2022-03-28, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag kände ingen av dem, annars håller jag helt med dig!

En riktig hattråd har detta blivit, utan möjlighet till en balanserad diskussion.
Jag vet inte vad du jämför med för mordtrådar, som inte gräver i gärningspersonens tidigare konstaterade förehavanden.

Många gillar att lyfta fram sanningen, sanningen är att Emil blev mördad.
Mördaren är dömd till ett enligt rättspraxis, om än jag anser att dödsstraff hade suttit på sin plats.

Det har bedrivits kampanjer över hur brottsoffret levt sitt liv, som om det är försvarbart att Lydia avrättade honom.

Jämförelser över att Lydia straffats för hårt.

Är människor olika mycket värda?
Krasst svar, ja. Beroende på sina handlingar.

Brottsoffret har uppenbart enligt några skribenter, själv genom olika handlingar, ett svinigt leverne som gjort att han är orsaken till sin egna död.

Ska tex tjejer som blir våldtagna skylla sig själva pga hur de klätt sig?
Är burka att föredra för att känna sig säker?

Ska Elin som mördades av sin vän Philip anses som att hon fick skylla sig själv?

Är det rimligt att orsaken till brott ligger hos brottsoffret?

Läskigt.

Ju mer som framkommer om gärningsmannen påvisar att de avgörande tragiska händelserna till begångna våldsbrott och mord, hade kunnat stoppas långt tidigare.

Många såg och hade kännedom om Lydias framfart och olämplighet gällande

*vapenhantering/jägarexamen/vapenlicens.

*missbruksproblematik

*bristande föräldra och omsorgsförmånga

*bristande impulskontroll

*psykhistorik med självmordsförsök, vilket jag tycker mig se ett mönster i, när det blir för jobbigt, tar hon till den utvägen, för att få sympatier

*promiskuöst leverne

*oförmåga att hantera pengar

*elak mot djur och människor

*bristande inlärningsförmåga

Lydia Bart och följe, kan liknas vid Kejsarens nya kläder.
Alla såg men ingen vågade säga någonting.
Tills det lilla barnet utbrast, men varför är han naken?!
Emil sa ifrån och det kostade honom livet.
2022-03-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag vet inte vad du jämför med för mordtrådar, som inte gräver i gärningspersonens tidigare konstaterade förehavanden.

Många gillar att lyfta fram sanningen, sanningen är att Emil blev mördad.
Mördaren är dömd till ett enligt rättspraxis, om än jag anser att dödsstraff hade suttit på sin plats.

Det har bedrivits kampanjer över hur brottsoffret levt sitt liv, som om det är försvarbart att Lydia avrättade honom.

Jämförelser över att Lydia straffats för hårt.

Är människor olika mycket värda?
Krasst svar, ja. Beroende på sina handlingar.

Brottsoffret har uppenbart enligt några skribenter, själv genom olika handlingar, ett svinigt leverne som gjort att han är orsaken till sin egna död.

Ska tex tjejer som blir våldtagna skylla sig själva pga hur de klätt sig?
Är burka att föredra för att känna sig säker?

Ska Elin som mördades av sin vän Philip anses som att hon fick skylla sig själv?

Är det rimligt att orsaken till brott ligger hos brottsoffret?

Läskigt.

Ju mer som framkommer om gärningsmannen påvisar att de avgörande tragiska händelserna till begångna våldsbrott och mord, hade kunnat stoppas långt tidigare.

Många såg och hade kännedom om Lydias framfart och olämplighet gällande

*vapenhantering/jägarexamen/vapenlicens.

*missbruksproblematik

*bristande föräldra och omsorgsförmånga

*bristande impulskontroll

*psykhistorik med självmordsförsök, vilket jag tycker mig se ett mönster i, när det blir för jobbigt, tar hon till den utvägen, för att få sympatier

*promiskuöst leverne

*oförmåga att hantera pengar

*elak mot djur och människor

*bristande inlärningsförmåga

Lydia Bart och följe, kan liknas vid Kejsarens nya kläder.
Alla såg men ingen vågade säga någonting.

Tills det lilla barnet utbrast, men varför är han naken?!
Emil sa ifrån och det kostade honom livet.

Du är medveten om att din uppräkning till övervägande del är förväntade/kända symtom av de diagnoser av medfödda sjukdomar som Lydia hade oturen att födas med.

Det är uppenbart att du inte fördjupat dig i den litterära världen direkt.
2022-03-28, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du är medveten om att din uppräkning till övervägande del är förväntade/kända symtom av de diagnoser av medfödda sjukdomar som Lydia hade oturen att födas med.

Det är uppenbart att du inte fördjupat dig i den litterära världen direkt.
Fast nu blev det väl lite tokigt va?
Du har väl ingen aning om vilka kunskaper eller intressen, livserfarenheter jag besitter?

Gång på gång anklagas jag för att inte ha vetskap, ljuga eller trolla.
När jag förklarar hur jag vet saker, går stora säkringen och drevet startar.
Jag måste vara en lögnare blablabla
Nu är jag tydligen enligt dig inte så beläst...

Det du påstår, att Lydia hade oturen att födas med olika sjukdomar som gav upphov till olika diagnoser, får jag beklaga din okunskap.

Lydia Bart, föddes i Norge, som Lida Barth-Jørgensen.
Hon fostrades enligt den fria antroposofiska flumrörelsen där frihet och sex, naturliga örter och gemenskap flödade.
Familjen bestämde sig för att ta sig till Sverige och det lilla samhället utanför samhället, Järna, eftersom den ömme modern hade vissa "problem" som skulle behandlas enligt naturmedicin och trolleri på Vidarkliniken och barnen skulle få fostras i den sanna läran i waldorfskolan.

Lida föddes frisk såvitt mina efterforskningar kan visa.

Hennes problematik är grundad i barndomen, uppväxten, fostran eller brist på fostran.

Frukten av bristande föräldraförmåga resulterade i att Lida förstört många människors liv. Faktum är att om en kvinna förför en gift man, blir mannens egna familj lidande.
Det blir som ringar på vattnet, sprider sig.
Vart än Lida dragit fram, efterlämnar hon kaos.
Det finns att läsa och ta del av om man söker på rätt ställe. Ingenting jag tänker outa i tråden för att några gaphalsade drottningar anser det vara kutym att delge kreti och pleti dokument som gemene man själv kan inhämta, om man nu har ett genuint intresse av att få veta sanningen..

Det blir så patetiskt med ryggdunkningar, som har noll i tråden att göra, det tillför ingenting. Men, det är lättast att vara världsbäst när man sitter på läktaren
2022-03-28, 14:22
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillebananas
för mycke fylla e va ja tror asså, ingen av de spottadde i glasen om ja sär så. dom var djävlit coola att festa me å ja vet inte 100 på va hon mena me de orden

Låter som vilda fester! Var det bara ni tre eller var ni flera? Hur var dom som ett par tycker du?
2022-03-28, 14:24
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
vadå levde gratis, hon pröjsade för käket varje fall
satan va det jugs i tråden asså

Det vet du om? Vad betalade hon då, vet du ngt om det?
2022-03-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Låter som vilda fester! Var det bara ni tre eller var ni flera? Hur var dom som ett par tycker du?

ja vi hade djävlit skoj på festerna, å de var fler på dessa fester. lillen hade ju även en del av hans andra brudar där, å andra polare.
hur de va som par? ja va fan ska man säja, de va väl fria om man sär så, men samtidit så var lillen avis ibland.
2022-03-28, 14:55
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
ja vi hade djävlit skoj på festerna, å de var fler på dessa fester. lillen hade ju även en del av hans andra brudar där, å andra polare.
hur de va som par? ja va fan ska man säja, de va väl fria om man sär så, men samtidit så var lillen avis ibland.

Fria? Hur menar du då? Förklara gärna. Andra brudar? Hade hon andra män ?
2022-03-28, 15:02
Medlem
Citat:
Fria? Hur menar du då? Förklara gärna. Andra brudar? Hade hon andra män ?

ja fria asså ja vet att hon brydde sej inte om lillen va me andra, men lillen va sotis om hon snackade me andra.
vet inte va som hände, men din andra fråga försvann men jag han läsa
hon betalade för käket det va va lillen berättade och det va hon som lagade allt käk å städa
ja brukade skämmta me lillen me att säja att de va en fin hushållerrska du skaffa
2022-03-28, 15:07
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
ja fria asså ja vet att hon brydde sej inte om lillen va me andra, men lillen va sotis om hon snackade me andra.
vet inte va som hände, men din andra fråga försvann men jag han läsa
hon betalade för käket det va va lillen berättade och det va hon som lagade allt käk å städa
ja brukade skämmta me lillen me att säja att de va en fin hushållerrska du skaffa

Vilket käk är det du menar att hon betalade för? Vet du om dom båda trivdes där dom bodde?
2022-03-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fast nu blev det väl lite tokigt va?
Du har väl ingen aning om vilka kunskaper eller intressen, livserfarenheter jag besitter?

Gång på gång anklagas jag för att inte ha vetskap, ljuga eller trolla.
När jag förklarar hur jag vet saker, går stora säkringen och drevet startar.
Jag måste vara en lögnare blablabla
Nu är jag tydligen enligt dig inte så beläst...

Det du påstår, att Lydia hade oturen att födas med olika sjukdomar som gav upphov till olika diagnoser, får jag beklaga din okunskap.

Lydia Bart, föddes i Norge, som Lida Barth-Jørgensen.
Hon fostrades enligt den fria antroposofiska flumrörelsen där frihet och sex, naturliga örter och gemenskap flödade.
Familjen bestämde sig för att ta sig till Sverige och det lilla samhället utanför samhället, Järna, eftersom den ömme modern hade vissa "problem" som skulle behandlas enligt naturmedicin och trolleri på Vidarkliniken och barnen skulle få fostras i den sanna läran i waldorfskolan.

Lida föddes frisk såvitt mina efterforskningar kan visa.

Hennes problematik är grundad i barndomen, uppväxten, fostran eller brist på fostran.

Frukten av bristande föräldraförmåga resulterade i att Lida förstört många människors liv. Faktum är att om en kvinna förför en gift man, blir mannens egna familj lidande.
Det blir som ringar på vattnet, sprider sig.
Vart än Lida dragit fram, efterlämnar hon kaos.
Det finns att läsa och ta del av om man söker på rätt ställe. Ingenting jag tänker outa i tråden för att några gaphalsade drottningar anser det vara kutym att delge kreti och pleti dokument som gemene man själv kan inhämta, om man nu har ett genuint intresse av att få veta sanningen..

Det blir så patetiskt med ryggdunkningar, som har noll i tråden att göra, det tillför ingenting. Men, det är lättast att vara världsbäst när man sitter på läktaren

Att du skulle sitta på ngra Sjukhusjournaler med utredningar (sekretess) tvivlar jag starkt på.

Istället har du ägnat 90% av inlägget åt att nedvärdera Lydias föräldrar.
2022-03-28, 15:12
Medlem
Citat:
Vilket käk är det du menar att hon betalade för? Vet du om dom båda trivdes där dom bodde?

fan fattar ru inte, hon pröjsade för all käk i huset
nä lillen snackade om att de sökte annat boende på annan plats
2022-03-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att du skulle sitta på ngra Sjukhusjournaler med utredningar (sekretess) tvivlar jag starkt på.

Istället har du ägnat 90% av inlägget åt att nedvärdera Lydias föräldrar.

ja de jugs så satans mycke här inne men fan ta idioterna som drar in min mossa å fassa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in