2022-03-28, 17:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Intressant hur du skall förvränga allt så att du kan fortsätta klanka ned på allt som du ogillar.

Intressant att du tror att hon är nöjd.

Vad jag ogillar förstår jag däremot inte.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-03-28 kl. 17:50.
Citera
2022-03-28, 17:43
Medlem
Citat:
Från Norge kan noteras att Ole Vigen Hattestad slutar som landslagstränare för det norska A-laget på damsidan. Så Hattestad, Ole Mårten Iversen, den norska landslagsläkaren Øystein Andersen samt ordförande i norska skidförbundet väljer alla att sluta. Oreda i norska skidförbundet?

För ca. två år sedan när Ole Viggen blev erbjuden posten som tränare för det norska damlaget i sprint tackade han ja med motiveringen att det skulle bli en ära att träna världens bästa damlag. Falla var väl den enda norska sprintåkaren av världsklass vid den tidpunkten medan Sveriges sprintdamer dominerade stort. Nu två år senare med Ole Vigen som tränare har väl Norge knappast någon världsåkare i sprint kvar. Så man kan väl säga att hans insats som sprinttränare i Norge knappast har varit framgångsrikt. Han skulle nog ha stannat i Slovenien.
Citera
2022-03-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Moa har visst en pallplats

Nu talar vi om individuella pallplatser inte stafetter där man kan snylta på andra åkare i laget.
Citera
2022-03-28, 18:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Sundling
Svahn
Andersson
Karlsson
Dahlqvist
Ribom
Hagström
Dessa är i en egen division.

Kan tycka att det blir lite snett att jämföra sprintåkare och distansåkare tillsammans. Dahlqvist och Hagström gör ju inget speciellt i distans och Ebba Andersson inget alls i sprint. Ribom i distans har inte varit bättre än Moa Olsson. Linn Svahn har inga resultat alls denna säsong.
Citera
2022-03-28, 19:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Intressant att du tror att hon är nöjd.

Vad jag ogillar förstår jag däremot inte.

Det var ju du som hävdade att hon var helnöjd efter en säsong som hon ansåg hade varit fantastisk. Vilket hon inte har uttryckt.
Citera
2022-03-28, 19:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det var ju du som hävdade att hon var helnöjd efter en säsong som hon ansåg hade varit fantastisk. Vilket hon inte har uttryckt.

Du har med andra ord ingen som helst förmåga att uppfatta ironi. Försök igen. Ett tips, svaret finns i det inlägg jag citerade.

Vad är det som jag ogillar?
Citera
2022-03-28, 19:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Du har med andra ord ingen som helst förmåga att uppfatta ironi. Försök igen. Ett tips, svaret finns i det inlägg jag citerade.

Vad är det som jag ogillar?

Det blir ju lättare att uppfatta ironoi om man använder smileys. Och genom att använda ironi så ger du dig själv ett ytterligare tillfälle att gnälla på Ebba.

Dessutom hävdade du ju i ditt svar till mig att jag ansåg att hon var nöjd.
Citera
2022-03-28, 19:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det blir ju lättare att uppfatta ironoi om man använder smileys. Och genom att använda ironi så ger du dig själv ett ytterligare tillfälle att gnälla på Ebba.

Dessutom hävdade du ju i ditt svar till mig att jag ansåg att hon var nöjd.

OM jag skulle använt en symbol skulle det ha varit,
men jag vill helst hålla sådana borta och låta orden och sammanhanget tala för sig själva.

Jag »gnällde« inte på henne överhuvudtaget i mitt svar. Det var ett svar på ett snusförnuftigt försök till metafor som saknade såväl adressat som relevans. Det inlägget tog på något underligt sätt uttryck i att »Ebba är fantastiskt stark«. Eftersom du i en annan diskussion var så ivrig om att jag skulle kommentera just detta med stark hos Ebba så antog jag att du hade förstått ironin i mitt inlägg och med »förvränga« menade att jag skulle häcklat Ebbas säsong, vilket jag inte gjorde.

Ebba är nog den som är mest missnöjd med sin säsong alldeles oavsett vad Tage Erlander sade en gång.
Citera
2022-03-28, 20:07
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Nu talar vi om individuella pallplatser inte stafetter där man kan snylta på andra åkare i laget.
Det gjorde jag inte fröken
Citera
2022-03-28, 20:50
Medlem
Citat:
Säg det till Ebba Andersson. Jag tror att hon blir jätteglad och tycker att hon gjort en fantastisk säsong som hon är helnöjd med.
Varför tror du det?

Hon har ju själv sagt att det INTE är på det viset du säger.
Citera
2022-03-28, 21:33
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Det gjorde jag inte fröken
Fast Moa har väl ingen pallplats även om hon hade tredje åktid på jaktstarten i Ruka? Dvs det var väl inga världscuppoäng för åktid den dagen (vilket det inland varit)?
Citera
2022-03-28, 21:45
Medlem
bcdefgs avatar
Eftersom många här älskar att käbbla så kan vi väl bråka om vem som presterat bäst i vinter:
A) Jonna, individuellt OS-guld, räddat medalj i OS-stafetten, utklassat motståndet i sprint samt tagit sina första pallplatser på distans
B) Maja, individuell OS-medalj, seger i sprintcupen efter att ha varit obesegrad innan jul
C) Frida, två segrar över Johaug på distans i världscupen
D) Ebba, på pallen i totala världscupen och tvåa i tour de ski

Jag skulle gissa att de flesta av oss kommer sätta sin favoritåkare först, eller möjligen som tvåa bakom Jonna, i sin rangordning - oavsett vem som är vår favorit.
Men alla fyra prestationerna är ju faktiskt värda att hylla, även om vi drömt om ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in