2022-03-11, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Ja, buppet brukar sänka testo hos nästan alla som tar det, hur mycket det sänks är dock olika men såklart mer ju högre dos du tar, dock så sänker det testot mindre än vad metadon gör hos dom flest användarna!

Du kan be din klinik om att få ta ett testo blodprov för att se dina nivåer och allt som hör till!

Ok tack för jag tycker sexdrivet har sjunkit, eller så är det åldern
Citera
2022-03-11, 11:31
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinpels99

En ganska vanlig biverkan från dessa typer av läkemedel, tyvärr.
Att sexlusten försvinner alltså.
Citera
2022-03-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svinpels99
Ja det är standard, testot sjunker för alla när man använder opioider, däremot så är det individuellt hur mycket det sjunker.

Men ta det med din laroläkare eller sjuksköterska så kan dom boka blodprov för att testa testo nivåerna, om dom är nog låga kan du få nebido utskrivet förmodligen!
Citera
2022-03-11, 16:38
Medlem
zzzDaniels avatar
Har missbrukat opiater i 6 år, skjutit heroin i 2 år, första 2 månader på laro fick jag suboxone. Jag har sagt till dom att jag blir agressiv och irriterad av Sub, fick vanlig sub, dock inga förändringar. Blev utkastad efter en incident där jag blev allt för agressiv, just på grund av Sub, den är alldeles för stimulerande för mig. 2 månader senare är jag intagen på laro igen, dock buvidal denna gången, efter första sprutan mådde jag kanon i ca 4 dagar, men nu efter 2 veckor med höjningar och boosterdoser mår jag sämre och sämre, känner att det är en tickande bomb inuti mig...
Första gången jag var på laro sade sjuksköterska att jag lär få metadon, då den ger bättre effekt när man har missbrukat heroin, men läkaren är en surfitta som vill bara sabba för mig. Kan jag byta läkare, ansöka på rogramm på en annan ort? Btw är på HVB just nu, kan läkaren här byta till metadon, har bra kontakt med socialen, känns om jag kontaktar min läkare ko..er hon inte göra ett skit, dock är det social eller någon annan som bekräftar min problematik kan jag få det.
Lär få fängelse, överklagar nu, allt på grund av Sub... gör jag något galet igen är det kört för min del... vill nästan skita i allt o börja med heroin igen
Citera
2022-03-14, 15:54
Medlem
Izzardkings avatar
fan va bra jag har det på min laro-motagning!
den ligger i helsingborg och det är en privat mottagning med över 250 klienter, men ändå
går allt snabbt och smidigt och en jättebra läkare, han är dansk.
jag gick på en annan privat mottagning i 3år och det var bra tyckte jag, men sen när jag började på den nya mottagningen den kändes typ som himmelriket! alla som jobbar där inklusive läkaren
lyssnar verkligen på en
jag ger den gamla mottagningen 6 av 10.
den nya mottagningen ger jag 9 av 10 .
ni som går på typ sub t.e.x och verkligen har försökt att sluta flera gånger, kontakta en laro-motagning och så får ni ju en tid och ta med den du har på soc, det gör mycket att ha med soc.
men tänk efter många gånger bara....
Senast redigerad av Izzardking 2022-03-14 kl. 15:58.
Citera
2022-03-14, 16:02
Medlem
Izzardkings avatar
å om ni kan söka i skåne län så är det perfek!'
mycket bra läkare, psykologer och andra i personalen som verkligen lyssnar på en.

x
mottagningen heter laro-kärnan och är lätt den bästa mottagningen!
Citera
2022-03-27, 21:40
Medlem
Undrar lite hur det går för alla LARO patienter här på fb, tar ni några återfall? Vad får ni för konsekvenser vid återfall?
Citera
2022-03-28, 09:12
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Undrar lite hur det går för alla LARO patienter här på fb, tar ni några återfall? Vad får ni för konsekvenser vid återfall?

Det går bra, haft 3 återfall på 3år. Konsekvenser vart bara permission förbud. Är inom rättpysk
Citera
2022-03-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Det går bra, haft 3 återfall på 3år. Konsekvenser vart bara permission förbud. Är inom rättpysk

Ok ser dem hårdare på återfall av tex. Bens/Amf/CB eller hårdare på typ horse o oxy?
Citera
2022-03-29, 11:16
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ok ser dem hårdare på återfall av tex. Bens/Amf/CB eller hårdare på typ horse o oxy?

Vet faktiskt inte. Jag fick bara permission förbud i 5 veckor.
Citera
2022-04-01, 11:49
Medlem
Heja alla laro-vänner!

Jag har läst i tråden, och hört på annat håll, att gabapentin är en sån medicin många mottagningar kan skriva ut när patienten upplever ångest/oro. Stämmer det, hur ser det ut hos er?

Jag har varit med i laro 4-5 år, lämnat väldigt många (1-3ggr vecka 5 år) pissprov utan anmärkningar.

Jag har bett om att få prova just gaba pga mina ångest/orokänsla. Jag har +20 år av väldokumenterad ångestproblematik samt insomningssvåeigheter.

Trots detta så får jag inte imovane tex. Jag har bett om gaba en gång över telefon, men strax ska jag ha möte.

Vad tror ni, kommer jag få gaba utskrivet??
Citera
2022-04-01, 13:08
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Heja alla laro-vänner!

Jag har läst i tråden, och hört på annat håll, att gabapentin är en sån medicin många mottagningar kan skriva ut när patienten upplever ångest/oro. Stämmer det, hur ser det ut hos er?

Jag har varit med i laro 4-5 år, lämnat väldigt många (1-3ggr vecka 5 år) pissprov utan anmärkningar.

Jag har bett om att få prova just gaba pga mina ångest/orokänsla. Jag har +20 år av väldokumenterad ångestproblematik samt insomningssvåeigheter.

Trots detta så får jag inte imovane tex. Jag har bett om gaba en gång över telefon, men strax ska jag ha möte.

Vad tror ni, kommer jag få gaba utskrivet??

Innan jag fick laro så hade jag 10st 300mg om dagen. Men vart av med dom när jag börja programmet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in