2022-03-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Den heter ”JFK Revisited - Through the Looking Glass.”
Menar du att det är fel film? Tidshänvisningeb som Melange angav stämde i alla fall (nästan).
I cmore heter den "JFK Revisited", punkt. Men det stämmer förmodligen att det är samma version som den som heter "JFK Revisited: Through the Looking Glass".

Det finns nu även en version som heter, "JFK: Destiny Betrayed", i fyra ca 1 timme långa avsnitt: https://www.amazon.com/JFK-Destiny-Betrayed-Chapter-1/dp/B09PVPD7SV

(Ej släppt för svenska köpare/hyrare i Sverige)

Citat:
Jag tittade på den angivna episoden.
Och vad är din uppfattning? Något som fått dig att ändra dig avseende en möjlig konspiration och/eller möjligheten att Oswald var oskyldig?

Att mordet mörklades?
Senast redigerad av onopono 2022-03-29 kl. 18:34.
Citera
2022-03-29, 18:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
I cmore heter den "JFK Rvisited", punkt.

Jasså.. men i tv-tablåerna, i deras pressreleaser och i bilden de använder i appen och på hemsidan står det JFK Revisited Through the looking Glass...'

Bilden de använder: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRm0OdFDCo0asg2nr1OOXgbLTv-zZ7VpUouxe2hsU7bbouNd6SE
https://www.cmore.se/?s=1&q=jfk+revisited

TV-tablå för CMore: https://www.tv.nu/program/jfk-revisited

Pressrelease om filmen på deras hemsida: https://press.cmore.se/post/valkomna-vintern-med-c-more-har-ar-alla-premiarer-i-december

Citat:
Och vad är din uppfattning? Något som fått dig att ändra dig avseende en möjlig konspiration och/eller möjligheten att Oswald var oskyldig?
Jag såg som sagt endast den korta episod som Melange och jag diskuterade - filmen har ju fått rätt usel kritik (55% på IMDB, 63% på RottenTomatoes, 2-3 stjärnor osv) och jag är inte särskilt intresserad av ämnet så jag avstår nog resten.

Angående om det var en konspiration eller Oswalds skuldfråga har jag inte tagit ställning - jag vet inte om Oswald var skyldig - ensam skyldig eller helt oskyldig. Jag kommer troligtvis inte heller ändra mig i den frågan om inte helt nya och otvivelaktiga bevis framkommer - det jag ser idag är bara en enda stor soppa av påståenden hit och dit från tvärsäkra personer som är helt frälsta på sin egen åsikt. Jag har sagt det förr - jag tror det gått för lång tid och för många teorier har dragits för långt för att det någonsin ska gå att reda ut vad som är vad i röran..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-03-29 kl. 19:01.
Citera
2022-03-29, 18:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det du insinuerar här är att med en budget på 5.5 miljoner dollar 1963 kunde man inte skumma igenom säkerhetsdossieren för alla personer med säkerhetsrisker i Dallas på ett par veckor.
Det kunde man säkert - och det kanske man gjorde också - svårare dock att hitta alla dessa människor, deras arbetsplatser samt ta reda på om de skulle vara närvarande och i sådant fall föra bort dem.
Vad får dig ens att tro att det stod nedtecknat var Oswald arbetade?

Gjordes detta normalt av SecretService så är det ju märkligt att man fick så hård kritik just för att ha haft ett usel förarbete och att man direkt efter mordet fick kraftigt höjd budget och andra resurser som personalstyrka, nya enheter etc.

Citat:
Räknat med inflationen är det ungefär 55 miljoner dollar. Minimumlönen 1963 var ungefär 1 dollar. Det kan omöjligtvis ha kostat Secret Service mer än ett par hundra dollar.

Miminumlönen idag är 7,25 USD så lite svårt att förstå vad du försöker säga.

Secret Services budget 1963 var alltså 5,5 miljoner med 350 anställda - efter kritiken kring rutiner, förarbete och övervakningen samt att JFK kunnat mördas på öppen gata ändrades det snabbt och redan 1968 hade man en budget på 17 miljoner och 600 anställda.
Idag har de en budget på 2,5 miljarder och en bra bit över 3000 anställda. Helt enkelt fullständigt andra premisser..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-03-29 kl. 19:08.
Citera
2022-03-29, 19:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det kunde man säkert - och det kanske man gjorde också - svårare dock att hitta alla dessa människor, deras arbetsplatser samt ta reda på om de skulle vara närvarande och i sådant fall föra bort dem.
Vad får dig ens att tro att det stod nedtecknat var Oswald arbetade?

Sluta gör dig dum. Oswald ansågs vara en säkerhetsrisk fram tills den 8e oktober då han nedreglerades. Oswald var säkert en av de enda 10 personerna i hela Dallas-Forth Worthområdet som hade varit bevakade om han inte hade blivit nedreglerad.

Citat:
Gjordes detta normalt av SecretService så är det ju märkligt att man fick så hård kritik just för att ha haft ett usel förarbete och att man direkt efter mordet fick kraftigt höjd budget och andra resurser som personalstyrka, nya enheter etc.

Ja. Men gissningsvis hade Secret Service inte missat honom om FBI inte bestämt väldigt passande att han inte längre var någon säkerhetsrisk bara ett par veckor tidigare. Och du ser inget som helst skumt med det eller hur? Allt är helt normalt.

Citat:
Secret Services budget 1963 var alltså 5,5 miljoner med 350 anställda - efter kritiken kring hur övervakningen skötts och att JFK kunnat mördas på öppen gata ändrades det snabbt och redan 1968 hade man en budget på 17 miljoner och 600 anställda.
Idag har de en budget på 2,5 miljarder och en bra bit över 3000 anställda. Helt enkelt fullständigt andra premisser..

Förstår du vad inflation är? Förstår du att 5,5 miljoner dollar 1963 motsvarar drygt 55 miljoner idag? Att man kunde göra mer med 5,5 miljoner 1963 än man kan göra med 5,5 miljoner idag?
Citera
2022-03-29, 19:07
Medlem
Citat:
Jasså.. men i tv-tablåerna, i deras pressreleaser och i bilden de använder i appen och på hemsidan står det JFK Revisited Through the looking Glass...'

Bilden de använder: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRm0OdFDCo0asg2nr1OOXgbLTv-zZ7VpUouxe2hsU7bbouNd6SE
https://www.cmore.se/?s=1&q=jfk+revisited

TV-tablå för CMore: https://www.tv.nu/program/jfk-revisited

Pressrelease om filmen på deras hemsida: https://press.cmore.se/post/valkomna-vintern-med-c-more-har-ar-alla-premiarer-i-december
I min Safari-webbläsare heter filmen "JFK Revisited", punkt.

Citat:
Jag såg som sagt endast den korta episod som Melange och jag diskuterade - filmen har ju fått rätt usel kritik (55% på IMDB, 63% på RottenTomatoes, 2-3 stjärnor osv) och jag är inte särskilt intresserad av ämnet så jag avstår nog resten.
Och ändå så postar du inlägg efter inlägg efter inlägg som handlar om "ämnet"?

Citat:
Angående om det var en konspiration eller Oswalds skuldfråga har jag inte tagit ställning - jag vet inte om Oswald var skyldig - ensam skyldig eller helt oskyldig. Jag kommer troligtvis inte heller ändra mig i den frågan om inte helt nya och otvivelaktiga bevis framkommer - det jag ser idag är bara en enda stor soppa av påståenden hit och dit från tvärsäkra personer som är helt frälsta på sin egen åsikt. Jag har sagt det förr - jag tror det gått för lång tid och för många teorier har dragits för långt för att det någonsin ska gå att reda ut vad som är vad i röran..
Du håller alltså inte med CIA om att man som organisation deltog i en mörkläggning av mordet?
Citera
2022-03-29, 19:11
Medlem
Citat:
... om inte helt nya och otvivelaktiga bevis framkommer ...
Hur skulle i så fall sådana "helt nya och otvivelaktiga bevis" se ut?

Exempelvis?
Citera
2022-03-29, 19:14
Medlem
Citat:
... - det jag ser idag är bara en enda stor soppa av påståenden hit och dit från tvärsäkra personer som är helt frälsta på sin egen åsikt.
Har du läst någon vetenskaplig/journalistisk/historisk litteratur om mordet? Kritisk till de officiella utredningarna med slutsatser?
Citera
2022-03-29, 19:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Och ändå så postar du inlägg efter inlägg efter inlägg som handlar om "ämnet"?
Sällan nåt om Oswalds skuld - jag tar mig dock emellanåt an nåt enstaka påstpende som jag finner märkligt.oftast spinner det raskt ur kontroll då många motdebattörer verkar ha svårt att hålla sig till frågan och istället önskar svar på både ditt och datt som jag initialt inte ens berört eller ibland ens ägnat en tanke…

Citat:
Du håller alltså inte med CIA om att man som organisation deltog i en mörkläggning av mordet?
Aldrig hört dem säga det.
Citera
2022-03-29, 19:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har du läst någon vetenskaplig/journalistisk/historisk litteratur om mordet? Kritisk till de officiella utredningarna med slutsatser?

Nej jag har varken läst några hela böcker eller mer än brottstycken av utredningarna.
Citera
2022-03-29, 19:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur skulle i så fall sådana "helt nya och otvivelaktiga bevis" se ut?

Exempelvis?

Ingen aning - det beror väl på vad som ska bevisas men sannolikt lär vad som än framkommer bemötas av ett mycket stort antal alternativa påståenden så konsensus lär väl ändå aldrig uppnås.
Citera
2022-03-29, 19:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Om du söker på t.ex JFK på Cmores hemsida i safari så får du upp bilden på filmen (filmaffischen / omslaget eller vad man ska kalla det) - där ser du hela titeln.
Citera
2022-03-29, 19:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta gör dig dum. Oswald ansågs vara en säkerhetsrisk fram tills den 8e oktober då han nedreglerades.
Inte enligt mannen som nedreglerade Oswald (redan länkat).

Citat:
Oswald var säkert en av de enda 10 personerna i hela Dallas-Forth Worthområdet som hade varit bevakade om han inte hade blivit nedreglerad.
Baserat på vad? Gissning?

Citat:
]Ja. Men gissningsvis hade Secret Service inte missat honom om FBI inte bestämt väldigt passande att han inte längre var någon säkerhetsrisk bara ett par veckor tidigare. Och du ser inget som helst skumt med det eller hur? Allt är helt normalt.

Det har jag väl aldrig uttalat mig om?
Men med tanke på vad jag hittat om denna klassning så verkar det inte direkt handlar om någon punktmarkering utan endast ett sätt att tända en varningslampa om något hände med personen ifråga - t.wäex om han arresterades.

Citat:
Förstår du vad inflation är? Förstår du att 5,5 miljoner dollar 1963 motsvarar drygt 55 miljoner idag? Att man kunde göra mer med 5,5 miljoner 1963 än man kan göra med 5,5 miljoner idag?
Läs mitt svar…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in