Citat:
Ursprungligen postat av
Teddyrosevelt
Absolut och de sista håller jag med om men man får väl skriva något annat tänker jag, men som du säger vill man hitta som är driven, biter ihop, vill något och stretar på - visar man inte goda kvaliteter på detta om man hör av sig och bekänner sitt intresse för tjänsten då som ingen annan gör?
Jag har anställt ganska många genom åren, och om de man intervjuat ringer och frågar hur det går i processen så har det alltid signalerat för mig att de är ängsligt angelägna och inte förstående för att en rekryteringsprocess tar tid, så man har verkligen inga svar att ge för det är färdigt.
Det är nämligen alltid många internt som ska tycka, man måste stämma av referenskollen, fundera och så jämför man vilka intryck man fått av olika intervjupersoner. Dessutom ska man ju själv göra sitt vanliga jobb ovanpå rekryteringen.
Personligen har jag aldrig när jag haft två kandidater att välja bland, och det varit två jämbördiga, talat till den enes fördel att den ringde upp och var angelägen. Om du har gjort en bra intervju, har rätt erfarenhet och CV och rätt personlig karaktär, räcker det.
Att ringa upp och vara angelägen funkar kanske på sommarjobb och annat okvalificerat säsongsarbete. Men inte för ett högkvalificerat jobb.
Som det brukar heta: "Ring inte oss, vi ringer."