Resultat: Global svält hotar. Bör vi mäkla fred? Även om det innebär att Ryssland vinner?
Ja det räcker nu. Zelinsky bör kasta in handduken.
45,11%
332 röster
Nej. En blygsam mängd ihjälsvultna barn är ett godtagbart pris för Ukrainas frihet.
10,05%
74 röster
Nej. Men om mer än 500k barn svälter ihjäl så är jag beredd att ompröva min ståndpunkt.
4,76%
35 röster
Nej. Världen är överbefolkad. Win-win. Jag ser inget problem här.
40,08%
295 röster
2022-03-26, 15:39
Avstängd
Var kan man rösta på att Putin ska kasta in handduken?Ryssland är ju problemet.
Citera
2022-03-26, 15:47
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Sluta yra lille mupp. Det handlar om att kompromissa för att avvärja katastrofer. Man behöver inte älska de man gör affärer med. Amerikanska banker lät nazisterna ha pengar i deras banker, och lät de göra transaktioner hur de ville. Och detta var alltså nazisterna. Vad har Ryssland gjort? Gått in i ett land som mördar 14000 etniska ryssar de senaste 7 åren.

Jag hoppas att Ryssland rensar den korrupta skitregeringen i Ukraina och den där clownen zelensky som du och Magdalena Andersson fjäskar för.

Du talar om mupp… Du ryska kasperdocka: ditt Ryssland har startat krig i en suverän stat, detta Ukraina där alla regioner röstade för landets självständighet 1991.
Citera
2022-03-26, 15:47
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Ja. Och vad man INTE gör är att skicka vapen till den ena sidan i konflikten, istället för att mana till fredsförhandlingar.

Det är en självklarhet att skicka vapen till den suveräna demokrati som blivit utsatt för en invasion av en fasciststat. Har man inte den moraliska ryggrad att se det uppenbara i detta bör man vara tyst för att inte avslöjas som en komplett idiot.
Citera
2022-03-26, 15:48
Medlem
farbror Svens avatar
Kul trolltråd by the way. Trollen samlas här som flugor kring skit.
Citera
2022-03-26, 15:49
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den hotande svälten beror inte på kriget, den beror på sanktionerna.

Och sanktionerna beror på……………………………………………….?????
Citera
2022-03-26, 15:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
USA & deras kontroll över media. Det finns gott om exempel på andra krig som inte lett till några sanktioner.
Citera
2022-03-26, 15:56
Medlem
Citat:

USA som agerar som världspolis när dom är 10000 värre.

Frågor på det?
Citera
2022-03-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det är en självklarhet att skicka vapen till den suveräna demokrati som blivit utsatt för en invasion av en fasciststat. Har man inte den moraliska ryggrad att se det uppenbara i detta bör man vara tyst för att inte avslöjas som en komplett idiot.
Men det gjorde man inte när US gick in i Irak, eller Libyen, eller Afghanistan, eller…

Nej, man manar konstant till fredsförhandlingar för att minimera antal döda. Att skicka vapen förlänger konflikten och leder till fler döda.

Du har ingen ryggrad, du har aldrig varit i närheten av krig. Jag förstår inte varför du inte är i Ukraina och strider mot ryssen? Är det avsaknaden av ryggrad kanske?
Citera
2022-03-26, 16:06
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Vem ska Putte ersättas med?
En Pro-Väst marionettregim. Ryssarna har visat att de måste omyndigförklaras och ge över styret åt väst. Det blir nog en specialoperation inom kort där väst demokratiserar och avnazifierar Ryssland.
Citera
2022-03-26, 16:07
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men det gjorde man inte när US gick in i Irak, eller Libyen, eller Afghanistan, eller…

Nej, man manar konstant till fredsförhandlingar för att minimera antal döda. Att skicka vapen förlänger konflikten och leder till fler döda.

Du har ingen ryggrad, du har aldrig varit i närheten av krig. Jag förstår inte varför du inte är i Ukraina och strider mot ryssen? Är det avsaknaden av ryggrad kanske?

Det förlänger konflikten till Ukrainas fördel. Det är önskvärt. Det är också en självklarhet. Jag tycker det är pinsamt för dig att jag behöver påpeka det.
Citera
2022-03-26, 16:07
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Du fortsätter tappert om "vi i väst". Det ekar så falskt. Både detta "vi" och din empati för tredje världen. Ja, din posthistorik skriker "Jag älskar Putins Ryssland".

Du vill få detta till att handla om mig. Sådana motargument nyttjas endast av någon som saknar argument i sakfrågan.

När jag pratar om "vi i väst" så är det självklart en abstraktion. "Vi i väst" har (i någon mån) ett demokratiskt inflytande över våra respektive länders utrikespolitik, och därför (i någon mån) ett moraliskt ansvar för dess konsekvenser.

Så vad kan då betraktas som rätt och fel i frågan om Ukraina, förutsatt att man är intresserad av ödet som drabbar befolkningen i låg- och medelinkomstländer i övriga delar av världen? Det är frågan.

Jag påstår inte att jag har mer empati för tredje världen än vad du har. Påstår inte heller att jag är mer moraliskt högstående än vad du är. Vi kan fortfarande diskutera sakfrågan oavsett vilken grad av empati någon av oss har för tredje världen.

Du vill av någon anledning väldigt gärna skriva i tråden, trots att du uppenbarligen inte är beredd att diskutera sakfrågan.

Citat:
Som sagt: Du hoppar över den springande punkten: Rysslands krig i Ukriana.

Den springande punkten är att du vill att tråden ska handla om något annat än vad den handlar om.

Om du inte vill diskutera trådens frågeställning så föreslår jag att du letar upp en tråd som ställer en fråga som faller dig bättre i smaken. Du kan även starta en egen tråd på något ämne som du själv gillar.
Citera
2022-03-26, 16:11
Medlem
Citat:
Att väst har fattat beslut om att lägga sanktioner. Är du efterbliven?

Eventuell svält beror på de politiska beslut som väst fattar. Inget annat. Ingen har tvingat någon att lägga sanktioner, det är helt frivilligt, och större delen av världen har INTE lagt sanktioner på Ryssland. Alla inblandade är också på det klara med att sanktioner inte kommer att påverka Putins krig.

Skönt att man bor på landet och har en frys full med kött och fyller matkällaren med potatis och annat gott under sommarhalvåret. Kom ihåg vem det är som är skyldig när du får svårt att få tag i mat i höst. Det är inte Putin, det är Maggan och hennes elitkompisar runt om i väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in