Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
Nej. Det vill jag se påståenden om. Aspies, om han nu är det, är för det mesta verkliga enorma djurvänner. De hatar människor, JA. Men ingen människa är oskyldig. Djur är oskyldiga. Aspies (jag) är hellre med djur än onda människor. Alla människor är onda, mer eller mindre. Människor som Fabian är känsliga intelligenta människor många gånger.
Jag orkar inte följa tråden, det gör mej ont om pojken. Väldigt ont.
Jag känner medkänsla med dig när jag läser ditt inlägg, och känner även igen mig eftersom jag föredrar djur framför människor. Jag har också drag av autism och är känslig.
Det är bra att du ser att även pojken är ett offer, det förstår jag också egentligen, men just nu reagerar jag känslomässigt snarare än intellektuellt. Om han är autist vet jag inte, jag kan inte förstå hur man kan mörda andra, vare sig människor eller djur.
Han kanske är känslig och intelligent, och ingen människa är ond innerst inne. Tänker på en dokumentär jag såg för några år sedan inifrån ett fängelse, där mördare fick någon slags gruppterapi, och man såg på dem på ett annat sätt, inte endast som monster, utan som trasiga människor.
Tror denna högerextremism är en stor del av förklaringen till varför unga män hamnar så fel, man riktar sitt hat mot något, och eldar upp varandra. "Larmet från Säpo: Fler barn radikaliseras – och kan utföra terror"
https://www.expressen.se/nyheter/krim/larmet-fran-sapo-fler-barn-radikaliseras-och-kan-utfora-terror/