2022-03-29, 15:01
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hoppas att det inte blir eld upphör. Då får Ryssland sin frusna konflikt och kan hålla dessa områden de nu behärskar för evigt, liksom med Krim och separatistområdena. Så när Putin känner sig redo igen om 8 år så tar han en bit till. Det är bättre att Ryssland fortsätter att få dagliga förluster tills det blir allmänt känt i Ryssland hur många som dör och skadas. Slutar kriget innan folk i allmänhet ens har klart för sig vad som händer så kan Putin fortsätta som om inget hänt och alla sanktioner etc. är bara västs fel inte hans. Jag tror Ryssland tjänar mest på ett eldupphör nu, de kan vila sina trupper, föra fram en massa ny materiel. Jag tror Ryssland tjänar mest på ett eldupphör nu, de kan vila sina trupper, föra fram en massa ny materiel. Tyvärr så dör ju folk under tiden, men slutar det nu så är det bara tillfälligt.

Jag vill väldigt gärna se ett slut på kriget men är dessvärre rädd att du har helt rätt.
Ett eldupphör nu där Ryssland får en chans att dra tillbaka sina trupper, fylla upp förråden, och sedan gå in igen med en annan taktik vore förödande. Vad säger att dom inte gör ett nytt försök i sommar när vägarna torkat upp och dom slipper köra fast i den ukrainska leran?
Vill Putin starta en ny invasion är det ju bara han hittar på en anledning och invaderar på nytt..
Citera
2022-03-29, 15:02
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du har lite problem. Jag skriver faktiskt att jag har en bra attityd i grunden. Jajamänsan. Du vet, då är man inte lättledd och hatisk. Du är lättledd och hatisk.

Du stöttar Nordiska Motståndsrörelsen, hatar du judar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Efter det här fjaskot så trodde jag alla hade släppt tankarna på att Ryssland ska ta över halva världen.... Är du seriöst rädd att Ryssland ska anfalla Sverige?

Ta över halva världen? Nja, men invadera titt som tätt är han känd för och har flera gånger lyckats tidigare, senast 2014 och 2008. Han kommer knappast sluta, han kommer bara vända sig åt ett annat håll och försöka igen, och vi kommer få massa flyktingar ännu en gång. Svara på frågan istället, skulle du välkomna Putin?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ukraina utanför NATO och "kanske" ett EU medlemskap. Jag tror inte att UKR kommer att kunna bli medlemmar i EU. De kommer nog hamna där Turkiet hamnat, evig kandidat.

Sen är frågan vad som händer Donbass och Krim. Bäst vore ju att göra de till delrepubliker i Ukrayna med veto rätt då det gäller EU.

I längden är det inte smart att alienera Ryssland. Speciellt Europa förlorar massivt på ett Ryssland som blir kinesisk klientstat. Alla deras råvaror&energi vitaliserar Kinesisk industri, är det verkligen det Européerna vill?

Ytterst korkat av USA också, geopolitisk katastrof för landet att man varit styrd av galningen(Trump) och the living dead(Biden) under de senaste 10 åren. Istället för att komma överens med Ryssland och omringa Kina kastar man Ryssland i armarna på Kina. Vilka jubelidioter...

Nej att vara stursk mot Ryssland är ekonomisk idioti, iallafall de närmaste 5-10 åren. USA dock gnuggar händerna. Detta gagnar deras vapenindustri. Det får dem också att kunna leverera gas till Europa. Fast det ska inte gå att ordna på bara några år.

Svensk politikerkår och de rikaste svenskarna förlorar dock vare sig rikedomar eller inflytande på att spela ryss-hatare. Genomsnitt-svensken vinner ingenting förutom nöjet att få vara arg tillsammans med andra.
Citera
2022-03-29, 15:03
Medlem
baggebo1s avatar
Ukrainas eftergifter är att de går med på att inte försöka återta Donbas och Krim militärt, och att garantera en neutral status.
Citera
2022-03-29, 15:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Du inser väl att ett "falskt fredsavtal" från Putins sida innebär att han återsamlar kraft och sedan anfaller samt hotar omvärlden, bl a oss, igen? Och den gången har han givetvis skaffat än fler "försäkringar" mot de ekonomiska sanktioner han vet kommer samt finslipat sitt militära material och militära planer. Nu när Putin är försvagad finns kanske möjlighet att pressa fram varaktig fred. SEDAN kan sanktionerna lyftas. ABSOLUT INTE innan varaktighet är garanterad.
Tänk om världen hade hanterat Hitler på en gång. Då hade flera års världskrig kanske kunnat förhindras. Om man ger en galning mer tid blir denne inte friskare, utan farligare.

Helt rätt, detta är Putins motsvarighet av annekteringen av Tjeckoslovakien. Låter vi honom komma undan med det blir det nya krig senare.
Citera
2022-03-29, 15:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Undrar om hon alltid är sminkad när hon krigar eller om hon bara sminkade sig inför fotograferingen?

Hur ser du att hon är sminkad? Finns människor med naturligt vackra ögonbryn.
Citera
2022-03-29, 15:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag vill väldigt gärna se ett slut på kriget men är dessvärre rädd att du har helt rätt.
Ett eldupphör nu där Ryssland får en chans att dra tillbaka sina trupper, fylla upp förråden, och sedan gå in igen med en annan taktik vore förödande. Vad säger att dom inte gör ett nytt försök i sommar när vägarna torkat upp och dom slipper köra fast i den ukrainska leran?
Vill Putin starta en ny invasion är det ju bara han hittar på en anledning och invaderar på nytt..

Ja Putin är som svagast nu, vi får inte ge honom chansen att återhämta sig.
Citera
2022-03-29, 15:06
Medlem
raskenss avatar
Enligt fotot har Kadyrov inte vågat sig till Ukraina än

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tqusgv/the_head_of_chechnya_republic_kadyrov_desperately/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullvuxen
...
Krigshetsarna har julafton nu. Rysshatet frodas. Sekelgammmal fientlighet mot Ryssland blommar.
Nyhetsförmedling i massmedia är totalt ensidig - som alltid på mäktiga och självgoda Nato-länders och deras medlöpares sida.

Att mångårig fientlighet och inringning av Ryssland med militärbaser jorden runt gör att ryssarna känner sig trängda och hotade, låtsas man inte förstå.
...

Det var Putin som startade detta krig. Hatet är mer åt Putin än Ryssland. När Putin är avlivad och Ryssarna själva får välja en folkvald så lär vi se att Ryssland snabbt kan komma med i gemenskapen.

Varje land får själva välja att gå med i en gemenskap. Ryssland ska ju inte bestämma vilka Ukraina vill tillhöra. Det finns inget hot mot Ryssland. Hotet finns bara i Putins och krigshetsarnas hjärna
Senast redigerad av Echion 2022-03-29 kl. 15:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De kan dock se sin EU-ansökan flyga och fara.
Kanske en ekonomisk union med Ryssland i stället?

Ja serberna kan glömma EU för all framtid. Hoppas EU klipper alla band med landet.

Vem ska betala för återuppbyggnad av Ukraina? Enda lösningen som jag kan se för att Ukraina godtar fred är att gränserna som Jeltsin kritade på -91gäller, dvs Krim och övriga utbrytarrepubliker är Ukraina. Sen vem eller vilka Ukraina ingår pakt/sammarbete med har inte ryssen något med att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tarja Cronberg är en äcklig människa. Satt i riksdagen i Finland förut för De Gröna. Hade riktigt vidriga idéer om det mesta vill jag minnas.

skulle förklara hennes totala ickeexistens och (0?) produktion inom akademia.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in