2022-03-27, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nok et intetsigende utsagn fra deg.

Fortell meg noe jeg ikke vet...

Hva tenker du selv på da?
Citera
2022-03-27, 01:53
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan det ikke være TH som har brukt datamaskinen i stedet for AEH så at det er TH som har skrivit om hvordan at gå frem ved en skilsmisse ?

TH har jo egen advokat som jobber fast for han. Broadwall. Så han trenger ikke noe hjelp ang det fra Google. Hva med den utfylte skilsmissepapirene fra 2012 skrevet av AE? Og hvorfor skulle han sitte å nekte i avhør at skilsmisse har vært på trappene? Det gir ingen mening.
Men hvis det er for å fordekke et motiv, så gir det mening.
Citera
2022-03-27, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
""Til ektemannens 67-årsdag i 2017 skriver AEH at hun elsker ham, og at «livet hadde vært tungt og stusselig uten» ham."Jeg må vel være ærlig å si at jeg skulle ønske at du litt oftere kunne si du satte pris på meg. Veldig glad i deg"

Ingen tegn til skilsmisse på dette tidspunktet vertfall slik jeg ser det.

At AEH ville ut av ekteskapet rett før forsvinningen er merkelig siden et plott har vært planlagt i minimum 4 mnd.

Teoretisk mulig at TH ville ha skilsmisse rett før hun forsvant, men da er det vel svært lite sannsynlig at han står bak siden det enkelt kunne ha blitt satt i sammenheng med forsvinningen?
Takk! :-) Enig med deg i at det er svært lite sannsynlig at TH står bak. Men GG-GM kan vel ha utnyttet AEs eventuelle fortvilelse over at TH (eventuelt) ønsket skilsmisse og kan ha manipulert AE til å bli med på et slikt GG-plott som du har beskrevet.
AE nevnte vel også det økonomiske i forbindelse med skilsmisse i sin samtale med venninner i foreningen.
Kanskje GG-GM manipulerte AE til å tro at hun ikke ville sitte igjen med noe penger etter en skilsmisse?

Og hvis det som skjedde stemmer med din GG-teori, har vel GM fremstilt seg selv som en god venn. Men en ekte god venn ville jo ha rådet AE til å søke hjelp fra advokat.
Senast redigerad av z-z-z 2022-03-27 kl. 03:30.
Citera
2022-03-27, 03:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-) Enig med deg i at det er svært lite sannsynlig at TH står bak. Men GG-GM kan vel ha utnyttet AEs eventuelle fortvilelse over at TH (eventuelt) ønsket skilsmisse og kan ha manipulert AE til å bli med på et slikt GG-plott som du har beskrevet.
AE nevnte vel også det økonomiske i forbindelse med skilsmisse i sin samtale med venninner i foreningen.
Kanskje GG-GM manipulerte AE til å tro at hun ikke ville sitte igjen med noe penger etter en skilsmisse?

Og hvis det som skjedde stemmer med din GG-teori, har vel GM fremstilt seg selv som en god venn. Men en ekte god venn ville jo ha rådet AE til å søke hjelp fra advokat.
Godt poeng. Ja dette dette er detaljer som tyder på.at en GM har utnyttet AEH.

Hvis BMW"en spores opp kan også AEH finnes tenker jeg. To vitner har faktisk sett AEH i livet den dagen hun forsvant. Neppe tilfeldig.
Senast redigerad av Legokatt 2022-03-27 kl. 03:43.
Citera
2022-03-27, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Godt poeng. Ja dette dette er detaljer som tyder på.at en GM har utnyttet AEH.

Hvis BMW"en spores opp kan også AEH finnes tenker jeg. To vitner har faktisk sett AEH i livet den dagen hun forsvant. Neppe tilfeldig.
Ja. Tenker du at det var GM og en medhjelper som satt i forsetene i bilen? Passer det eventuelt inn i din teori at en medhjelper var involvert?

GM og AE må vel ha møttes mange ganger over en periode hvis de hadde en slik spesiell relasjon. Jeg tenker at møtene kanskje var hemmelige og at ingen skulle vite at de to hadde en relasjon. Hvis politiet har noen i kikkerten, kanskje de kan se et mønster (hvis de har lagret informasjon om vedkommendes bevegelser med bil og mobil og eventuelt kortbruk i ukene før forsvinningen) som kan tyde på jevnlige møter med AE?

Hvis AE hadde sin mobil med på slike møter, kan jo politiet sjekke hennes bevegelser opp mot vedkommendes bevegelser og se om det er samsvar.

Kanskje de to møttes noen av de dagene TH var i utlandet?
Kanskje vedkommende tok fri fra jobb noen av de dagene TH var bortreist for å kunne ha lange møter med AE og kanskje politiet også ser på det når de gransker den/de som de forhåpentligvis har i kikkerten?
Senast redigerad av z-z-z 2022-03-27 kl. 04:26.
Citera
2022-03-27, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
TH har jo egen advokat som jobber fast for han. Broadwall. Så han trenger ikke noe hjelp ang det fra Google. Hva med den utfylte skilsmissepapirene fra 2012 skrevet av AE? Og hvorfor skulle han sitte å nekte i avhør at skilsmisse har vært på trappene? Det gir ingen mening.
Men hvis det er for å fordekke et motiv, så gir det mening.

Lurer på hvordan lang tid AEH hadde tenkt på skilsmisse för 2012. Det hadde vaert godt å vete.
Citera
2022-03-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Fra
Ukjent vitne i Hagen-saken: - Hun beveget munnen som om hun sa "Hjelp meg!"

9. januar 2019 går politiet offentlig ut og forteller at Anne Elisabeth Hagen er antatt bortfört. Saken dominerar nyhetsbildet, men Irene reagerer ikke umiddelbart når hun leser om det.

-Jeg hadde jo naermest fortrengt denne opplevelsen, så det var först et par dager senere jeg så dette passbildet av Anne Elisabeth Hagen at alt kom tilbake til meg.

Irene ringte politiet etter det at hun hadde undersökt om det var denne dagen hun hadde mötet hun var på vei til da hun så kvinnen.

Noen dager senere ble hun avhört av politiet over telefon.

Åsted Norge har stilt flere konkrete spörsmål om hva politiet har gjort rundt denne vitnesobservasjonen. Blant annet om den röde bilen har dukket opp i etterforskningsmaterialet og om politiet har planer om nye avhör.

Öst politidistrikt har blitt forelagt opplysningene fra detta vitnet. I en kommentar svarer påtaleleder Haris Hrenovica fölgende:

"Politiet er kjent med tipset. Innholdet ble etterforsket, men det ga ikke grunnlag for videre oppfölging."

Fordi politiet kanskje tenkte at Irene ikke var et troverdig vitne fordi at det var på Brekkeveien i Ås som Irene hadde sett denne "hendelsen". Og avstanden mellom Ås og Sloraveien var for lang så politiet mente nok at dette ikje kunne stemme.
Ikke rart hun hadde fortrengt to maskerte menn og ei kidnappet, bakbundet dame som ropte hjelp. Må være traumatisk. Heldigvis hjalp et etterfølgende passbilde av aeh mot hukommelsestapet. Kunne tittet litt i notatet. Vet ikke om aeh var beskrevet der.
Citera
2022-03-27, 08:18
Medlem
Citat:
Enig med deg. Noen spekulerte i at sønnen vasket hus etter at TH hadde kjørt til bensinstasjonen for å møte politiet, men det kan heller ikke stemme fordi sønnen og den ene datteren ble møtt av en politipatrulje på Rådhuset kort tid etter at TH kom til møtet med politiet.

"Samtidig med at Tom Hagen møtte politiet på Knatten, ble det sendt en politipatrulje for å møte to av barna hans på rådhuset i Lørenskog.
De ble møtt av en politipatrulje som kjørte sivil bil, men hadde uniform. Barna ble senere kjørt til avhør på Lillestrøm politistasjon"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/naqx0Q/opplysninger-til-vg-tom-hagen-hadde-med-seg-trusselbrevet
Teh hadde en del tid å vaske fra han kom til sv og rådhuset. Spor på badet tyder på han ikke ble ferdig. Hvis aeh tok eller var i ferd med å ta et bad når hun ble angrepet og teh ikke vasket før rådhuset spøker det både for teh og mb. Teh besitter høyst sannsynlig informasjon han holder skjult, medvirker eller ikke.
Citera
2022-03-27, 08:28
Medlem
Citat:
Takk! :-) Det er fint å lese dine innlegg og dine teorier.
Har hun flere enn filmteorien?
Citera
2022-03-27, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
AE og TH hadde vært gift i nesten 50 år, AE var ikke en golddigger som trengte en sugardaddy.
Vet ikke om de har mulighet til gjeldsordning. Kommer ann på hvordan damene har forholdt seg til bankene. Gjeldsordning må ikke virke støtende. Ikke skattesvindel så de har et håp. Må først prøve minnelig løsning med kreditorene. Jeg ville tilbudt de en månedlig sum innenfor dagens budsjett i 5 år. Hvis de godtar kan damene øke inntektene og betale raskere ned. Avslår kreditorene er frivillig og evt tvunget gjeldsordning neste steg. Da kan de studere eller gå på nav i 5 år og bli gjeldsfri. Minimalt til kreditorene. Vet ikke im de har bolig å selge. Må være overbeheftet og ikke gi overskudd
Citera
2022-03-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Skulle nesten tro det var Skanseth sin bil som var etterlyst, ettersom brukeren ikke vil høre om dette

Man kan jo lure på det. Han er nesten like motvillig som Skånseth i Døden på Oslo S. Han kjørte så vidt jeg husker en Mercedes med påskriften "Horekunde" på bakskjermen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
BTW, her er identisk bil. BMW med G01 karrosseri, 2017 eller nyere. Det finnes bare 13 stk slike registrert i Norge som oppfyller kravene i forhold til årsmodell og farge. Hvilket betyr at bilen sansynligvis er utenlandsk, med falske Norske skilter. Hvilket igjen gjør bilen enda mere mistenkelig. Skanseth sier vitnet ikke kunne se forskjel på Volvo XC60 og X3, men irene sier jo at det sto X3 bak på bilen. Her er en slik bil som beskrives: https://imgur.com/a/JkQ6DHV

Enig i at det mest sannsynlig er en utenlandsk bil. Politiet kunne nok enkelt funnet bilen, dersom den var norsk. Men det spørs hvor mye energi de har lagt ned i å finne den. Hadde bilen hørt hjemme på Ås, så ville nok eieren, eller personer som kjente til bilen meldt seg etter innslagene på Åsted Norge.
Citera
2022-03-27, 10:53
Medlem
Takk! :-) Det er fint å lese dine innlegg og dine teorier.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Har hun flere enn filmteorien?

TT er i villråde og har åpenbart ikke oversikt. I mangel av realisme og relevante argumenter har de et stort behov for å komme med intetsigende støtteerklæringer til hverandre. TT tror visst dette skal styrke den dårlige saken de har. Men å gå løs på offeret i saken vil aldri kunne oppnå bred støtte blant folk flest, så da blir TT tydeligvis tvunget til å jatte repetitive meningsløsheter med hverandre. Det blir som et slag i luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in