2022-03-29, 18:58
Medlem
fendadens avatar
Den här matchen känns oerhörd svår att tippa utgången på. Sverige har vunnit de senaste 7 omgångarna mot Polen, men vi har också visat oss skakiga i avgörande moment. Quaison och Isak måste våga ta tydligare ledarroller på offensiv planhalva. Och sen gäller det förstås att vi inte "halkar" då Lewandowski är känd för att testa även från svåra lägen.
2022-03-29, 19:01
Medlem
Blir mycket roligare om Zlatan är med 😀
2022-03-29, 19:04
Medlem
Starobrnos avatar
Kollade oddsen. Ca 2.4 för polsk seger, 3.4 för svensk. Och Polen har Robert, bäst i världen, och bra teamwork. Men Sverige slog Polen med 3-2 i juli om jag minns rätt .. Detta kan bli jämnt. Och eftersom muslimer och negrer är noll poppis i Polen; extra kul om en svensk neger avgör för Sverige.
2022-03-29, 19:14
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Kollade oddsen. Ca 2.4 för polsk seger, 3.4 för svensk. Och Polen har Robert, bäst i världen, och bra teamwork. Men Sverige slog Polen med 3-2 i juli om jag minns rätt .. Detta kan bli jämnt. Och eftersom muslimer och negrer är noll poppis i Polen; extra kul om en svensk neger avgör för Sverige.

Tippar vi vinner med två negermål.
2022-03-29, 19:20
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Tror att en rysk missil spårar ut och slår ner på plan i andra halvlek.
Flera spelare dör.

Planen ligger bara 20 mil från Ukraina.

Varför lägger de matchen så nära gränsen?
Är det för att skrämma svenskarna?

Det är 30 mil från Ukraina, Polens yta liknar en kvadrat det är inte avlångt som Sverige därför ligger alla Polens arenor aldrig mer än 30-40 mil från Ryssland, Vitryssland och Ukraina.

Den här arenan i Chorzów ligger på behörigt avstånd från Ukraina och är en fd nationalarena, den tog innan 90.000, idag 50.000, kallas i folkmun: häxkittel, då Polen där slagit många stora lag med hjälp av en fanatisk publik.

Men jag vet inte om det blir slutsålt ikväll då Polens landslag spelar riktigt dåligt och var utspelat av Skottland senast. Det finns ingen spelstil, slumpen avgör allt.
Ingen tar tag i spelet, det är bakåtpassningar, sidledspassningar eller höga chansbollar på Lewandowski. Det polska landslaget klarar högst tre passningar inom laget på motståndarhalvan.
Skottarna pressade högt upp på planen vilket skapade kaos i det polska laget, som tur är spelar Sverige lågt
Medlem
Farbaute666s avatar
"Ingen seger utan neger" - (Ö)känd ramsa från MFF-support när Dahlin och gänget spelade...

Men visst bör Polen ta hem det här. Sverige måste få leveranser av Forsberg och Quaison i toppform, liksom en pigg Elanga, en felfri VNL och målvakt.

Tippar 2-0 till Polen, jag brukar ha fel så vi får väl hoppas att jag har det nu också ;-)
Medlem
Hunden007s avatar
typ man lite för nervös att ens kunna se så jag super skallen av mig.

Tur man är ledig imorgon!
2022-03-29, 19:24
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Idag är ödesmatchen här. Vinnaren åker till VM i Qatar.
För mig som är helt oinsatt och ser typ tre matcher per år... ursäkta om jag ställer en dum fråga...
Men förloraren har längre ingen chans att ta sig till VM, utan är helt utslagen ur det racet?

Bonusfråga: Hur står sig Polen gentemot Sverige? Hur ser våra chanser ut?
2022-03-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
För mig som är helt oinsatt och ser typ tre matcher per år... ursäkta om jag ställer en dum fråga...
Men förloraren har längre ingen chans att ta sig till VM, utan är helt utslagen ur det racet?
Precis. Kvällens match avgör vem av Sverige och Polen som tar sig till VM och vem som inte gör det.
2022-03-29, 19:28
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Precis. Kvällens match avgör vem av Sverige och Polen som tar sig till VM och vem som inte gör det.
Tack för ett snabbt svar Denna match ska jag se.

Hoppas inte Zlatan spelar bara, av anledningar som säkert nämnts hundratals gånger redan.
2022-03-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
typ man lite för nervös att ens kunna se så jag super skallen av mig.

Tur man är ledig imorgon!

Fan de bästa jag läst
2022-03-29, 19:29
Medlem
junazs avatar
Hoppas Lindelöf-Danielsson har en bra kväll, Lewandowski kommer ju inte behöva mer än en (räcker nog med en halv) chans för att göra mål.

Ekdal kan bli ett stort avbräck, även om Karlström såg förvånansvärt bra ut när han kom in mot Tjeckien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in