2022-03-26, 07:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Det hade ju underlättat såklart om Ukraina lagt ned vapen, nu fick man göra det den hårda vägen.

Ryssland får verkligen lära sig den hårda vägen att man inte är nån stormakt och att man får anpassa sig efter dom riktiga stormakterna.
Citera
2022-03-26, 07:15
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
8 generaler hittils bekräftade. Frågor på det? Har snart inte råd med mer champagne..

Bekräftat av vilken organisation, Azovbataljonen? Så vitt jag vet har bara 3 av dessa blivit bekräftade av någorlunda oberoende källor. Samtidigt så pratar Ukrainas regim överhuvudtaget inte om egna döda generaler eller soldater, säger ju en hel del.
Senast redigerad av OlleLiss 2022-03-26 kl. 07:17.
Citera
2022-03-26, 07:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Haha. Och dom siffrorna tror du på rakt av eller? Till och med NATO säger ju att dom inte litar på siffrorna som presenteras och att dom inte har några egna sätt att bekräfta dem. No comments...
Ja, väldigt mycket då de dokumenterar och sammanställer ryska förluster med bildbevis så finns det mycket dokumenterat. Människoliv är svårare att dokumentera och framförallt bevisa och det kan hända att siffrorna är något överdrivna men i o m att Ukraina samt väst kan avlyssna ryska förbands kommunikation på fronten så vet man att ryssarna lider enorma förluster.
Citera
2022-03-26, 07:18
Medlem
Citat:
Bekräftat av vilken organisation, Azovbataljonen? Så vitt jag vet har bara 3 av dessa blivit bekräftade av någorlunda oberoende källor. Samtidigt så pratar Ukrainas regim överhuvudtaget inte om egna döda generaler eller soldater, säger ju en hel del.
15 års fängelse för falsk nformation om kriget utomlands.
Citera
2022-03-26, 07:19
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Varför ska man under pågående krig prata om sina egna förluster? Det är inte kutym och demoraliserande. På tal om propaganda så svalde ju all media i väst om att "Kiev faller inom dagar", då är det givetvis viktigt att bara belysa fiendens förluster förutom de civila som ryssarna mördar.
Citera
2022-03-26, 07:19
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssland får verkligen lära sig den hårda vägen att man inte är nån stormakt och att man får anpassa sig efter dom riktiga stormakterna.

Ja, stormakten Ukraina t.ex…
Citera
2022-03-26, 07:21
Medlem
Ryssjävlarna slår till reträtt efter att ha tillfogats alltför stora förluster och skall nu enligt någon skojare till ryss koncentrera sig på att olagligt ockupera Donbassregionen.
Ett mycket lamt försök att rädda det som räddas kan.
Ryssland har förlorat och hela statsledningen med gangstern Putin i spetsen måste bort.
Donbass tillhör Ukraina,inte Ryssland.
Död åt Putin.
Citera
Medlem
Frågan är hur liten "seger" Putin siktar på nu då? De fria folkrepublikerna kontrolleras redan men mer troligt är väl hela provinserna och landbrygga?
Citera
Avslutad
Väldigt obehaglig stämning när vi inget lär av historien. Hitler kom till makten pga att Tyskland förnedrades och beskattades

Ändå ska man nu göra samma sak med Ryssland.

En lösning vore att Europa slutar köpa gas och olja idag. Tills Ryssland drar sig ur.

Men det vill man inte, nä då får man ju frysa lite själv. Istället planerar man en utdragen förnedring av Ryssland som ska pågå i decennier.

Det är så ynkligt att jag inte finner ord för det
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det är bara för Ryssland att låta generalerna visa upp sig så lider Ukraina ett ordentligt propagandanederlag. Öppet mål för Ryssland således.
Citera
2022-03-26, 07:22
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Är det verkligen så man bedömer kvalitet på planer?
Haha, eller hur. Jag har oxå en plan-jag ska bli rikast i världen. Bra plan va?
Citera
2022-03-26, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Frågan är hur liten "seger" Putin siktar på nu då? De fria folkrepublikerna kontrolleras redan men mer troligt är väl hela provinserna och landbrygga?

Putin siktar fortfarande på ett fredsavtal med Ukraina där Rysslands krav och synpunkter tas tillvara.

Sedan är det nån svikare inom militären som börjar prata om att fokusera på donetsk. Vi har inte hört Putin och lavrov säga det än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in