Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag har redan förklarat för Dig att USA inte var särskilt heterogent vid bildandet. Heterogeniteten kommer senare, när USA under 1800-talet blir ett mer sammansatt invandrarland, ökade territorier läggs till unionen och slaveriet upphör. Du förblir således svaret skyldigt.
Och jag har redan förklarat för dig att nej, USA i slutet av 1700 inte var speciellt homogent.
Samt att ditt påstående att demokratier skulle kräva homogenitet, inte innehåller ditt senare kriterium att detta bara skulle gälla början.
Demokrati kräver inte något homogent samhälle vare sig i dess början eller då det pågår.
Citat:
Ingenstans påstår jag att det är någon rättighet. Resultatet är likväl det jag påstår, och det är dåligt för män och för Sverige.
Men att begränsa kvinnors rättigheter och möjligheter skulle alltså vara bra för kvinnor och samhället?
eller ska jag tolka dig som att manliga möjligheter är mycket viktigare än kvinnliga dito?
Mycket viktigare att män har praktiska och juridiska möjligheter att kunna bli läkare ex än kvinnor?
Så därför ska vi inskränka kvinnors möjligheter till detta så att män garanteras alla läkarplatserna?
För fakta är, vad du än påstår i saken, att i dag så har både könen samma möjligheter och rättigheter att bli just...läkare. Båda könen har tillgång till skola, inget kön kvoteras in till läkarlinjen, och inget kön diskrimineras eller går före vid anställning.
Citat:
Det går bara utmärkt för män att välja att jobba i svensk skola om man samtidigt tränar bort sin manlighet. Många som försöker väljer efter en tid bort yrket, ty det är för mycket kvinnoattityder, och klimatet i svensk skola är verkligen inte jämställt.
Trams!
Vilken ynklig "manlighet" du står för...inte bara måste den förtrycka kvinnor för att klara bli olika yrkesgrupper såsom läkare ex. utan den dunstar tydligen vid umgänge med barn också.
Vilket patetiskt klent kön du tillhör.