2022-03-27, 10:54
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Hon klagar på att jag äter hennes mat och vill att jag ska swisha henne varje gång. Samtidigt äter hon min mat varje gång utan att jag nämner något. Ligger väl något i det där

Antingen är du burdus är du burdus och ökänslig, ett störningsmoment som ligger och tar upp plats i soffan mest, eller så är hon girig och snål.

Svårt att dra en slutsats, men ärligt dom här gångerna är det bättre att ni bor var för sig ett tag, som särbos, och de vad ni känner efter nån månad. Är det skönt och ni glider ifrån varandra, ja då säger det sig självt.

Är det mycket saknad och ni ändå träffas hela tiden, längtan till varandra, ja då är det läge att säga upp en lägenhet och flytta ihop på riktigt
Citera
2022-03-27, 10:56
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Okej för att klargöra lite. Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid. Hon vill att jag under denna tid ska betala halva hennes hyra samtidigt som jag betalar min egna. Vi är aldrig i min lägenhet i och med att jag har alla mina grejer i hennes lya. Nu när ni har fått lite mer information så kanske det blir lite klarare

Såg det här nu. Hon verkar vara en snålsint jävla häxa, dra tillbaka uppsägningen och be henne dra åt helvete! Vad har hon för problem? Du har gjort din del och sagt upp din lägenhet. Det här blir inte bra, TS.

Edit; kom på det. Du säger nu att du bor i din lägenhet tills uppsägningen är klar, för att slippa stå med dubbla utgifter. Ett bra test på hennes intentioner! Och gör det också, säg inte bara
Senast redigerad av Core. 2022-03-27 kl. 10:59.
Citera
2022-03-27, 10:57
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Allting som kostar för att betala det som ger dig tak över huvudet ska du betala hälften av.

I det ingår:

Hyra
Bostadsrättsavgift
Samfällighetsavgift
El
Elnät
Ränta

Det enda du inte ska betala om du inte äger bostaden är ägarens amortering av lån.

Så om det är hyresrätt ska du absolut betala hälften av hyran.

Men nu verkar dom ha tagit ett ömsesidigt beslut om att bo i hennes, och han står redan för en lägenhet
Citera
2022-03-27, 11:00
Medlem
Jag tror att du själv förstår att du borde dumpa henne. Verkar vara en rätt kass relation. Sex var tredje vecka också?
Citera
2022-03-27, 11:15
Medlem
Du får bita i det sura äpplet och betala träskpaddan i natura.
Citera
2022-03-27, 11:16
Medlem
CoolTrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolumnist
Jag tycker att du ska tänka på att du kan bli av med din lägenhet om det är en hyreslägenhet. Du kan nämligen bli uppsagd om du inte stadigvarande bor i den.
Sedan är det nog så att din flickvän vill att du ska ta steget och binda dig till henne. Även om hon själv inte är medveten om att hon vill det (om du skulle fråga).
De små liven är ofta väldigt romantiskt lagda och vill att du ska leva för dem. De vill känna sig behövda och unika i denna värld.
Det vill vi väl alla i viss mån, men tjejer är inte lika realistiska på den punkten; hoppet hos dem överlever alltid.
Hur tänker du nu? Kan man bli uppsagd under uppsägningstiden Han har ju redan sagt upp sin lägenhet: " Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid."
Citera
2022-03-27, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Givetvis ska du betala halva hennes hyra då du faktiskt bor där. Jag hoppas att du köper mat och annat till ert gemensamma bo också eller tycker du att det är hon som ska betala allt då du har en annan lägenhet.
Låter som att du är en snål jävel bara.

I ett förhållande så delar man på saker och ting, svårare än så är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Vad du har för annat boende är fullständigt irrelevant för situationen. Om hon anser att du inte är en besökare utan faktiskt bor i lägenheten ska du såklart betala hyra motsvarande din vistelse.

Håller helt med dessa. GIVETVIS är det så.

F.ö. många helskruvade svar i tråden!!😮
Citera
2022-03-27, 11:48
Medlem
[quote=Mrcracky1111|79661236]Okej för att klargöra lite. Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid. Hon vill att jag under denna tid ska betala halva hennes hyra samtidigt som jag betalar min egna. Vi är aldrig i min lägenhet i och med att jag har alla mina grejer i hennes lya. Nu när ni har fått lite mer information.

Man kan tycka att din partner borde sammarbeta för att ni ska kunna bo ihop. Låter inte friskt av henne. Tror det finns några olika alternativ.

1. Sjukt snål
2. Ekonomiska problem
3. Hon vill inte att du ska flytta in.
Citera
2022-03-27, 12:04
Medlem
cerns avatar
Jag betalar alltid hyran själv, oavsett vilken tjej jag är med.

Mannen betalar försäkringar, resor, bil, MC, el, bredband etc så står kvinnan för lite mat och så.

Citera
2022-03-27, 12:09
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
TS kommer nog på ett grymt sätt ångra att han sa upp sin lägenhet
Lite så, blir ett uppvaknande när han inser detta.
Citera
2022-03-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ni borde göra upp en slags plan, så länge uppsägningstiden är aktuell och du betalar för din gamla lägenhet kanske du kan betala 1/4 av hennes hyra under tiden. Men när du inte betalar för din gamla lägenhet och uppsägningstiden upphört så borde ni dela på hyran. Jag upplever det som att ni nyligen blivit sambos och är i ett tidigt stadie av ert förhållande? Hon borde som sagt ha en förståelse för att du betalar för din gamla lägenhet och att det blir mycket för dig ekonomiskt. Å andra sidan vet jag ju inte hur hög hyra du har och hur hög hyra hon har. Betalar du 3 K i månaden och hon betalar uppåt 9 K som ett exempel borde du bidra lite mer till hennes hyra. Luddigt fall. Fortfarande något oklart för att man ska kunna ge ett utförligare svar. Hursom borde du inte låta dig köras över och betala merparten av hennes hyra, det är trots allt hennes lägenhet och kontraktet (förmodar jag) står på henne?

Ja det är hennes lägenhet och hennes kontrakt. Vi betalar i princip lika mycket i hyra. Det är inte guld och gröna skogar i och med att man studerar. Däremot har jag tjänat betydligt mer när fribeloppet för CSN har varit borttaget.
Citera
2022-03-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Nää.. har du sagt upp din lägenhet?
Det var inte ett smart drag.
Hon gnäller att du ska betala hennes mat och saknar den där lilla empatiska delen som fattar att sålänge du lägger en större summa på inget får hon vänta på att du delar hyran med henne.
För antar att du tänkt göra det när du slipper den extra utgiften.
Dumpa eller var redo att alltid ha plånboken öppen för hon kommer bråka när du inte vill/kan betala. Nej förlåt hon har ju redan börjat göra det..

Det är klart att jag ska betala halva hyra när jag inte har min egna att betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in