2022-03-25, 09:37
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Martin har alltid varit stabil när han spelat för Sverige. Tror du det är en slump att han spelat 200+ PL matcher? Påstår inte att han är en toppspelare eller någonsin varit det, men en underskattad stabil spelare har han alltid varit och fortfarande är. Bara 33.

Men ja, Augustinsson är bättre och går före. Men jag känner mig säker att ha Martin Olsson som backup.
Nej naturligtvis finns det inget att klaga på när det gäller Martins meritlista och jag ska vara ärlig med att säga att jag har ganska dålig koll på honom nu i Malmö. gubben gjorde det mer än bra igår.
Citera
2022-03-25, 09:40
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Numera är det fyra (!) tävlingsmatcher som gäller för spelare under 21 år. Så för Elangas del behöver han ytterligare tre tävlingsmatcher innan han är helt låst till Sverige. Ett undantag är dock ifall han får speltid i ett VM- eller EM-slutspel, då låses han helt direkt.

Jag har skrivit mer om denna regeländring tidigare:
(FB) Svenska landslagsspelare som borde fått chansen tidigare?

Har för övrigt helt missat att Sverige har fyra UEFA Nations League-matcher nu i juni. Det innebär att Elanga mycket väl kan bli låst till Sverige i sommar.
Intressant! Hade ingen aning om det. Till och med fotbollskanalen skrev nu i natt att Elanga nu är bunden till Sverige men antar att de har dålig koll likt oss andra lekmän . Alltid kul när folk som faktiskt har koll kommentarer, Kudos!
Citera
2022-03-25, 09:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Intressant! Hade ingen aning om det. Till och med fotbollskanalen skrev nu i natt att Elanga nu är bunden till Sverige men antar att de har dålig koll likt oss andra lekmän . Alltid kul när folk som faktiskt har koll kommentarer, Kudos!
Tror vi kan vara lugna där. Killen verkar helt inställd på Sverige.
Citera
2022-03-25, 10:04
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tror vi kan vara lugna där. Killen verkar helt inställd på Sverige.
Jo, tror knappast att han skulle gå till Kamerun eller England nu när han faktiskt fått speltid. Fan man är lite gammal ändå, känns som igår som farsan hans spelade.
Citera
2022-03-25, 10:32
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jo det såg illa ut enligt mig, Forsberg var den som var ok där i mitten.och då va han inte OK bra..så dåligt tyckte jag mittfältarna såg ut ,
Överlag så var det inte många jag tyckte var godkända, Kulan,M.olsson
Hade vi mött ett annat lag,men anfallare i form hade de satt chanserna Tjeckien kom till.
De där läget i 93e ska vi va glada de inte va en Lewa som hade .
De där bortdömda målet kunde lika bra godkänt,snälla VAR domare.

tror målet kunnat godkännas om han inte blåst innan bollen var inne.

satt och tänkte att man inte kan döma mål för han blåste.
Citera
2022-03-25, 10:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jo, tror knappast att han skulle gå till Kamerun eller England nu när han faktiskt fått speltid. Fan man är lite gammal ändå, känns som igår som farsan hans spelade.
Och dom har nog kopplat bort honom nu när han spelat för Sverige. Då måste det komma från honom själv, och det känns det ju inte som.
Citera
2022-03-25, 10:45
Medlem
Hunden007s avatar
någon som vet om till EM-Kvalet om man baserar rankingen på Nations League likt förra EM-Kvalet?

eller kör vi via någon rankingen som mer gynnar oss?

Skulle först nämnda ske så måste vi komma vinna vår grupp för hamna i första 2 seedningspotterna.
Citera
2022-03-25, 11:21
Avslutad
GÅ ALL IN PÅ POLEN?

Sveriges senaste Nio matcher på bortaplan har slutat i 7 förluster, 1 oavgjord och en vinst, vinsten är mot Kosovo.
Hur ska Sverige överhuvudtaget kunna stå emot Polen, ett lag med enorm fart, vi var utspelade av Grekland, vi förlorade mot Georgien?
Matchen igår mot Tjeckien gav oerhört mycket mer att önska, en plattmatch men vi gick ivf vidare vilket var det viktiga.

Är det så enkelt att det är århundradets bankränta på 230 % vid Polenseger på tisdag?
Citera
2022-03-25, 11:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Var det det sista vi såg av Kristoffer Olsson i landslaget igår. Kommer Party-Janne att inse att det finns en uppsjö av innermittfältare som kan slå bollar i djupled vilket Olsson gör typ var tionde match?

Kommer fortsatt vara den första som skrivs ner på tavlan….
Citera
2022-03-25, 11:37
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Numera är det fyra (!) tävlingsmatcher som gäller för spelare under 21 år. Så för Elangas del behöver han ytterligare tre tävlingsmatcher innan han är helt låst till Sverige. Ett undantag är dock ifall han får speltid i ett VM- eller EM-slutspel, då låses han helt direkt.

Jag har skrivit mer om denna regeländring tidigare:
(FB) Svenska landslagsspelare som borde fått chansen tidigare?

Har för övrigt helt missat att Sverige har fyra UEFA Nations League-matcher nu i juni. Det innebär att Elanga mycket väl kan bli låst till Sverige i sommar.

Tänkte väl. Var övertygad om att jag läst det men blev osäker när media igår basunerade ut att Elanga är låst. Antog att de borde ha bättre koll än mig.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Var det det sista vi såg av Kristoffer Olsson i landslaget igår. Kommer Party-Janne att inse att det finns en uppsjö av innermittfältare som kan slå bollar i djupled vilket Olsson gör typ var tionde match?

Nej nej nej, har du inte läst vad media jämt säger; Olsson är nyckeln för Sveriges offensiv med sina kreativa lösningar! Honom kan vi omöjligt peta!

Senast redigerad av Korder 2022-03-25 kl. 11:40.
Citera
2022-03-25, 12:12
Medlem
Det var en riktig kamp igår. Men det är något fel på Sverige nuförtiden. Matcherna mot Grekland och Georgien har sett katastrofala ut. KO är nog den klenaste spelaren jag sett i ett landslag. Han lägger sig ner innan varje närkamp. Han blev dock bättre när AE byttes ut. Vi har feta problem. En bra hemmamatch mot Spanien tar inte bort rynkorna ur pannan. Det är tråkigt att vi inte har några bra tränare i Sverige. Bra spelare finns det i alla fall.
Citera
2022-03-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Svanberg/Karlström var bättre än Ekdal/Olsson. Jag tror att Ekdal/Svanberg är för tillfället Sveriges par.

Ja, Janne är otroligt feg när det kommer till nya spelare. Trodde absolut att han skulle våga ge Tony mer speltid. Han har ju varit mer ordinarie än VnL på sistone.

Jag kan förstå om landslaget har sitt spelsystem etc men startar man med spelare som Olsen, Claesson o mr ollonhuvud som inte spelat matcher på 6 månader (?) då ligger en hund begraven någonstans.

Utifrån vad vi vet om Janne kommer nog inte en spelare som Roony få någon chans så länge Janne styr skutan.

Hur länge till kommer Janne sitta? Tar han sig till VM är väl risken att vi får se honom över ytterligare ett kval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in