2022-03-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hoppla, från att inledningsvis gått in för att käfta och pennfajtas, till att boka besök med huvudpersonen, gulligt.
Glöm inte att det skall ansökas om besökstillstånd.
Glöm inte kådisar..
Gulligt🤢🤮
Är du säker på att Lydia vill träffa Dig?
Det fetade:
Tänk så många inlägg jag har postat i denna tråd där min undran varit om det finns nån bland trådens aktiva som har nån kontakt med Lydia Barth.
Och nu visar det sig att tråden har haft en sorts 'dark horse' här under en längre tid.

OnT: Vad tror du Mumsbulle kan vara orsak till att trådens aktiva vill dölja sina kontakter med Lydia Barth? Under lång tid satt hon i häkte och det gjorde hon, vad jag har förstått, även efter att hennes restriktioner hade hävts.
Det är ju närmast självklart att det hade varit jätteintressant om tråden tidigt kunde ha fått info om hur hon hade det och vad hon tänkte.
Och om hon kände nån ånger.
Fast det vet vi ju att hon inte gör.

Men nu berättade kontot Lille Hans (benämningen har jag, av sannolikt lätt förståeliga skäl, lånat från en av Freuds mest kända fallstudier, 'Der kleine Hans') att Lydia Barth kände glädje av att ha haft sina föräldrar närvarande under de båda förhandlingarna. Tänk om tråden kunde ha fått den infon när termosfrågan var som hetast här i tråden?!

Så ni som i denna stund har kontakt med Lydia Barth där hon nu sitter på Hinseberg, var snälla och ge oss ökenvandrare lite näring, nånting att tugga på, plz
2022-03-27, 11:35
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, tack för svaret.

Jag tycker ju mer och mer att det verkar vara en mycket tragisk olycka, fylleolycka.

Och att Lydia är ärlig i sina förhör fast hon egentligen inte kommer ihåg. Det blir tyvärr fel för att hon så enormt gärna vill hjälpa polisen med att berätta vad som hände, men kommer inte ihåg pga fylla. Så som jag tror.

Vet du om de brukade ha sina vapen framme när de drack, eller så? Brukade de låta vapen vara framme i huset, exempelsvis när de festade?

Du är enligt egen utsago välutbildad akademiker, snälla ge mej en länk till vart en tragisk fylleolycka
ger nedsatt straff i lagens mening, denna Lida hämtade hagelbrakan , laddade å sköt
jag kan i mitt liv inte förstå hur din akademiskt utbildade hjärna kan få det till en olycka, antingen så är du totalt faktaresistent eller så är du svagbegåvad.

man gör patron ur, när skarpt läge är över
2022-03-27, 12:24
Medlem
Citat:
Det är offentliga uppgifter.

Resultat för Lydia Barths utförda högskoleprov:
Våren 2015: 0,40

Det är offentliga handlingar, likaså alla betyg och ansökningar/avslag och antagningar till utbildningar.

Resultatet från högskoleprovet är offentligt ja. Vilken kvotgrupp antogs hon i till utbildningen?
2022-03-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Du är enligt egen utsago välutbildad akademiker, snälla ge mej en länk till vart en tragisk fylleolycka
ger nedsatt straff i lagens mening, denna Lida hämtade hagelbrakan , laddade å sköt
jag kan i mitt liv inte förstå hur din akademiskt utbildade hjärna kan få det till en olycka, antingen så är du totalt faktaresistent eller så är du svagbegåvad.

man gör patron ur, när skarpt läge är över
Ang det fetade:
Visserligen är det inte tillåtet att spekulera kring användares identitet, men det får förstås inte hindra oss från att kunna få granska utsagor och påståenden.
Det kan t ex omgående slås fast att kontot du vänder dig till är helt renons på kunskap gällande juridik.
Det är ett oskick att återkommande hålla på att posta helt huvudlösa inlägg rörande vad man "tror" kan ha hänt när det i två instanser, TR resp HR, är fastslaget precis vad som skedde. Detta tack vare att hela mordet och upptakten till det finns dokumenterad av brottsoffret i ljud och bild.

Kontot besvarar inte heller frågor som ställs.
Det är ett debattmässigt oskick och det borde kontot som påstått sig vara akademiker vara väl medvetet om.

Tråden är fylld med fakta.
Att då intermittent klafsa in och "tycka" och "tro" en massa saker för att därefter vid ifrågasättande bara försvinna borde vara ett regelbrott. Typ 'tråd -och faktastörning'.

OnT: När två svenska domstolar slagit fast att det är ett MORD som Lydia Barth har begått, så skall tråden inte fyllas med märkliga, närmast utomjordiska spekulationer. De bör förpassas till konspirationsavdelningen.

Medlemmar och sympatisörer till NRA brukar hävda att 'Guns don't kill. People kill'. På likartat sätt verkar det som att tråden väljer att inte se att det var alkoholen som -i förlängningen- dödade Emil. Det är tråkigt, för de som försvarar Lydia Barth borde ju se att om de med hela handen pekade på att alkoholen hade kidnappat Lydia Barths hjärna, de då indirekt kunde ha lyft en del av hennes skuldbörda från hennes axlar.

De är så angelägna med att försöka visa att Lydia Barth inte var ett "beroendevrak" så de missar chansen att göra alkoholen till en halmgubbe för just i detta ärende är det Lydia Barths beroendeproblematik som satt henne i fängelse och som gjort Emils barn faderlösa.
Den halmgubben, alltså alkoholen, hade här varit välkommen.
Enligt mig.
2022-03-27, 15:49
Medlem
Citat:
Det är offentliga uppgifter.

Resultat för Lydia Barths utförda högskoleprov:
Våren 2015: 0,40

Det är offentliga handlingar, likaså alla betyg och ansökningar/avslag och antagningar till utbildningar.

Jaha? Vad är relevansen?

Jag är otroligt nyfiken på vad som ligger bakom din maniska besatthet.
2022-03-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok, tack för svaret.

Jag tycker ju mer och mer att det verkar vara en mycket tragisk olycka, fylleolycka.

Och att Lydia är ärlig i sina förhör fast hon egentligen inte kommer ihåg. Det blir tyvärr fel för att hon så enormt gärna vill hjälpa polisen med att berätta vad som hände, men kommer inte ihåg pga fylla. Så som jag tror.

Vet du om de brukade ha sina vapen framme när de drack, eller så? Brukade de låta vapen vara framme i huset, exempelsvis när de festade?

va fan, de e klart som satan att de har varit i fyllan som det har gått galet fel. de var allti bra att festa me, allti lika snälla, bjöd friskt.
vapen var aldrig någe jag så framme
2022-03-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Jaha? Vad är relevansen?

Jag är otroligt nyfiken på vad som ligger bakom din maniska besatthet.
Kontot du vänder dig till äger förmåga att svara dig, men i väntan på replik därifrån kanske jag kan få erbjuda dig mina tjänster?
Ja, inte den sortens "tjänster" som du enligt egen uppgift här på Flashback har berättat om, den om "tjänster" som erbjuds kunder på vissa massagesalonger.
Inte härifrån, inte.

OnT: Men om du inte förstår varför det finns relevans i att diskutera Lydia Barths ytterst mediokra resultat på hsp, måste du vara lite "trött".

Lydia Barth lyckades ta sig in på SLU och på pappret kan det tyckas vara en prestation.
Men nu är det inte bara frågan om att ta sig in på en utbildning, utan man måste också leverera.
En indikator på någons förmåga att vid studier på högskolenivå kunna leverera, dvs att hänga med i studierna och att klara tentor, det är hur väl personen klarat hsp.

Om en person bara når 0.4 vilket är fallet när det gäller Lydia Barth, så kan man misstänka att den personen kanske inte kommer att kunna hänga med i studierna.

I tråden finns det konton som hävdar att det gick bra för Lydia Barth på SLU.
Det är ju inte sant och hennes hsp-resultat var en 'predictor'. Att hon inte skulle komma att klara studierna på SLU, det var hennes hsp ett tydligt tecken på.
Att hon skulle komma att bli en brutal mörderska var svårare att se på förhand.
Men nu vet vi.
Du också, faktiskt..

Edit: Det kan hända att jag blir betraktad som missunnsam, men jag vill faktiskt inte att mina skattepengar skall slösas på onödiga projekt.
Jag vill alltså inte att mina pengar skall gå till att finansiera Lydia Barths ev studier i anstalt.
Hon är inte tillräckligt begåvad för att studera.
Det är bättre om hon under tiden i anstalt bara får syssla med sömnad.
Då kan hon efter muck söka sig till t ex Bangladesh, Litauen eller nåt annat låglöneland för att där hamna inom textilindustrin. Och hemskt gärna bli kvar där, helst livet ut.
Senast redigerad av Carinah78 2022-03-27 kl. 17:07.
2022-03-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Varför fortsätter du med löjliga "ovidkommandeheter"?

Varför inte bara medge din okunskap och be Mumsbulle om ursäkt?
Alltså pudla.

Kom Lydia in på sina hsp-resultat eller inte?

Kan dessutom meddela att bara "mitt" universitet har många studenter intagna på anstalt som läser kurser med utmärkta studieresultat. Erfarenheter från senaste rikskonferensen visade att det var ett generellt resultat vid våra lärosäten. Bra använda medel.
Senast redigerad av Remark 2022-03-27 kl. 17:33.
2022-03-27, 19:14
Medlem
Jag vill sjösätta detta citat:

"hon pluggade och vad ja fattade på lillen så jorde hon bra ifrån sej."

Det kan mycket väl tänkas att Lydia Barth sa till Emil att det gick finemang på samtliga tentor.
Lydia Barth kan inte med bästa vilja i världen beskrivas som sanningsenlig, hon är en lögnerska. Och mörderska.

Fast nu var det ju så att Lydia Barth restade en hel del tentor. Hon hängde inte med i studietakten, utan halkade efter. Hon är kort sagt inte studiebegåvad.

Som en parentes kan jag här kommentera vad kontot Remark skrev tigare idag.
Hon berättade att vid hennes universitet var det många anstaltssittare som gjorde bra ifrån sig när det gäller studier.
Det skulle väl ses som en replik till min kommentar om att inte slösa skattepengar på obegåvade fångar.

Att satsa pengar på att få Lydia Barth att studera, det är som att kasta pärlor för svin.
Svin i dubbel bemärkelse.
2022-03-27, 19:41
Medlem
En riktig idiot kan lyckas med att studera när de sitter på anstalt. Slippa att stämpla regskyltar och få mat serverad samt inga studieskulder. Det säger inget om hur skulle lyckas under normala omständigheter. Säger inte heller att det är dumt att lägga resurser på detta sättet.

En idiot kan ta examen på många program med rätt motivation.
2022-03-27, 23:26
Medlem
Med ett citat enl det nedanstående, finns det skäl att börja fundera:

"ja å lillen festade efter varje gång hon klara någe prov. klart som fan vi hade kul osså"

Eftersom vi som tillhör kritikerna av Lydia Barth och hennes leverne, vet att hon inte "klara någe prov" alls, eller åtminstone inte många, så kan det inte ha blivit särskilt mycket festande för lillen och dennes, här i tråden närvarande, hävdatecknare.

Samtidigt ställs ju festandet som i ett slags motsatsförhållande till att ha "kul osså".
Det kan ju bero på att hävdatecknaren ifråga inte är särskilt van att uttrycka sig i skrift.

Jag tror att lilla luriga listiga Lydia då och då kom hem och glädjestrålande -men fullständigt lögnaktigt!-meddelade Emil (här:"lillen') att hon klarat ett prov resp en tenta. För då visste Lydia att det skulle ställas till fest, då fanns det en orsak till att festa. Och så dracks det.

Alltmedan de underkända tentorna samlades på hög, alldeles omöjliga för den splittrade och alkoholiserade Lydia Barth att kunna gå iland med att kunna tenta upp till godkänt.

Det är lätt att förstå att Emil önskade att vampen/svampen Lydia Barth skulle ta sitt pick och pack och försvinna ur hans hus och ur hans liv.
För den sin önskan fick han plikta med sitt liv, tyvärr.
2022-03-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Med ett citat enl det nedanstående, finns det skäl att börja fundera:

"ja å lillen festade efter varje gång hon klara någe prov. klart som fan vi hade kul osså"

Eftersom vi som tillhör kritikerna av Lydia Barth och hennes leverne, vet att hon inte "klara någe prov" alls, eller åtminstone inte många, så kan det inte ha blivit särskilt mycket festande för lillen och dennes, här i tråden närvarande, hävdatecknare.

Samtidigt ställs ju festandet som i ett slags motsatsförhållande till att ha "kul osså".
Det kan ju bero på att hävdatecknaren ifråga inte är särskilt van att uttrycka sig i skrift.

Jag tror att lilla luriga listiga Lydia då och då kom hem och glädjestrålande -men fullständigt lögnaktigt!-meddelade Emil (här:"lillen') att hon klarat ett prov resp en tenta. För då visste Lydia att det skulle ställas till fest, då fanns det en orsak till att festa. Och så dracks det.

Alltmedan de underkända tentorna samlades på hög, alldeles omöjliga för den splittrade och alkoholiserade Lydia Barth att kunna gå iland med att kunna tenta upp till godkänt.

Det är lätt att förstå att Emil önskade att vampen/svampen Lydia Barth skulle ta sitt pick och pack och försvinna ur hans hus och ur hans liv.
För den sin önskan fick han plikta med sitt liv, tyvärr.
... och vi som kände Lydia vet att du har fel. Lägg ner dessa hattrådar - det som har skett är ju fruktansvärt för all inblandade, offer som förövare, så vad du håller på med är ju i sig en gåta.
Lydia sköt, Lydia har fått sitt straff. Räcker inte det för dig?
Hon är inte en dålig människa, hon är en människa, som har begått ett fruktansvärt brott. Men hon är en människa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in