Citat:
Ursprungligen postat av
Teddyrosevelt
Jag tror ni alla har fel! Petter Stordalen hade inte väntat ut en trött HR gubbe innan han fick svar.
Jag ska mejla men funderar på hur jag ska formulera mig för att inte verka törstig. ”Jag har smält samtalet från igår och känner att jag verkligen hade sett fram emot att arbeta tillsammans hos er. Hoppas ni verkligen utvärderar mig rättvist som jag tror matchar er sökprofil.”
Bra tänkt att stöta på. Kan man visa intresse eller komma med ytterligare viktig information så kan det vara bra.
Jag väldigt svårt att tro att någon skulle säga
- han som vi tänkte anställa ringde idag. Jag tror vi skiter i honom!
Men det gäller att samtalet eller mailet är relevant så man inte gör bort sig.
Jag hade ringt
Du skrev:
"Jag har smält samtalet från igår och känner att jag verkligen hade sett fram emot att arbeta tillsammans hos er. Hoppas ni verkligen utvärderar mig rättvist som jag tror matchar er sökprofil.”
Det är ingen bra svenska och blir negativt
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Om jag hade skrivit ett mail hade jag formulerat mig UNGEFÄR så här:
"Hej Gunnar,
Tack för ett givande möte!
Jag skriver till dig för att verkligen betona att jag ser fram emot att arbeta för AB XY om tillfälle ges.
Framförallt tycker jag om odfjsifjbwifjqifj......
Har du några frågor eller vill ha någon kompletterande information för att kunna välja mig så tveka inte utan hör gärna av er.
Med bästa hälsningar
Kurt Abrahamsson"
----------------------------------------------------------------------------------------------
Men jag hade nog ringt om jag kunde få samtalet att verka relevant och inte tjatigt, töntigt och meningslöst.
Det jag kunde ta upp i samtalet kunde t ex vara
- ytterligare information jag vill lägga till
- något ni är osäkra på på?
- betona att jag var intresserad och varför ("har funderat på om det framgick tydligt att jag ville ha jobbet och varför?")
- Är det något jag kan göra för att bättra på mina odds för att bli den ni väljer?
----------------------------------------------------------------------------------------------
Är det ett jobb där man skall vara aktiv, proaktiv, orädd mm så är det ett sätt att visa sina egenskaper på mer än att själva innehållet i samtalet ger ett wow!