Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Låter som en total skröna….

Inte om man kör bil i Stockholm, där kan allt hända.
Citera
2022-02-22, 18:42
Medlem
Kärringar och äldre som kör bil kan man bli ganska lack på.
Folk som kör i arslet på en.
BMW, Audi samt mercedes ägare är riktiga svin också.

Fast den enda gången jag riktigt har flippat loss var när nån gubbjävel körde 20 km/h på 50-väg. Detta var i bra väder med torr asfalt. Var enkelt det sämsta jag har upplevt. Men såklart så ska det gullas och gud förbarme om man rycker körkortet av nån 80 bast som knappt ser 3 meter framför bilen och ser så jävla suddigt att man kan tro karln är full.
Citera
2022-02-24, 19:36
Medlem
Helspecial.s avatar
Nu får jag inte "road rage" men kan tänka mig att personer som får det inte är helt stabila mentalt. Vad som är den exakta orsaken bakom vet jag inte, men att påstå att det handlar om dålig impulskontroll, låg självkänsla, lättkränkthet men även psykisk ohälsa är nog inte så långt ifrån sanningen.
Citera
2022-02-24, 20:13
Medlem
Skulle backa ut ur en parkering vid ett köpcentra och fått två höga skåpbilar vid varje sida så såg ingenting utan fick göra som man brukar och backa långsamt och försiktigt tills man kan se något.
Då börjar en bil tuta hysteriskt så stannar och vinkar ursäktande så de kan köra förbi inte mer med det.
Om jag bara inte råkat få ögonkontakt med gubben och ser hur han sitter och skäller och hytter med sina rynkiga armar plus att hans tant ger mig fulfingret.
Där brast det för mig.
Citera
2022-02-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungfrupiss
Skulle backa ut ur en parkering vid ett köpcentra och fått två höga skåpbilar vid varje sida så såg ingenting utan fick göra som man brukar och backa långsamt och försiktigt tills man kan se något.
Då börjar en bil tuta hysteriskt så stannar och vinkar ursäktande så de kan köra förbi inte mer med det.
Om jag bara inte råkat få ögonkontakt med gubben och ser hur han sitter och skäller och hytter med sina rynkiga armar plus att hans tant ger mig fulfingret.
Där brast det för mig.

Se till att alltid ha en tom PET-flaska tillgänglig vid sådana tillfällen. Helt acceptabelt att veva ner rutan och hiva skiten på andras bilar för att visa sitt missnöje.
Citera
2022-03-11, 12:53
Medlem
BrotherXIIs avatar
Jag får inte road rage på något vanligt vis, men försöker ändå straffa de som utsätter andra för livsfara då och då.

Vanligen tar jag då regnummer och pröjsar en tonåring för att släppa ned en sten på rutan över bilen från någon bro någon gång under de nästa två åren.
Citera
2022-03-27, 10:13
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Jag får inte road rage på något vanligt vis, men försöker ändå straffa de som utsätter andra för livsfara då och då.

Vanligen tar jag då regnummer och pröjsar en tonåring för att släppa ned en sten på rutan över bilen från någon bro någon gång under de nästa två åren.
Jag förstår att det är tillfredsställande men de kommer inte att koppla...
Själv lider jag att ständig roadrage. Senast i förrgår körde en bil ut framför mig så jag fick tvärbromsa. Jag tutade naturligtvis på aset och då gav han mig fingret och körde tvärbromsa/gasa framför mig i ett par hundra meter.
Sen svängde han in på en annan parkering. Jag körde till nästa rondell och svängde tillbaks. Kollade att han gick in på nåt kontor, åkte fram till bilen och ristade snabbt in "PEDO" på motorhuven. Sjukt? Ja, men jag kände mig mycket bättre efteråt.
Citera
2022-03-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Jag förstår att det är tillfredsställande men de kommer inte att koppla...
Själv lider jag att ständig roadrage. Senast i förrgår körde en bil ut framför mig så jag fick tvärbromsa. Jag tutade naturligtvis på aset och då gav han mig fingret och körde tvärbromsa/gasa framför mig i ett par hundra meter.
Sen svängde han in på en annan parkering. Jag körde till nästa rondell och svängde tillbaks. Kollade att han gick in på nåt kontor, åkte fram till bilen och ristade snabbt in "PEDO" på motorhuven. Sjukt? Ja, men jag kände mig mycket bättre efteråt.

Att ha livet i behåll är tydligen inget du värdesätter
För mig leker livet med testo just nu. Blir sällan arg, går det för slött? No problem - kör om. Tränger sig nån olämpligt. No problem. Tuta. Gör någon ett litet konstigt drogpåverkande "move", tuta. Livet leker just nu, my man. Och kom ihåg, en bra spellista gör allt!
Senast redigerad av fonzen 2022-03-28 kl. 19:24.
Citera
2022-03-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utmarkslallaren
Hej! Jag har funderat på vad som händer i huvudet på folk som erfar road rage, eller (som jag hädanefter kommer kalla det för) vägvrede? Jag är alltså intresserad av att höra era erfarenheter av vilka situationer som utlöser det, hur ni reagerat och vad det värsta ni har gjort när ni blivit tokiga på era medtrafikanter.

Själv kan jag erkänna att jag känner någon mild variant av vägvrede emellanåt, särskilt när jag är stressad av någon försening som jag såklart själv har försatt mig i. Det dummaste jag har gjort är väl några puckade omkörningar på ställen med dålig sikt eller med lite väl små marginaler vid mötande trafik. Men jag har varit med om folk som kastar sig runt med bilen mellan filer som om de kör speed tetris på tjack, tvärnitar framför bussar som kränkt dem eller lägger sig på signalhornet för att man vägrar köra ut i en tvivelaktig väggren när de ska fram.

Min egen teori är att man blir gälen av att man 1.) faktiskt hamnar i farliga situationer, 2.) Att man tänker att det finns mer eller mindre klara rätt och fel i varje given situation och därmed blir jävligt aspig när man ser andra bryta mot reglerna och 3.) Att man tänker att man sitter i sin egen lilla privata sfär bakom ratten fast man är ute och lallar i offentligheten (dvs av samma anledning som det förekommer en jäkla massa näspetning i bilköer).
Vad tror ni?

Förklaras inte det i den där Disneyfilmen med Långben från 50-talet? Helt säker på att det finns en sådan och att Road Rage inte är något nytt.

Själv kan jag få Road Rage när jag är ute och går om folk går långsamt mitt i vägen och jag behöver sakta ner eller inte kommer förbi som en konsekvens.
Citera
2022-03-29, 04:43
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Att ha livet i behåll är tydligen inget du värdesätter
För mig leker livet med testo just nu. Blir sällan arg, går det för slött? No problem - kör om. Tränger sig nån olämpligt. No problem. Tuta. Gör någon ett litet konstigt drogpåverkande "move", tuta. Livet leker just nu, my man. Och kom ihåg, en bra spellista gör allt!
Ok.
Citera
2022-03-29, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utmarkslallaren
Hej! Jag har funderat på vad som händer i huvudet på folk som erfar road rage, eller (som jag hädanefter kommer kalla det för) vägvrede? Jag är alltså intresserad av att höra era erfarenheter av vilka situationer som utlöser det, hur ni reagerat och vad det värsta ni har gjort när ni blivit tokiga på era medtrafikanter.

Själv kan jag erkänna att jag känner någon mild variant av vägvrede emellanåt, särskilt när jag är stressad av någon försening som jag såklart själv har försatt mig i. Det dummaste jag har gjort är väl några puckade omkörningar på ställen med dålig sikt eller med lite väl små marginaler vid mötande trafik. Men jag har varit med om folk som kastar sig runt med bilen mellan filer som om de kör speed tetris på tjack, tvärnitar framför bussar som kränkt dem eller lägger sig på signalhornet för att man vägrar köra ut i en tvivelaktig väggren när de ska fram.

Min egen teori är att man blir gälen av att man 1.) faktiskt hamnar i farliga situationer, 2.) Att man tänker att det finns mer eller mindre klara rätt och fel i varje given situation och därmed blir jävligt aspig när man ser andra bryta mot reglerna och 3.) Att man tänker att man sitter i sin egen lilla privata sfär bakom ratten fast man är ute och lallar i offentligheten (dvs av samma anledning som det förekommer en jäkla massa näspetning i bilköer).
Vad tror ni?

Intressant tråd!

Misstänker att det primärt är adrenalinet som frisätts i en farlig situation som gör att det blir syntax error i skallen. Har tidigare i livet faktiskt jagat några stycken och även fått tag på ett par. Helt jävla vansinnigt och livsfarligt med tanke på att det var deras riskbeteende jag tände till på. Allt för att förklara hur illa dom körde och inte alls tänkte på andras säkerhet

Men det är väl som någon annan skrev. Dras man med vägvrede är det väl inte helt rätt i huvudet och i känslolivet. Förmodligen är det ackumulerade negativa känslor i kombination med de andra faktorerna som leder dit.
Senast redigerad av lardasss 2022-03-29 kl. 05:41.
Citera
2025-11-27, 17:26
Medlem
Moobs avatar
jag triggas mycket av folk som inte kan följa trafikregler och visa respekt åt andra. Tutan går varm när jag kör in mot stockholm iaf, för det är där de flesta hetsmongon finns som inte klarar av att köra respektfullt. Tutan är tyvärr det enda man kan använda, men är ofta kontraproduktivt då idioterna triggas mer av den. Ibland hade det varit kul att vifta med en picka, men nån sån har man ju inte, men det ser roligt ut på youtube när de skjuter mot varandra. Vilda Västern.

Det bästa sättet att motverka road rage är att sakna ner och låta folk kör om en och inte bara hävda sin rätt då man bara blir förbannad och dan kan förstöras. Förnuftigare att vända andra kinden till. Men det är jävligt skönt att sabotera hetsmongonas framfart genom att blocka och bromsa, men försöker undvika det i största möjliga mån för min egen skull.

Det är roligt att glo på såna klipp på youtube, men fan så arg man blir tillslut....ha ha
Senast redigerad av Moob 2025-11-27 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in