2022-03-24, 10:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad är det för skillnad på att påstå att något är klart och att vara säker på att något är klart?

Det här med att Ersanal tar fjärdeplatsen, är det något du påstår, tror eller är säker på på? Bara så jag vet.

Best regards,
Bolltrollarn
Skillnaden är den att jag skrev jag trodde Conte skulle bli nästa (A)rsenal boss, inte att han var klar för Arsenal - det har jag aldrig påstått. Klarar du av att se skillnaden på detta, eller är det helt enkelt alldelsen för komplicerat för dig?

Jag är 100% säker på att (A)rsenal tar fjärdeplatsen, pga en beräkning som jag gjorde i juli 2021. Och så såhär långt, så har den beräkningen stämt in med ca 95% av säsongen, jag är även 100% säker på att Man City tar hem titeln, med Liverpool som 2:a och Chelsea som 3:a.
Citat:
Ursprungligen postat av Natos.Locos
Hade varit en sak om spelarna själva valt sin prislapp. Grealish kan knappast göra något åt att han blev den dyraste pl värvningen. Vore ungefär samma som att värva en spelare för under 10m och när han väl spelar dåligt ''vadåra? han kostade ju inget?''

Alltså det är lustigt... Killen skriver att Conte skulle bli nästa Arsenal tränare, han slog till och med vad om flera tusen med en annan här på forumet om att Conte skulle ta över i höstas. Och nu skriver han att han aldrig påstod att Conte skulle vara färdig för Arsenal. Jag blir yr utav detta...
Det som är lustigt, är att vissa människor klarar inte av se skillnaden mellan vad en tror och vad som är fakta.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-03-24 kl. 10:54.
Citera
2022-03-24, 12:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Skillnaden är den att jag skrev jag trodde Conte skulle bli nästa (A)rsenal boss, inte att han var klar för Arsenal - det har jag aldrig påstått. Klarar du av att se skillnaden på detta, eller är det helt enkelt alldelsen för komplicerat för dig?

Jag är 100% säker på att (A)rsenal tar fjärdeplatsen, pga en beräkning som jag gjorde i juli 2021. Och så såhär långt, så har den beräkningen stämt in med ca 95% av säsongen, jag är även 100% säker på att Man City tar hem titeln, med Liverpool som 2:a och Chelsea som 3:a.

Det som är lustigt, är att vissa människor klarar inte av se skillnaden mellan vad en tror och vad som är fakta.

Du gissade alltså om Conte och gissar lite om Ersanal.
Jag gissar som du om hur PL slutar.
Citera
2022-03-24, 12:49
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja nu är det ju en åsikt, så du tycker man håller en låg nivå för att man inte håller med dig? Härskaren du Jag har sett grealish och tycker att en spelare som kommer för 100m ska kunna gå in och göra mer skillnad. Nu är detta min personliga åsikt, du är välkommen att inte hålla med.

Fast det är ju inte bara min åsikt? Nu blir jag väl som generalen med ”fakta” fast jag kan stå upp för den. Spelarna jag nämnde var dyra eller sågs som dåliga. För att säsongen efter bli bland de bästa i Europa. ”Fakta” att pep spelare blir mycket bättre efter en säsong (i PL)
Citera
2022-03-24, 13:28
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Fast det är ju inte bara min åsikt? Nu blir jag väl som generalen med ”fakta” fast jag kan stå upp för den. Spelarna jag nämnde var dyra eller sågs som dåliga. För att säsongen efter bli bland de bästa i Europa. ”Fakta” att pep spelare blir mycket bättre efter en säsong (i PL)

Nu var de ju dock om årets värvningar. Säger absolut inte att han inte kommer bli en lyckad värvning över tid, men baserat på detta år så är det inte så lyckat.

Citat:
Fast det är ju inte bara min åsikt?

Menade att det var min åsikt.

Som sagt, då frågeställningen var vilka vi tyckte var årets värvningar, finns ingen fakta där utan det är åsikter
Senast redigerad av Imbaz 2022-03-24 kl. 13:38.
Citera
2022-03-24, 13:59
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu var de ju dock om årets värvningar. Säger absolut inte att han inte kommer bli en lyckad värvning över tid, men baserat på detta år så är det inte så lyckat.

Menade att det var min åsikt.

Som sagt, då frågeställningen var vilka vi tyckte var årets värvningar, finns ingen fakta där utan det är åsikter

absolut sant!
Citera
2022-03-24, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, jag har aldrig påstått att Conte var klar för Arsenal. Däremot så skrev jag att jag trodde/var säker på att italienaren skulle bli våran nästa boss, lite skillnad. Det att Conte lade på luren när han fick reda på att det var Spuds som ringde, var (som jag redan har redogjort för ett 100tals ggr här inne) ngt som jag läste på twitter, och jag tog simpelt och bara delade vad jag läste. Men detta visade sig snabbt att vara fake shit.

Spuds knipa 4:e platsen? Lol. Jag är fortfarande helt säker på att vi kommer att ta fjärdeplatsen, samt att Chelsea slutar som 3:a, Liverpool 2:a och Man City 1:a.

På vilket sätt så körde Liverpool över The Gunners i matchen på Emirates? Annars så är det ju helkomiskt att läsa ngn supporter av klubben som har vunnit 1 (covid) titel på 32 år kalla fans av en mer succerik klubb för ”blåbär”.
Det har du men skitsamma för det slutade ändå med att Conte la på luren när Gunners ringde och skrev på för Spurs istället som är en hederligare klubb.

Ni blev överkörda och nollade återigen.. covid titel 🤣🤣 den var förra säsongen därav att vi hade en liten break men nu tar vi tillbaka titeln igen!

En klubb som förlorat varenda match mot The Big Three samt United har inget i Champions league att göra. Forza Spurs!
YNWA
Citera
2022-03-24, 14:52
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Hade varit en sak om spelarna själva valt sin prislapp. Grealish kan knappast göra något åt att han blev den dyraste pl värvningen. Vore ungefär samma som att värva en spelare för under 10m och när han väl spelar dåligt ''vadåra? han kostade ju inget?''

...

Ja det är exakt så det funkar. Därför tex Robertson klassades som succevärvni g när han kom för ca 8millar. Hade han kostat 60millar så hade man förväntat sig det han har levererat.
Citera
2022-03-24, 20:07
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Undrar om Pogba lämnar United till sommaren och vart han hamnar. Tillbaka till Juve? Till Real (som det pratas om i några säsonger) eller det kanske bara gällde när det var Zidane där? Åka hem till Frankrike och spela för PSG?

Hade gärna sett honom som en Yaya efterträdare om det fortfarande var juventus Pogba, vilken jävla lirare på den tiden. Sjukt att han redan är 29år gammal.
Citera
2022-03-24, 20:10
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Undrar om Pogba lämnar United till sommaren och vart han hamnar. Tillbaka till Juve? Till Real (som det pratas om i några säsonger) eller det kanske bara gällde när det var Zidane där? Åka hem till Frankrike och spela för PSG?

Hade gärna sett honom som en Yaya efterträdare om det fortfarande var juventus Pogba, vilken jävla lirare på den tiden. Sjukt att han redan är 29år gammal.

Lämnar garanterat. Blir de inom PL så är det City eller Arsenal.

PSG dock i förarsätet just nu.
Citera
2022-03-24, 20:37
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Ja snack om att han har kastat bort sin karriär med sin ruttna attityd.
Citera
2022-03-24, 21:36
Medlem
Citat:
Grealish sämsta värvningen? Nivån här är inne grym åter igen. Man måste älska när folk snackar om klubbar och spelare det inte ens tittar på.

Sané, Silva, Rodri, Cancelo... Deras första säsong var? Nej exakt ni har ingen koll.

Grealish i Aston Villa var som Messi i Barca, den stora stjärnan som man byggde laget runt. Att tro att Pep skulle bygga laget runt Grealish och ge honom utrymme att springa vart han vill... Jösses.

Saul och Lukaku är 100 gånger värre floppar.

Jag hade glömt Lukaku av någon märklig anledning. Dock är det väl inte så jättekonstigt och ha Grealish som sämsta med tanke på vilka spelare han har runt sig och hur han presterade i Villa säsongen innan. Och vad spelar det för roll hur deras första säsong var? Pratar ju inte om att ratea hans karriär i city om ett par år, den blir säkert skitbra. Däremot kan du väl inte mena att du är nöjd med hur han spelat i år? Följer inte city men dom matcherna jag sett har han vart ganska dålig faktiskt 😊
Citera
2022-03-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Det har du men skitsamma för det slutade ändå med att Conte la på luren när Gunners ringde och skrev på för Spurs istället som är en hederligare klubb.

Ni blev överkörda och nollade återigen.. covid titel 🤣🤣 den var förra säsongen därav att vi hade en liten break men nu tar vi tillbaka titeln igen!

En klubb som förlorat varenda match mot The Big Three samt United har inget i Champions league att göra. Forza Spurs!
YNWA

Varför ens svara? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in