Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Du får skriva vad du vill men ditt syfte är uppenbart. Det är ju bara att titta i din posthistorik där du är en 100% Rysslandsupporter.
Hela din diskussion faller eftersom du undviker grundorsaken: Rysslands krig i Ukraina. Allt hänger ihop med detta.
Då har du inte kollat min historik så noga. Jag skulle snarare säga att jag är 50-50 mellan rysstroll och foliehatt.

Ukrainakriget har varit mer på tapeten på senare tid dock.
Har inte kollat din historik och jag bryr mig inte. Det är dina argument i det aktuella inlägget som är intressant.
Ditt enda argument, så vitt jag kan tolka det, är att "Ryssland började, så därför blir allt vi gör legitimt. Alla konsekvenser som följer av vårt handlande är ändå Rysslands fel, och därför behöver saken inte diskuteras".
Vad tråden anbelangar får du gärna låtsas att världshistorien började 2022-02-22. Vi kan utgå ifrån att Putin är satan själv och att stormakten Ryssland är degenererad och ondskefull.
Men att säga att "allt hänger ihop med detta" innebär inte att vi i väst (USA, NATO) inte har ett handlingsutrymme. Det fråntar inte oss moraliskt ansvar från konsekvenserna av
våra handlingar.
Frågan är då: Ska vi försöka mäkla fred mellan Ryssland och Ukraina i syfte att få snabbt avslut på kriget? Eller ska vi fortsätta stödja Ukraina militärt, och eventuellt gå in som stridande part, oavsett hur långvarigt kriget blir. Detta mot bakgrund av att världen hotas av en livsmedelskris.
Det är diskussionen för tråden. Jag vill påstå att du inte ens har börjat diskutera saken. Du verkar inte gilla frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Fan va långrandig du är tror du verkligen någon läser? 8 % av exportvetet kommer från Ukraina men de hinner nog så alla åkrar i den västra delen så bara 4% fattas.
Det är inte orsaken till världssvälten.
Kanske TikTok passar dig bättre då?
Jag förutsåg att vissa skulle ha svårt att läsa hela TS så jag fetade det viktigaste. Räcker om du läser det.
Jag hävdade aldrig i TS att översvämmad jordbruksmark i Ukraina är
enda orsaken till livsmedelskrisen. Det var bara avsett att starta en diskussion. Om du skummar igenom inläggen på första sidan i tråden så får du en rätt bra sammanfattning av andra orsaker.
Som jag tydligt skrev i fetad text i TS så kommer ett utdraget krig i Ukraina
förvärra en global livsmedelskris som redan låg i korten. Frågan är då vad vi kan göra åt saken. Det är vad diskussionen gäller. Är du med på noterna nu då?