2022-03-28, 18:41
Medlem
Några frågade vad Fabian hade gjort innan dådet: Det framgår av tidigare poster att han varit på föreläsning på skolan och som handlade om Anna Lindh mördaren. Fabian blev inte utslängd från föreläsningen och det sägs att han frågat en del om vem som blir mördare och annat.
Citera
2022-03-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Vad gjorde dessa två kvinnor som väckte ett raseri i GM???
Ingenting. Det kunde varit andra som var på plats. Jag tolkar det som att han var ute efyer vilka vuxna som helst på skolan. Auktoriteter i form av lärare. Man eller kvinna verkade inste spela nån roll om jag tolkar medias artiklar rätt.
Citera
2022-03-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Det som skiljer oss åt är att ni ynkpellar är feminister som tror att ni skall tvinga på oss andra era känslobaserade vanföreställningar och tror att det skall skapa en värld där alla oavsett vad är "lika mycket vääärda", speciellt baaaarn fast de ofta är trettio år gamla! Du får inte med mig på det hysteriska tåget. Jag vill inte leva varken under feministers, IS eller BLM:s regim. Bilda dig för fan. Det enda du gör är att sprida hjärndöda floskler som någon annan har tutat i dig. Tänker du någon gång en egen tanke?

Jösses! 🤣🤣🤣

Hur mår du? Ta en djup suck och lugna ner dig några hekton… Du vet ingenting , ändå så påstår du både det ena och det andra.?? 🙈
Citera
2022-03-28, 20:13
Medlem
Fabian har troligtvis aldrig fått känna att någon bryr sig om han. En tanke som troligtvis växt fast och som han har lätt att bli påmind av väl när de inte gå som han tänkt sig. Jag fokusera på de överdrivna aggregationer han påvisat i klassrummen, vilket man kunde lästa tidigt i tråden.

Fabian som verka heller inte ha någon familj att stödja sig emot har troligtvis råkat komma i kläm på lektioner där dessa utbrott har skapat ett hat mot de som lär ut. Tror inte det är en specifik lärare som var målet utan lärare som sagt till han väl när Fabian själv dragit åt sig för mycket fokus och stör klassrummet.

Förvåna mig inte om han sett sig få lite status genom att vara den som stör andra och en irritation ha på längden växt upp hos lärarna. Som säkerligen sagt till han på ett sätt som han själv ha svårt att förstå.

Sedan började han med steorider vilket troligtvis framkallade en fruktansvärd ilska som han troligtvis heller inte såg sig vara skulden till. Förvåna mig inte om han hade tankar som ständigt kom och som han heller inte kunde sluta tänka på. Tankar som växt sig stora med tiden inom han. Tankar som funnits där länge som lett till att han tvingat sig själv att göra verklighet av.

Något i denna stil tror jag det bero på.
Citera
2022-03-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Jösses! 🤣🤣🤣

Hur mår du? Ta en djup suck och lugna ner dig några hekton… Du vet ingenting , ändå så påstår du både det ena och det andra.?? 🙈

Vår historia innehåller många villoläror/villfarelser, en gång skylldes allt på demoner, sedan häxeri
-på senare tid var Däniken en guru plus dessa mystiska utomjordingar i sina farkoster som flög ikring o skrämde befolkningen.
Och nu Q-anon konspirationerna har knappast varit okänd för den nu häktade 18 åringen.

Inget nytt under solen, nu har häxbrännarna bytt namn till feministhatare,
alla andra oliktänkarna kallas landförrädare =(feminister/batikhäxor/skägg-barns-Dyrkare , syltryggar,bögmän osv).

Den 18årige mördaren har säkert påverkats av sina åsikts förvirrade nät- kompisar,
det var hemskt att läsa dessa anhängare/nät-kompisars inlägg efter att mordet begåtts och 18åringen omhändertagits.
En tragisk händelse som drabbade Malmö
igen
Många som sörjer i denna stad, tänker på alla drabbade
Senast redigerad av moshes 2022-03-28 kl. 20:28.
Citera
2022-03-28, 20:36
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingenting. Det kunde varit andra som var på plats. Jag tolkar det som att han var ute efyer vilka vuxna som helst på skolan. Auktoriteter i form av lärare. Man eller kvinna verkade inste spela nån roll om jag tolkar medias artiklar rätt.
Att infektera unga människors sinnen med nonsens, slutade i tragedi.
Citera
2022-03-28, 20:39
Medlem
Vilken tur att Flashback finns! Hur hade vissa människor annars klarat av sin vardag utan att kunna vara så kaxiga? 90% av folket här hade aldrig vågat prata så som de gör här inne i verkligheten 😅 fullt med ”tuffa” fjantar som skriver sitt hat här men är tysta som möss där ute.

Hatar det som den här killen har gjort mot lärarna men fyfan vad skönt att han inte är den som ni påstod i början. Måste ha varit jävligt jobbigt att få veta att han är v*t som er och lika hatisk. Många som skriver här inne är potentiella Fa*ians så det skriker om det.
Citera
2022-03-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vår historia innehåller många villoläror/villfarelser, en gång skylldes allt på demoner, sedan häxeri
-på senare tid var Däniken en guru plus dessa mystiska utomjordingar i sina farkoster som flög ikring o skrämde befolkningen.
Och nu Q-anon konspirationerna har knappast varit okänd för den nu häktade 18 åringen.

Inget nytt under solen, nu har häxbrännarna bytt namn till feministhatare,
alla andra oliktänkarna kallas landförrädare =(feminister/batikhäxor/skägg-barns-Dyrkare , syltryggar,bögmän osv).

Den 18årige mördaren har säkert påverkats av sina åsikts förvirrade nät- kompisar,
det var hemskt att läsa dessa anhängare/nät-kompisars inlägg efter att mordet begåtts och 18åringen omhändertagits.
En tragisk händelse som drabbade Malmö
igen
Många som sörjer i denna stad, tänker på alla drabbade

Det kommer bli intressant att läsa fup när den väl släpps för att få en bättre klarhet över vad som påverkade detta hemska dåd. Håller med det är en tragisk händelse som hänt.
Citera
2022-03-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Han bord kanske ha rådgivit de närmast anhöriga, han skulle kunna ha frågat klienten om denne ville detta. Hur och vem som gör det vet jag inte, men tycker det verkar vara ganska vanligt i olika fall att personens framträdande på dylika sociala media plockas bort ganska snart. Men det kanske är FB etc som gör det själv.

Den frågan äger varken den misstänkte eller anhöriga och inte heller den offentlige försvararen, utan det är helt och hållet åklagarens sak. En offentlig försvarare som börjar pilla i klientens konton på sociala medier skulle få det hett om öronen i disciplinnämnden.
Citera
2022-03-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickKaro
Fabian har troligtvis aldrig fått känna att någon bryr sig om han. En tanke som troligtvis växt fast och som han har lätt att bli påmind av väl när de inte gå som han tänkt sig. Jag fokusera på de överdrivna aggregationer han påvisat i klassrummen, vilket man kunde lästa tidigt i tråden.

Fabian som verka heller inte ha någon familj att stödja sig emot har troligtvis råkat komma i kläm på lektioner där dessa utbrott har skapat ett hat mot de som lär ut. Tror inte det är en specifik lärare som var målet utan lärare som sagt till han väl när Fabian själv dragit åt sig för mycket fokus och stör klassrummet.

Förvåna mig inte om han sett sig få lite status genom att vara den som stör andra och en irritation ha på längden växt upp hos lärarna. Som säkerligen sagt till han på ett sätt som han själv ha svårt att förstå.

Sedan började han med steorider vilket troligtvis framkallade en fruktansvärd ilska som han troligtvis heller inte såg sig vara skulden till. Förvåna mig inte om han hade tankar som ständigt kom och som han heller inte kunde sluta tänka på. Tankar som växt sig stora med tiden inom han. Tankar som funnits där länge som lett till att han tvingat sig själv att göra verklighet av.

Något i denna stil tror jag det bero på.
Du har säkert rätt, missförstådd, själslig isolering -deprimerad-ilsken
utanförskap- ensam mot hela världen liksom,
desutom sorg, tomhet, en tragisk förlust -när hans mor avled.
Men samtidigt så är han inte alls ensam om att känna så i den åldern,
det är typiskt för de flesta unga, en light-borderline period som de flesta unga går igenom

men det måste finnas fler orsaker till att han begick två mord..
Citera
2022-03-28, 21:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
det är typiskt för de flesta unga, en light-borderline period som de flesta unga går igenom

Ja precis som du skriver här så måste det finnas något mer som gjorde att han kunde ta steget att mörda 2 oskyldiga. Det är ju inget som vem som helst kan göra.
Citera
2022-03-28, 21:26
Medlem
Citat:

Uppenbarligen har Fs muskelmassa ökat högst väsentligt på kort tid och han lyfter även tyngre vikt. Många har antytt steroider.

Min kunskap om det är Noll, men att det även kan innebära ökade aggressioner mm. har jag förstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in