2022-03-29, 18:31
Medlem
GingerJagarns avatar
Fan Polen är rätt överskattade. Lewandowski har haft knäproblem och är därför inte 100. Visst dem har ju Zielinski som ändå är rätt tongivande, men resterande är väl inte ngt o hänga i granen?
Senast redigerad av GingerJagarn 2022-03-29 kl. 18:37.
2022-03-29, 18:33
Medlem
GingerJagarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Zlatan startar. Garanterat. Byts ut i 83:e när det står 2-0 till Polen.

Janne har redan gått ut med att Quiason och Isak startar på topp.
2022-03-29, 18:34
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GingerJagarn
Fan Polen är rätt överskattade, Lewandowski har haft knäproblem och är därför inte 100, visst dem har ju Zielinski som ändå är rätt tongivande, men resterande är väl inte ngt o hänga i granen?

Nej, tror Sverige kommer ha lekstuga ikväll. 4-1.
2022-03-29, 18:38
Medlem
Deamon85s avatar
Polen vinner 3-1
2022-03-29, 18:38
Medlem
snurresprettiss avatar
Visst nu avgjorde Quiason senast men brukar inte han vara bättre som inhoppare?
2022-03-29, 18:40
Medlem
welcometorealitys avatar
Kommentatorer: Åke Unger och Hasse Backe på TV4
2022-03-29, 18:42
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GingerJagarn
Janne har redan gått ut med att Quiason och Isak startar på topp.

Då byts han in senast i halvlek då. Tillräckligt med speltid för att ge Polen en enkel seger.

Jag är inte hundra på att det blir 2-0 till Polen, men däremot är jag hundra på att Polen går vidare. Polen att gå vidare ligger runt 1.7 hos spelföretagen. Säkra pengar.
2022-03-29, 18:42
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Jag är på besök i Stockholm, har ni förslag på nattklubbar/krogar som man kan se matchen?

Tack så jättemycket i förhand

Man såg samma fenomen i Barca & Inter där dom blev genast mycket bättre efter att Zlatan lämnade.

O’Learys. Sportbar. Finns väl ett tiotal innanför tullarna.
2022-03-29, 18:45
Medlem
Cents4s avatar
Sjukt nervös. Blir oerhört viktigt att vi får stopp på Lewandowski. Gör vi det är mycket vunnet.
2022-03-29, 18:48
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nja, utan Zlatan slog vi tex Spanien när han hade sin bojkott 2008 eller när det nu var. Har för mig vi slog ett annat bra lag också och sedan hoppade han fort in igen.

Hans senaste framträdande EM 2016 hade han inte ett enda skott på mål under tre matcher, men stod mest off side av alla spelare i hela turneringen. Vi hade med zlatan i laget missat att ta oss till mästerskap eller åkt ut med en gång.

Så fort han tackar för sig och det i huvudsak är svenskar som spelar så går vi till VM och kan slå ut Nederländerna och Italien på vägen dit, dessutom slog vi Frankrike. I VM går vi till kvartsfinal och hade bensinen inte tagit slut oavsett hur mycket Durmas pajaskonster påverkade så kunde vi spelat om medalj. I EM 2021 så gick vi till EM-åttondel. Hade domaren inte felaktigt visat ut, vem det nu var, kunde vi gått till kvart då också, kanske längre.

Uppriktigt sagt, MED zlatan i laget så blir laget sämre. Få in det i skallen. Att han skulle vara någon makalös målgörare i landslaget är ju bara uppblåsta siffror. Så fort alla mer rutinerade spelare slutade så skulle ALLTING gå genom zlatan. Alla skulle passa honom och han tjonga in bollen i mål. Alla frisparkar, straffar osv osv skulle han ta. Mycket bättre som det var tidigare att vi kanske hade 4-5 målgörare i laget. Laget blev farligare eftersom alla kunde tjonga in den. Långboll mot zlatan som på balkanmanér slår ut med händerna. Fy fan vilka förlorade år.

Bara det att han är i laget är toxiskt. Det spelar nog ingen roll om han spelar eller ej. Vad ska han skylla på om vi inte går vidare till VM eller om vi inte går vidare ur gruppen? Kassa svenska spelare? Men just de två mästerskapen när han inte var med så var det toppen-svenskar? Synd att inte fler får upp ögonen för det.

Mm, saken är den att vi har haft bättre spelarmaterial än VM 1994 under ett par mästerskap men förlorat på att spela på en gubbe. Ganska tråkigt och förlorade år som du skriver.

Skulle inte säga att det är Zlatans fel dock utan snarare ledningens fel.

Laget måste bort från detta toxistiska "spela X så löser han det". Lite samma tendenser med Isaak nu där t ex Forsberg lite för ofta skickar bollen vidare till Isaak trots att han har ett bra skott och gjort flera viktiga och avgörande mål på distans i landslaget.

Snålheten med skott är öht något av ett problem för Sverige. Se matchen mot Tjeckien som ett ypperligt exempel där man envisades med att bollen skulle in i straffområdet och vägrade ta avslut utanför trots att vi har folk som kan skjuta (och om inte finns alltid chans för styrning, men något sådant kommer knappast om man inte ens tar skott).
2022-03-29, 18:50
Medlem
jocke51s avatar
Bra lag ställer på banan! Det som saknas är såklart en Claesson i matchform, men mannan inte få allt. Zlatan? Har spelat 9 minuter på tre matcher i Italien. Och jag killgissar att dessa minuter är för publikens skull, inte för laget. Han tillför inte ett skit idag. Sveriges bäste genom tiderna- absolut utan konkurrens! Men allting har ett slut…
Matchen slutar 2-0 till Sverige
Danielsson (hörna)
Forsberg
2022-03-29, 18:52
Medlem
GingerJagarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Då byts han in senast i halvlek då. Tillräckligt med speltid för att ge Polen en enkel seger.

Jag är inte hundra på att det blir 2-0 till Polen, men däremot är jag hundra på att Polen går vidare. Polen att gå vidare ligger runt 1.7 hos spelföretagen. Säkra pengar.

Tror det är 50/50, Så länge inte VNL, Olsson eller typ Danielsson totalt fuckar upp så tror jag Sverige tar det. Kulusevski har varit grym i Spurs, Forsberg har rätt okej form och om Zlatan kan komma in vid 60 minuter så måste ju Polen sätta en man på honom, vilket öppnar upp spelet mkt mer än om Quiason tar sina löpningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in