Citat:

Ursprungligen postat av 
Mrcracky1111

Tack för det. Generöst. Ditt antagande är oerhört skevt må jag påstå, som saknar grunder för den delen också. Ja, jag beslutade mig att flytta in eftersom jag hade bott hos några dagar i veckan långt innan allt detta. Av den anledningen att vi bodde långt ifrån varandra. Sedan bodde jag i min lägenhet när studerade. Men sen när hon flyttade till en ny lägenhet beslutade vi oss att jag skulle flytta in där samtidigt som jag sa upp min egna lägenhet.

Det låter ju som om ni gemensamt kommit överrens om att "hon" skaffar en lägenhet till "er". Det är ju då egentligen inte "hennes" lägenhet, men "er".  Så då är det ju inte konstigt att du betalar din del av hyran. 
Det fattas detaljer för att avgöra vem som har rätt eller fel. Är ER nya lägenhet dyrare än den gamla lägenheten? Betalade hon själv dubbla hyror vid övergången mellan hennes gamla lägenhet - nya lägenheten.   I vilket fall, eftersom ni båda inte har samma förståelse om den ekonomiska rättvisan redan under detta skede, tror jag inte att ert förhållande i längden kommer att fungera.