2022-03-27, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Om du ska bli sambo är det liksom något att käfta om och lägga energi på?
Faan man visa ballar och dela hyran med henne om du ska leva med henne.
Du upplevs som en snåljävel som bara vill glida dessa 3 månader.
Hade du bott hos mig skulle sparken landa i röva till din egen lägenhet direkt.
Ni kanske ska diskutera falukorven på citygross med varför den är dyr och vem som ska betala haha.
Hur tänker du? Hur kan jag upplevas som snål om du betalar 5000 kr och jag 5000 kr och sedan ska jag betala hälften av din del, dvs tot 7500 och du bara 2500. Då är det snarare du som upplevs vara snål.
Citera
2022-03-27, 07:20
Medlem
regerings avatar
Har ni gemensam ekonomi ja om inte nej.
Citera
2022-03-27, 07:21
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Hur tänker du? Hur kan jag upplevas som snål om du betalar 5000 kr och jag 5000 kr och sedan ska jag betala hälften av din del, dvs tot 7500 och du bara 2500. Då är det snarare du som upplevs vara snål.
Om du vänder på situationen så skulle din flickvän få samma situation. Det kan du väl fatta och räkna ut.
Det gäller 3 månader så vad är huvudproblemet? Efter dessa 3 månader så är det ju lugnt du vinner ju tillbaka det till slut eller hur, För du kommer bara betala 2500 massa år. Tänk lite längre än vad näsan räcker. Du lägger 75000 på 3 månader. Bor ni tillsammans 10 år så snackar vi stora pengar,
Annars så satsa på tält.
Citera
2022-03-27, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regering
Har ni gemensam ekonomi ja om inte nej.

Nej det har vi inte.
Citera
2022-03-27, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Om du vänder på situationen så skulle din flickvän få samma situation. Det kan du väl fatta och räkna ut.
Det gäller 3 månader så vad är huvudproblemet? Efter dessa 3 månader så är det ju lugnt du vinner ju tillbaka det till slut eller hur, För du kommer bara betala 2500 massa år. Tänk lite längre än vad näsan räcker. Du lägger 75000 på 3 månader. Bor ni tillsammans 10 år så snackar vi stora pengar,
Annars så satsa på tält.

Nej för till sensommaren ska jag flytta ut ändå. Ska flytta till en annan stad.Tält får det bli
Citera
2022-03-27, 07:24
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Okej för att klargöra lite. Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid. Hon vill att jag under denna tid ska betala halva hennes hyra samtidigt som jag betalar min egna. Vi är aldrig i min lägenhet i och med att jag har alla mina grejer i hennes lya. Nu när ni har fått lite mer information så kanske det blir lite klarare

Ni borde göra upp en slags plan, så länge uppsägningstiden är aktuell och du betalar för din gamla lägenhet kanske du kan betala 1/4 av hennes hyra under tiden. Men när du inte betalar för din gamla lägenhet och uppsägningstiden upphört så borde ni dela på hyran. Jag upplever det som att ni nyligen blivit sambos och är i ett tidigt stadie av ert förhållande? Hon borde som sagt ha en förståelse för att du betalar för din gamla lägenhet och att det blir mycket för dig ekonomiskt. Å andra sidan vet jag ju inte hur hög hyra du har och hur hög hyra hon har. Betalar du 3 K i månaden och hon betalar uppåt 9 K som ett exempel borde du bidra lite mer till hennes hyra. Luddigt fall. Fortfarande något oklart för att man ska kunna ge ett utförligare svar. Hursom borde du inte låta dig köras över och betala merparten av hennes hyra, det är trots allt hennes lägenhet och kontraktet (förmodar jag) står på henne?
Citera
2022-03-27, 07:25
Medlem
Nää.. har du sagt upp din lägenhet?
Det var inte ett smart drag.
Hon gnäller att du ska betala hennes mat och saknar den där lilla empatiska delen som fattar att sålänge du lägger en större summa på inget får hon vänta på att du delar hyran med henne.
För antar att du tänkt göra det när du slipper den extra utgiften.
Dumpa eller var redo att alltid ha plånboken öppen för hon kommer bråka när du inte vill/kan betala. Nej förlåt hon har ju redan börjat göra det..
Citera
2022-03-27, 07:26
Medlem
Citat:
Okej för att klargöra lite. Jag har sagt upp min lägenhet men har 3 månaders uppsägningstid. Hon vill att jag under denna tid ska betala halva hennes hyra samtidigt som jag betalar min egna. Vi är aldrig i min lägenhet i och med att jag har alla mina grejer i hennes lya. Nu när ni har fått lite mer information så kanske det blir lite klarare
Tack. Ekonomi pratar en om innan en blir sambo och säger upp lägenheten. Ekonomin kan nämligen vara en dealbreaker.
Citera
2022-03-27, 07:26
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Nej för till sensommaren ska jag flytta ut ändå. Ska flytta till en annan stad.Tält får det bli
Det känns som att det är bättre att du bor i din lägenhet. Så slipper du tänka på att betala 2500 varje månad. Det innebär att du antagligen inte kommer att bli sambo med din flickvän om du ska flytta till en annan stad. Det känns som att det bara är att gilla läget och göra det bästa av situationen.
Citera
2022-03-27, 07:29
Avstängd
Är du säker på att du har alla hästarna hemma som ställer en relationsfråga på Flashback?
Börjar ni alla redan nu att diskutera pengar och vem som skall betala vad så verkar detta vara en relation dömd att misslyckas.
Citera
2022-03-27, 07:30
Medlem
Citat:

Mitt råd är att bo mer hemma. Om du nu bor hos henne är det rimligt att du betalar. Sluta med det helt enkelt.

Beträffande hennes person låter hon som många kvinnor. Det är inte ovanligt att de anser att mannen ska betala mer och klarar inte av en situation där de bidrar mer.

Det går bra att ha en sådan kvinna om man har bra lön och hög status. Om man däremot är en 20-30K knegare är det lika bra att inse att man inte har en framtid tillsammans.
Citera
2022-03-27, 07:36
Medlem
Citat:
Hej! Det är nämligen så här att jag bor hos min flickvän samtidigt som jag hyr en egen lägenhet. Flickvännen vill att jag ska betala hyra hos henne bara för jag bor hos henne. Jag menar på att jag inte tänker betala i och med att jag redan betalar för min egna lägenhet.

Vad är er åsikter om detta? Vem tycker ni har rätt respektive fel? Tycker ni det är.rätt att jag ska behöva betala 3/4 och hon 1/4 om jag skulle betala halva hennes hyra samtidigt som hela min egna.
Jag menar, jag kan väl bara flytta ut till min egna lägenhet om jag ska behöva betala till henne. Vad tycker ni?
Vad du har för annat boende är fullständigt irrelevant för situationen. Om hon anser att du inte är en besökare utan faktiskt bor i lägenheten ska du såklart betala hyra motsvarande din vistelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in