2022-03-26, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Priset är skäligt rent juridiskt, men inte enligt mig rent hederligt och moralsikt.
Esbjörn är ingen fattiglapp, men Ebba hade redan koll på prisläget i området, medan Esbjörn som inte var i säljartagen, inte var uppdaterad. Ebba borde ha bjudit minst det pris som Densia värderat huset till (4,6 milj) särskilt som att det varken fanns en mäklare inblandad och särskilt som hon mycket väl visste att det inte fanns andra hus i området som motsvarade hennes krav.

Vi kan ju bara nu se hur gärna hon ville ha huset, ändå kröp hon ner i pris.

Det kanhända att han var ok, tills någon påpekade för honom att det var ett underpris och Esbjörn, har du glömt att du lovade mig huset som arv?

Det är ju något galet här, det märks ju även i polisrapporten om trädfällningen, där flera saker inte är rimliga.

Nej, naturligtvis har inte Ebba varit med på något. Esbjörn är säkerligen en knepig gubbe, och vi vet inte riktigt hur han fungerar.. Han har ju bevisligen kognitiva nedaättningar, och annat kan väl vara en del i hans personlighet. Han har i alla fall ångrat sig, och försökt få köpet upphävt. Var finns en anständighet i Ebba när hon hotfullt sätter ner foten?

Jag är inte ensam i världen att tycka att hon är en hård person när hon till varkje pris måste ha just hans hus.

Hon kunde ha köpt ett annat hus. Hon har ju ändå kunnat få fram de miljoner som krävdes för köpet, och de miljoner som krävs för renovering. Vi pratar om åtskilliga miljoner.

Nä, detär väl typiskt en manipulread person? Man ser ju inte att man blivit manipulerad, det är ju hela grejen. Exakt hur det har gått till blir ofta en gåta. En skicklig talare, det är hon.

J

Jag tycker att Ebba kunde ha:

- varit tydlig i sitt uppsåt redan när hon bjöd honom på kaffe under sommaren. Mina misstankar, är liksom Esbjörns ombud (?) att hon hade en avsikt med dom. Esbjörn, fattde han ens det?

Jag kan bara gå till mig själv, och se att när någon fått mig att gå med på skaer som jag från början inte velat, inte heller ändrat mig, men ändå gått med på att göra. Vissa personer har den här förmågan, att typ "kidnappa en", och du vet inte själv hur det har gått till. Varför gör du en sak som du egentligen inte ville? Det handlar inte sällan om människor som kan använda dina svagheter på ett sätt, där du själv inte riktigt ser vad som händer.

Det är manipulatörens starka sida, att trycka på rätt knappar vid rätt tillfälle. Esbjörn ville att huset skulle stå på en skogstomt och att huset skulle renoveras så att det såg ut som i sin glans dagar t ex. Ebba kanske under sina fikatillfällen under sommaren typ "kartlade" hur Esbjörn skulle hanteras, och sedan slog hon in speik efter spik. Min tro om hennes taktik.

- stått på sig (??) att Esbjörn borde direkt ha anlitat en mäklare för att Esbjörn ska ha allt helt klart för sig vad gäller marknadspris, möjligheter att lägga ut fastigheten till försälning för att få möjliget att få fler bud och Ebba möjlighet att bjuda över.

- bjudit ett pris som inte hde varit diskutablet

- när Esbjörn ångrat sig, hävt köpet och återbetalat handpenningen

- funderat över köp av annan fastighet, t ex hört sig för med andra i området. Majkgård hade ju en tomt som Ebba kunde bygga på. Visst, det var ju inte en sjötomt, och några kilometer från exets hus, men kravet kan inte vara att man måste till varje pris ha just Esbjörns hus, särskilt som att han ångrat sig. För mig har det ingen betydelse varför han ångrat sig.

- Ebba borde inte ha använt sociala medier som plattform för sitt husköp. Det är inte försvarbart även om Esbjörns nära har satt en medial press på henne. Förtalet ingår här i en helt vansinnig upptrappning av bråket kring ett husköp som Esbjörn ångrat, som till och med går utanför lagen.

- Ebba borde inte ha försvarat sitt förtal på det sätt hon gjorde, och hävda att hon gjorde det för att säga sanningen. Hon borde ha bett om ursäkt, inte hävda att det är fel på Sveriges lag. Genom det visar hon en oärlighet, när alla förstår att det användes för att sparka undan benen på Esbjörn.

- Ebba borde ha försäktrat sig om att Esbjörn var helt klar i knoppen, när hon märkte att han var egen, bodde på Majkgårds kursgård och fastigheten såg ut som den gjorde. Just därör borde hon reagera på att Esbjörn ändrade sig, och inte gå ut i ocila media för att anklaga två personern för att ha ekonomiska intressen i fastigheten.

Du brukar ju vara en ärlig person, och nu vet väl även du att jag inte tycker att vi ska ändra några lagar för den här sakens skull. Det är inte lagen det är fel på. Möjligen skulle man kunna se över lagarna för att kunna skydda personer tydligare, men det är inget jag är insatt i eller har några konkreta förslag på hur det skulle kunna se ut.

Det handlar ju om att vara en hygglig person, ta hänsyn till andra människor. Vara en ärlig och hederlig människa, som gör bra saker.
Din moral har ju upprepade gånger visat sig vara - milt sagt - smått avvikande... .
Så det är inget som resten av världen bryr sig om. Det finns inga "moraliska" priser - bara markandspriser. Du kommer aldrig få mig att tro på att du betalar fullpris för reavaror bara för att det är moraliskt förkastligt att betala "för lite". Du kommer heller aldrig någonsin gå upp i pris när du får ett erbjudande om att köpa ett hus till marknadsvärde bara för att vara "snäll mot säljaren". Sådana människor finns inte. Inte ens Zlatans hejdlös överpris för huset i Malmö var ett utslag av filantropi - tvärt om var det högst egoistiskt. Du utnyttjar bara den här affären för att oförtjänt kunna slänga skit på Ebba. Det är om något moraliskt förkastligt.
2022-03-26, 13:59
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vi vet ganska väl vad som hände bakom dörrarna. och det var inte som du försöker påskina månsken, kandelabrar, smäktande ballader, förförelse i negligé, champagne, kaviar och motorsågar.
Det var två parter som gjort upp en husaffär som skrev på ett köpekontrakt. Affären och priset var överenskommet i förväg - köpekontrakt upprättat - och man möttes för att signera detta.
I samma ögonblick Esbjörn lyfte pennan från pappret var huset Ebbas - juridiken fungerar precis så.
Båda lämnade mötet, båda nöjda. Detta är vad som framkommit i bilagorna - detta är den historien som Esbjörn själv ger stöd åt genom att inte invända mot den.

Samma gäller för förlikningen.
”två parter som under flera möten redan gjort upp om förlikningen, som läste och skrev på avtalet.
Förlikningen och villkoren var överenskommet i förväg, man möttes bara för att signera det avtalade.
Köpeskillingen betalades ut enligt avtalet och säljaren mottog denna samt bestod köparen med köpebrev.
I samma ögonblick Esbjörn lyfte pennan från pappret med köpebrevet var huset helt överlämnat till Ebba, inte bara juridiskt och moraliskt utan även lagfartsmässigt - juridiken fungerar precis så.
Båda var nöjda och tvisten är nu helt avslutad både juridiskt och avtalsmässigt.

Sen hände något igen hos Esbjörn eller mot Esbjörn ska man väl egentligen uttrycka sig.
2022-03-26, 14:31
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Polisen gör inget. De ser på saker som detta som civilrättsligt.

Att anmäla till Advokatsamfundet tar tid och energi. Man måste välja sina strider, och gå till HD som kan göra skillnad i utgången av saken som helhet.

Vad tycker du att en person som är 83 år med kognitiva svårigheter ska orka? Vad tycker du det får kosta i tid och arbete när man ska värja sig mot personer som Ebba Busch?
För mig, verkar Esbjörn ha väldigt mycket ork och strider väldigt hårt, trots hans så kallade kognitiva svårighet. Att processa mot hans tidigare advokater och fullmaktsinnehavare borde vara en enkel sak för honom att få ett skadestånd, för att på det sättet tjäna mer pengar på husaffären. Att försöka få Ebba att betala ännu mera, verkar kört för honom.

Att agera som Esbjörn har gjort i detta fallet, efter att köparen erlagt handpenningen, försöka tvinga köparen att på ett eller annat sätt, betala mera är rent kriminellt och borde ge fängelse!
2022-03-26, 15:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Priset är skäligt rent juridiskt, men inte enligt mig rent hederligt och moralsikt.
Esbjörn är ingen fattiglapp, men Ebba hade redan koll på prisläget i området, medan Esbjörn som inte var i säljartagen, inte var uppdaterad. Ebba borde ha bjudit minst det pris som Densia värderat huset till (4,6 milj) särskilt som att det varken fanns en mäklare inblandad och särskilt som hon mycket väl visste att det inte fanns andra hus i området som motsvarade hennes krav.

Vi kan ju bara nu se hur gärna hon ville ha huset, ändå kröp hon ner i pris.

Ebba och Esbjörn hade samma koll på vad hans fastighet var värd. Ebbas påstående som aldrig bestridits.

Densias (och Notars) värdering förutsätter röjd, städad och sanerad fastighet, något som frångicks i detta fall. Densias och Notars värderingar överensstämmer också på ett ungefär när man justerar för prisuppgången över tid.

Citat:
Det kanhända att han var ok, tills någon påpekade för honom att det var ett underpris och Esbjörn, har du glömt att du lovade mig huset som arv?

Var det ett underpris och i så fall, varför visar värderingarna inte det?

Om Esbjörn bröt ett arvslöfte, varför obstruerar han så mot Ebba? Hans löfte, hans problem mot arvtagaren, inte Ebba.

Citat:
Nej, naturligtvis har inte Ebba varit med på något. Esbjörn är säkerligen en knepig gubbe, och vi vet inte riktigt hur han fungerar.. Han har ju bevisligen kognitiva nedaättningar, och annat kan väl vara en del i hans personlighet. Han har i alla fall ångrat sig, och försökt få köpet upphävt. Var finns en anständighet i Ebba när hon hotfullt sätter ner foten?

Problemet för mig är att han försökt få köpet upphävt på Ebbas bekostnad. Han har inte tagit ansvar för sin ånger. Istället för att direkt erbjuda att hålla Ebba ekonomiskt skadeslös, så kastar han skit och lögner offentligt om och på henne. Det är inte anständigt alls.

Ebba var juridiskt tvungen att gå vidare, när Esbjörn inte medverkade till en lösning. Hon måste skydda sig själv.

Citat:
Jag är inte ensam i världen att tycka att hon är en hård person när hon till varkje pris måste ha just hans hus.

Hon kunde ha köpt ett annat hus. Hon har ju ändå kunnat få fram de miljoner som krävdes för köpet, och de miljoner som krävs för renovering. Vi pratar om åtskilliga miljoner.

Hon har pengarna ja. Men det fanns inga fastigheter, i området, att köpa på den öppna marknaden.

Citat:
Jag tycker att Ebba kunde ha:

- varit tydlig i sitt uppsåt redan när hon bjöd honom på kaffe under sommaren. Mina misstankar, är liksom Esbjörns ombud (?) att hon hade en avsikt med dom. Esbjörn, fattde han ens det?

Den gemensamma bekanta gick hem i akt och mening för att kolla Esbjörns intresse för att sälja fastigheten. Han svarade på inviten genom att gå hem till Ebba. Hur skulle hon ha varit mer tydlig i sitt uppsåt, menar du?

Citat:
Jag kan bara gå till mig själv, och se att när någon fått mig att gå med på skaer som jag från början inte velat, inte heller ändrat mig, men ändå gått med på att göra. Vissa personer har den här förmågan, att typ "kidnappa en", och du vet inte själv hur det har gått till. Varför gör du en sak som du egentligen inte ville? Det handlar inte sällan om människor som kan använda dina svagheter på ett sätt, där du själv inte riktigt ser vad som händer.

Det är manipulatörens starka sida, att trycka på rätt knappar vid rätt tillfälle. Esbjörn ville att huset skulle stå på en skogstomt och att huset skulle renoveras så att det såg ut som i sin glans dagar t ex. Ebba kanske under sina fikatillfällen under sommaren typ "kartlade" hur Esbjörn skulle hanteras, och sedan slog hon in speik efter spik. Min tro om hennes taktik.

Deras möten pågick under två månader, där andra i Esbjörns närhet var medvetna om vad som pågick, i kombination med att Ebba uppmanat Esbjörn att diskutera med sina anhöriga. Gott om tid för reflektion och möjlighet att ta och få hjälp.

Esbjörns påståenden går stick i stäv med hans handlingar. Hans fastighet har förfallit rejält under åren. Inte bara brist på underhåll, utan också genom att göra den till ett igenvuxet skrotupplag.

Citat:
- stått på sig (??) att Esbjörn borde direkt ha anlitat en mäklare för att Esbjörn ska ha allt helt klart för sig vad gäller marknadspris, möjligheter att lägga ut fastigheten till försälning för att få möjliget att få fler bud och Ebba möjlighet att bjuda över.

Vilka åtgärder Esbjörn vidtagit för att få ut rätt pris för fastigheten vet vi inte. Att anlita en mäklare är inte samma sak som att få fler bud eller ens få ett marknadspris. Fastighetsmarknaden är full av upp och ner. Finns inga garantier för något.

Fick Esbjörn det pris han ville och var det priset skäligt utifrån en proffsig värdering? Ja, det verkar faktiskt så.

Citat:
- bjudit ett pris som inte hde varit diskutablet

Hur är det diskutabelt? Notar (och senare Densia) värderade stället till 4,2. Ebba övertog ansvaret för städning, röjning och sanering och Esbjörn ville ha och fick 3,9. En renovering skulle kosta 2,5-3 miljoner och ett året-runt-hus i området värderades runt 8 miljoner. Esbjörn skulle ha tagit hand om städning, röjning och sanering och Ebba skulle ha betalat 4,2. Då hade det varit noll diskussion. Fastigheten var inte värd mer, där och då.

Citat:
- när Esbjörn ångrat sig, hävt köpet och återbetalat handpenningen

- funderat över köp av annan fastighet, t ex hört sig för med andra i området. Majkgård hade ju en tomt som Ebba kunde bygga på. Visst, det var ju inte en sjötomt, och några kilometer från exets hus, men kravet kan inte vara att man måste till varje pris ha just Esbjörns hus, särskilt som att han ångrat sig. För mig har det ingen betydelse varför han ångrat sig.

Ingen fastighet, inte Majkgård heller, fanns då, eller hade funnits till salu på den öppna marknaden. Ebbas baskrav var att barnen skulle ha nära till sin pappa, så fastigheter flera kilometer därifrån faller bort. Annars hade hon kunnat köpa billigare sjötomter i bättre läge på andra sidan sjön.

Om du köper en fastighet och säljaren ångrar sig för att han fått ett bättre erbjudande några veckor senare, är det inte av betydelse för dig? Du accepterar gladeligen ångern, backar affären och hamnar själv på bar backe bara för att vara snäll?

Nej, ångerrätten finns innan påskrift och där hade Esbjörn två månader på sig att tänka efter.

Citat:
- Ebba borde inte ha använt sociala medier som plattform för sitt husköp. Det är inte försvarbart även om Esbjörns nära har satt en medial press på henne. Förtalet ingår här i en helt vansinnig upptrappning av bråket kring ett husköp som Esbjörn ångrat, som till och med går utanför lagen.

Om Ebbas förtal var en vansinnig upptrappning, vad var alla Binninges osanna påståenden då? Hennes uttalande kom som en konsekvens av Binninges lögner. I sak, förtalet var dumt, hon borde ha anmält Binninge för förtal istället.

Om vanlig media hade skött sin roll att granska affären, istället för att vara en aktiv part i konflikten och megafon åt Esbjörn och hans vänner, så hade Ebba inte behövt skriva en rad i sina sociala medier.

Citat:
- Ebba borde ha försäktrat sig om att Esbjörn var helt klar i knoppen, när hon märkte att han var egen, bodde på Majkgårds kursgård och fastigheten såg ut som den gjorde. Just därör borde hon reagera på att Esbjörn ändrade sig, och inte gå ut i ocila media för att anklaga två personern för att ha ekonomiska intressen i fastigheten.

Ingen har reagerat på att Esbjörn inte är tillräckligt klar i knoppen. Fram tills dags dato har det inte påvisats att han inte är kapabel. Inte ens Barrys omfattande undersökning har påvisat det, eller Esbjörns nära anhöriga har märkt det. Så varför kräver du att Ebba ska ha märkt det? Hur skulle hon ha försäkrat sig, är ännu mer intressant att veta. Att vara egen är inte att vara okapabel. Esbjörn har bara sin syn på hur han vill ha det.

Matz och Majkgård hade ekonomiska intressen i fastigheten, var aktiva i media mot Ebba och därmed också legitimt för Ebba att peka ut att de var delaktiga i det hela. En pusselbit etablerad media borde ha upplyst om, istället för Ebba.

Citat:
Du brukar ju vara en ärlig person, och nu vet väl även du att jag inte tycker att vi ska ändra några lagar för den här sakens skull. Det är inte lagen det är fel på. Möjligen skulle man kunna se över lagarna för att kunna skydda personer tydligare, men det är inget jag är insatt i eller har några konkreta förslag på hur det skulle kunna se ut.

Det handlar ju om att vara en hygglig person, ta hänsyn till andra människor. Vara en ärlig och hederlig människa, som gör bra saker.

Jag vet inte hur några lagar skulle kunna stoppa ett scenario likt detta. En säljare som ångrar sig mellan köp och tillträde, där inga felaktigheter kring köpet faktiskt har kunnat påvisas.
2022-03-26, 18:19
Medlem
trngws avatar
Att Esbjörn kände väl till fastighetsvärdet inför affären är klarlagt sedan länge.

Dels hade han hört sig för i området hur värdena låg, dels tog han del av den värdering som Notar Mäklarbyrå gjorde.

Priset Esbjörn begärde för huset stämde väl med marknadsvärdet och det var han väl medveten om när han bestämde priset. Ebba accepterade eftersom även hon visste att det var ett pris som inte bara var juridiskt korrekt utan även hederligt och moraliskt korrekt.

I det hypotetiska fall att Esbjörn inte känt till marknadsvärdet, så hade det i sig inte spelat någon som helst roll, vare sig juridiskt, hederligt eller moraliskt, eftersom priset ändå var det rätta, och det oavsett vilket var det juridiskt, hederligt och moraliskt korrekta priset.

Esbjörn sålde huset av egen fri vilja helt utan tvång till ett hederligt och moraliskt pris som han själv hade bestämt utifrån aktuellt marknadsvärde.
2022-03-26, 18:30
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Ingen ursäkt att inte anmäla. Esbjörn hävdar att hans advokater brutit mot god advokatsed, något som är väldigt allvarligt. Att bli tvingad mot sin vilja göra något bör polisanmälan göras. Du vet inte om alls om det är civilrättsligt eller inte. Det är polisen eller åklagare som gör den bedömningen.

https://www.advokatsamfundet.se/Anlita-en-advokat/Missnojd-med-en-advokat/
"Om du anser att din advokat har brutit mot god advokatsed kan du göra en anmälan till Advokatsamfundets disciplinnämnd. Anmälan måste vara skriftlig och undertecknad av dig personligen.

Om du skickar in handlingar till Advokatsamfundet via e-post ber vi dig att i första hand använda Word- eller PDF-format. All handläggning av disciplinanmälningar är skriftlig. Du kan alltså inte skicka in ljudfiler, filmer eller liknande. Den inledande anmälan måste också vara underskriven.

När den anmälde advokaten har yttrat sig över dina anmärkningar får du tillfälle att kommentera yttrandet. Efter att skriftväxlingen i ärendet har avslutats prövar Advokatsamfundets disciplinnämnd om advokaten har brutit mot god advokatsed."

Från lawline:
"Det finns dock en del situationer då ett avtal kan ogiltigförklaras. En sådan situation är om en person hotas eller tvingas med våld att skriva på avtalet och att hotet/våldet har inneburit trängande fara för den hotade (28 § Avtalslagen). Detta är ett svårt rekvisit att uppfylla och troligen är du inte i en sådan situation."
Källa: https://www.lawline.se/answers/ar-jag-tvungen-att-skriva-pa-ett-avtal

https://lawline.se/answers/avtal-som-ingatts-under-hot

https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/kopa-hyra-ut--salja/ogiltighetsforklara-ett-avtal/

28 § Avtalslagen https://lagen.nu/1915:218#P28S1

Så då kan vi konstatera att egentligen behövdes ingen förlikning.
Då köpeavtalet redan var ett juridiskt oantastligt dokument som inte kan ogiltigförklaras av domstol.

Köpeavtalet har ju av Esbjörn, av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknats.
Köpeavtalet innehåller även en, enligt värderingarna, helt marknadsmässig köpeskilling för fastigheten.
Köpeavtalet undertecknades av Esbjörn som vid den tidpunkten hade full rättshandlingsförmåga.

Men hade blivit dyrare för Esbjörn om 3 domare dömde samma sak, än att förlikas med hjälp av tingsrätten.
2022-03-26, 18:38
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Esbjörn är ingen fattiglapp, men Ebba hade redan koll på prisläget i området, medan Esbjörn som inte var i säljartagen, inte var uppdaterad. Ebba borde ha bjudit minst det pris som Densia värderat huset till (4,6 milj)

Ja priset som gjordes upp är skälig, inte bara juridiskt utan även hederligt och moraliskt.
Värdet vid köpet var 4.2 milj -/+ 200.000:- i tömt och sanerat skick (vilket det inte var)
Hur tänkte du egentligen med att betala vad värderingen är ett halvår senare???
(Den värderingen förutsätter också att värdet gäller för en tömd och sanerad fastighet)
2022-03-26, 21:28
Medlem
Citat:

Att anmäla till Advokatsamfundet tar tid och energi. Man måste välja sina strider, och gå till HD som kan göra skillnad i utgången av saken som helhet.

Vad tycker du att en person som är 83 år med kognitiva svårigheter ska orka? Vad tycker du det får kosta i tid och arbete när man ska värja sig mot personer som Ebba Busch?
Om Esbjörn Bolin inte orkar så får han väl be om hjälp från Ulf Lööf, Margareta Majkgård, Monica Pernroth Lüllmaa, Johann Binninge, Berg, Behm eller Sture Tersaeus.

De är alla på ett eller annat sätt intresserade av fastigheten eller avlönade för att bistå Esbjörn Bolin.

Menar du att ingen kan hjälpa honom att skicka ens ett litet mejl till advokatsamfundet?

Tycker du att Ebba Busch ska göra det?
2022-03-27, 11:31
Medlem
Citat:

han verkar ju vara jävligt vital med tank på hur mycket han hitintills orkat bråka - inte sant?
2022-03-28, 02:17
Medlem
Handlingar: Från HD mål Ö 1537-22

Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Här är dem handlingar jag fick ut.

Handlingar: Från HD Ö 1537-22

Aktbil 2: Överklagande / Bevisning

https://delafil.se/ec2b5e28dd3fe0a7/...nde_MASKAD.pdf

Akademiska Sjukhuset:

https://anonfiles.com/F9U8XfM3xd/HD_1537-22_Aktbil_3_Bilaga_1_-_Akademiska_sjukhuse_Sekretess_MASKAD_pdf

Beslut från Transport styrelsen:

https://anonfiles.com/96X3X6M2xd/HD_1537-22_Aktbil_4_Bilaga_2_-_Beslut_fr_n_Transpo_Sekretess_MASKAD_pdf

Ansökan om förvaltare:

https://anonfiles.com/H5Y3X6M3x5/HD_1537-22_Aktbil_5_Bilaga_3_-_Ans_kan_om_f_rvalta_Sekretess_MASKAD_pdf

Övrigt:

https://delafil.se/ae0800ff40dc7a61/HD_%C3%96_1537-22_Aktbil_1,_Missiv.pdf

Dagboksbladet: 2022–03-09

https://delafil.se/27a955c70fcedc24/HD_%C3%96_1537-22_Dagboksblad_2022-03-09.pdf

Citerar mig själv:
Glömde när jag postade inlägget att handläggningstiden kan va 2-3 månader
enligt dem.
Senast redigerad av Doiten 2022-03-28 kl. 02:20.
2022-03-28, 06:24
Medlem
Någon som vet hur lantmäteriet gör med ansökan om lagfart, spelar dom med och tillåter den förhalning som Bolin hållet på med? Då hoppas jag att de ansvariga tar konsekvenserna när högsta instans har fällt sitt utslag. För man kan inte delta i ett justitiemord och vägra göra sitt jobb i väntan på att en rättshaverist utnyttjar varje kryphål som existerar.

Men det skulle inte förvåna mig om handläggarna på lantmäteriet avvaktar med lagfarten tills Bolin har överklagat till EU-domstolen och krigstribunalen i Haag oavsett hur befängt det skulle vara.
2022-03-28, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Citerar mig själv:
Glömde när jag postade inlägget att handläggningstiden kan va 2-3 månader
enligt dem.
Oj då.

Är det nu verkligen styrkt med denna bevisning att Ebba Busch krigar mot en motpart som saknar förmåga att underteckna rättshandlingar?

Har vi verkligen politiker i Sverige som väljer en strid likt detta mot en gamling i snart 2 år?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in