2022-03-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Varför postar du på nätet för att försöka få ett svar på en fråga om vem som har ”rätt”? Hade du tänkt berätta för din flickvän att du sedan minsann har ”rätt” för du har gjort en undersökning?

Ni har ett relations- och kommunikationsproblem. Kan ni inte lösa vad som än nu är underliggande problemet här så ser jag ingen ljus framtid för er.
Precis så jag tänkte göra. Nej jag vill se situation utifrån lite andra perspektiv.
Citera
2022-03-27, 12:53
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Det är lugnt vi ligger typ varannan/var tredje vecka bara....
Du ligger varannan/var tredje vecka.
TS, om du inte tänder på att bli sexuellt och ekonomiskt cuckad så borde du dra, direkt.
Citera
2022-03-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTrast
Hur tänker du nu? Kan man bli uppsagd under uppsägningstiden Han har ju redan sagt upp sin lägenhet: " Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid."
Det har jag inte sett.
Citera
2022-03-27, 13:01
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Tack för det. Generöst. Ditt antagande är oerhört skevt må jag påstå, som saknar grunder för den delen också. Ja, jag beslutade mig att flytta in eftersom jag hade bott hos några dagar i veckan långt innan allt detta. Av den anledningen att vi bodde långt ifrån varandra. Sedan bodde jag i min lägenhet när studerade. Men sen när hon flyttade till en ny lägenhet beslutade vi oss att jag skulle flytta in där samtidigt som jag sa upp min egna lägenhet.

Det låter ju som om ni gemensamt kommit överrens om att "hon" skaffar en lägenhet till "er". Det är ju då egentligen inte "hennes" lägenhet, men "er". Så då är det ju inte konstigt att du betalar din del av hyran.

Det fattas detaljer för att avgöra vem som har rätt eller fel. Är ER nya lägenhet dyrare än den gamla lägenheten? Betalade hon själv dubbla hyror vid övergången mellan hennes gamla lägenhet - nya lägenheten. I vilket fall, eftersom ni båda inte har samma förståelse om den ekonomiska rättvisan redan under detta skede, tror jag inte att ert förhållande i längden kommer att fungera.
Citera
2022-03-27, 13:07
Medlem
Citat:

Snälla, säg att du trollar. Minst 3-4 ggr i veckan om man inte har väldigt busy liv och/eller ett helt gäng småbarn. Annars får det vara.
Citera
2022-03-27, 13:10
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
1 år

Ja, då är det väl ganska skäligt att betala hyra om du inofficiellt flyttat in hos henne.
Citera
2022-03-27, 13:22
Medlem
Chariters avatar
Du har alltså ockuperat hela hennes lägenhet med ditt bohag samt kläder men anser att du inte ska betala? Du har säkert en lägre hyra på din mindre lägenhet än vad hon ensam betalar för er betydligt större lägenhet just nu. Förslagsvis lägger ni ihop era hyror och delar på hälften tills uppsägningstiden på din lägenhet är slut. Hon skulle kanske inte bo så stort om hon var själv så därför anser hon att det i dagsläget synkar hennes ekonomi.

Lycka till!
Citera
2022-03-27, 13:23
Medlem
Beror på hur snygg hon är.
Om det är värt.
Citera
2022-03-27, 13:26
Medlem
Carrocks avatar
Du får väl bo kvar i din lägenhet under uppsägningstiden?

Du har precis flyttat in och det är redan tjafs om pengar, det bådar inte gott.
Citera
2022-03-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ja det gjorde hon....Det var inte problem innan.

Låter som hon väntat på att du är i en svag position för att kunna ställa krav.
Och gör du inte som hon säger blir du dumpad.
Men hon kan iaf inte kasta ut dig hur som helst när du är skriven på samma adress.
Citera
2022-03-27, 13:34
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Precis så jag tänkte göra. Nej jag vill se situation utifrån lite andra perspektiv.
Kan säga dig att det är en sjukt dålig idé att komma med den här tråden om ni börjar bråka om att du inte betalar hyra. ”Men Flashback säger att jag har rätt!”

Eller fan, gör det! Vill höra hur det går!
Citera
2022-03-27, 13:35
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Inte undra på.

En man skall vara där för sin kvinna. Betala och joina klubben män. Du vet de där människorna som gått ut i krig för kvinnor.

Se till och betala halva hyran. Och gör det med glädje. Har du råd, betala hela hennes hyra framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in