Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag hoppas att det inte blir eld upphör. Då får Ryssland sin frusna konflikt och kan hålla dessa områden de nu behärskar för evigt, liksom med Krim och separatistområdena. Så när Putin känner sig redo igen om 8 år så tar han en bit till. Det är bättre att Ryssland fortsätter att få dagliga förluster tills det blir allmänt känt i Ryssland hur många som dör och skadas. Slutar kriget innan folk i allmänhet ens har klart för sig vad som händer så kan Putin fortsätta som om inget hänt och alla sanktioner etc. är bara västs fel inte hans. Jag tror Ryssland tjänar mest på ett eldupphör nu, de kan vila sina trupper, föra fram en massa ny materiel. Jag tror Ryssland tjänar mest på ett eldupphör nu, de kan vila sina trupper, föra fram en massa ny materiel. Tyvärr så dör ju folk under tiden, men slutar det nu så är det bara tillfälligt.
Jag vill väldigt gärna se ett slut på kriget men är dessvärre rädd att du har helt rätt.
Ett eldupphör nu där Ryssland får en chans att dra tillbaka sina trupper, fylla upp förråden, och sedan gå in igen med en annan taktik vore förödande. Vad säger att dom inte gör ett nytt försök i sommar när vägarna torkat upp och dom slipper köra fast i den ukrainska leran?
Vill Putin starta en ny invasion är det ju bara han hittar på en anledning och invaderar på nytt..