-03-29, 19:31
Medlem
Breezycheesys avatar
Tror inte Sverige vinner.
2022-03-29, 19:32
Medlem
PutteStruls avatar
Det fanns en bra site med massa länkar till gratisstreamar inom sport. Vafan hette den nu igen, snälla hjälp mig
2022-03-29, 19:32
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
typ man lite för nervös att ens kunna se så jag super skallen av mig.

Tur man är ledig imorgon!

Haha. Kul skrivet. Tur att du slipper gå till jobbet i morgon. Jag har själv en flaska Jägermeister.
Senast redigerad av stevenstills 2022-03-29 kl. 19:37.
2022-03-29, 19:34
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Det fanns en bra site med massa länkar till gratisstreamar inom sport. Vafan hette den nu igen, snälla hjälp mig

hesgoal.com heter den. Men ibland laggar det. Och det kommer reklam på dom två första klicken typ.
2022-03-29, 19:35
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
"Ingen seger utan neger" - (Ö)känd ramsa från MFF-support när Dahlin och gänget spelade...

Men visst bör Polen ta hem det här. Sverige måste få leveranser av Forsberg och Quaison i toppform, liksom en pigg Elanga, en felfri VNL och målvakt.

Tippar 2-0 till Polen, jag brukar ha fel så vi får väl hoppas att jag har det nu också ;-)

Men är Polen så himla bra? Tycker jag hört det många år, men det blir inte så mycket av det. Sverige och Polen är väl ganska lika bra, eller lika dåliga? De är kanske ett fanrastiskt hemmalag? Tror det är lägre odds på dem.

Nåväl, ska bli spännande ikväll. Hoppas Sverige spelar underhållande och bra och vinner lätt. Annars måste jag gnälla.
2022-03-29, 19:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Mm, saken är den att vi har haft bättre spelarmaterial än VM 1994 under ett par mästerskap men förlorat på att spela på en gubbe. Ganska tråkigt och förlorade år som du skriver.

Skulle inte säga att det är Zlatans fel dock utan snarare ledningens fel.

Laget måste bort från detta toxistiska "spela X så löser han det". Lite samma tendenser med Isaak nu där t ex Forsberg lite för ofta skickar bollen vidare till Isaak trots att han har ett bra skott och gjort flera viktiga och avgörande mål på distans i landslaget.

Snålheten med skott är öht något av ett problem för Sverige. Se matchen mot Tjeckien som ett ypperligt exempel där man envisades med att bollen skulle in i straffområdet och vägrade ta avslut utanför trots att vi har folk som kan skjuta (och om inte finns alltid chans för styrning, men något sådant kommer knappast om man inte ens tar skott).

Spelarmaterialet 1994 var det inte mycket fel på. Tittar man anfallen som Brolin, Andersson, Dahlin osv hade så är de än idag väldigt snygga. Kanske 2002-2004, möjligtvis 2006 också höll högre klass. Trots det så slog vi Frankrike (VM-guld 2018) och Italien samt kom före Nederländerna och Tyskland (VM-guld 2014) utan att ha alla dessa stjärnor i laget.

Isaak har gjort några fina insatser men han har också varit helt osynlig i flera matcher. Forsberg tycker jag är stabil och säker. Som laget kämpade inför kvalet 2018 och under VM tycker jag var riktigt roligt att se.
2022-03-29, 19:38
Medlem
rex144s avatar
Polen kommer överge trebackslinje vilket är att föredra mot Sverige men eftersom Polen saknar vänsterfotade spelare därför ska man spela med fyrbackslinje .
Krychowiak som varit given som defensiv mittfältare efter sin dåliga match mot Skottland bänkas, han var en stjärna i Spartak Moskva och senare i Krasnodar men på grund av Rysslands invasion har han lämnat den ryska klubben och inte spelat match sedan december, spelade bara en match för AEK Athen förra veckan..

Istället kommer in nr 6 Góralski, en liten ettrig spelare,
mycket dynamisk och aggressiv, brukar ofta få rött kort dock
så vi får se hur länge han kan hålla sig skinnet. Om han inte blir utvisad så kommer han göra livet svårt för de svenska spelarna.
2022-03-29, 19:39
Medlem
Hunden007s avatar
för krök och förmatcher får bli afrikas kvalspel.

gör mig sällskap i tråden matcherna sänds på viaplay.
2022-03-29, 19:46
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är 30 mil från Ukraina, Polens yta liknar en kvadrat det är inte avlångt som Sverige därför ligger alla Polens arenor aldrig mer än 30-40 mil från Ryssland, Vitryssland och Ukraina.

Den här arenan i Chorzów ligger på behörigt avstånd från Ukraina och är en fd nationalarena, den tog innan 90.000, idag 50.000, kallas i folkmun: häxkittel, då Polen där slagit många stora lag med hjälp av en fanatisk publik.

Men jag vet inte om det blir slutsålt ikväll då Polens landslag spelar riktigt dåligt och var utspelat av Skottland senast. Det finns ingen spelstil, slumpen avgör allt.
Ingen tar tag i spelet, det är bakåtpassningar, sidledspassningar eller höga chansbollar på Lewandowski. Det polska landslaget klarar högst tre passningar inom laget på motståndarhalvan.
Skottarna pressade högt upp på planen vilket skapade kaos i det polska laget, som tur är spelar Sverige lågt
Bra och intressant inlägg
2022-03-29, 19:54
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
hesgoal.com heter den. Men ibland laggar det. Och det kommer reklam på dom två första klicken typ.
Så hette den ja, stort tack 🙏
2022-03-29, 20:03
Medlem
Jagersros avatar
Polen spelade dock 1-1 mot Skottland.
2022-03-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Polen spelade dock 1-1 mot Skottland.

Var dock med mestadels reserverna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera