Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Ebba gänget är väldigt repetitiva. De försvarar sin ledare in i döden. Ibland är jag hygglig och kommer med lite input, för att ge dem något nytt att diskutera. Trots det, är de alltid arga på mig.
I dag hade jag velat ha en diskussion om vad folk tror att juristen Sture lämnat in I HD. Vad kan det vara för bevisning när allt är stämplat hemligt?
Min spekulation är att Esbjörn har kognitiva svårigheter, en sak som är dokumenterad från innan han fick en påstötning av Ebba Busch. Men värre än det man tidigare konstaterat. Jag misstänker att de lutar åt Alzheimer som stämmer överens med vad jag noterat hos andra personer som har Esbjörns beteende. Annars täcker också diagnosen demens, efter det jag noterat efter alla turer i denna tvist. Ebba Busch tyckte ju att han var "egen".
Att Ebba Busch inte återkallat sin talan är ett mysterium, för om det nu visar sig att Esbjörn saknar rättshandlingsförmåga är det verkligen illa för henne, eftersom Esbjörn verkligen inte vill sälja. Det blir att hon tvistar om ett avtal med en dement gubbe.
Det tragiska är att de som skulle hjälpa Esbjörn tidigare, såg inte problematiken, och saknade tålamod. Om första avtalet är ogiltigt blir andra avtal efter det ogiltiga helt utan juridisk betydelse. Det enda som återstår är kostnaden för tvisten.
Min personliga åsikt är att Ebba Busch hade drivit saken på samma sätt oavsett gubbe, eftersom gubben har hon inte noterat, när det är fastigheterna som var fokus när hon planerade köpet med Theo på Sjönära. Sicken otur, att det inte var en vanlig gubbe av den sort hon har vana av att hantera..
Ebba är inte min ledare. Har aldrig varit. Men precis som dina andra grundlösa påståenden, så handlar din medverkan här i tråden inte om fastighetsaffären, utan om att kasta skit.
Men återigen så biter jag och blir repetitiv, tack vare att du inte vill ta till dig fakta. Bevisbara fakta.
Esbjörns dokumenterade svårigheter innan Ebba kom in i bilden är hörselproblem och synproblem. Han minnesproblem var subjektiva, dvs han var inbillningssjuk. Barrys undersökning antydde att det kunde vara fråga om att stryka "subjektiv" i diagnosen, men ytterligare undersökning krävdes. Esbjörn har bara uppvisat selektiva minnesproblem under affären, dvs hans minne sviktar bara när verkligheten är till hans nackdel.
Sedan är det där juridiska. Om Esbjörn är dement nu, drygt ett år efter Barrys undersökning, hur har det juridisk verkan på ett avtal som skrevs för 1,5 år sedan då han hade förmågan? Än värre, vad får det för verkan på Esbjörns alla underskrifter han har gjort sedan dess. Ebba har hävdat att Esbjörn var klar i huvudet, men hans ombud har hävdat motsatsen. Så hur kan dessa personer ens agera i Esbjörns namn om Esbjörn är otillräcklig? De har letat efter fel hos Esbjörn, men ändå kört på.
Hur som helst. Att vara egen är en livsstil, inte en oförmåga. Har inget med alzheimers eller demens att göra. Att du utifrån några få intervjuer kan diagnostera Esbjörn, är imponerande. Inte ens vården klarar av det så snabbt.