Citat:
Ursprungligen postat av
Kimma7
Förmodligen hade han mått dåligt en längre tid och tänkt en massa mörka tankar men aldrig tagit mod till sig att döda någon. Föreläsningen om Mijailo Mijailovic vansinnesmord när han oprovocerat springer fram till Anna Lind och matar över 20 knivhugg i hennes kropp var den sista triggerpunkten han behövde för att göra det själv. ”Kan han så kan jag”
Som jag har förstått det så började han löpa amok direkt efter föreläsningen.
Denna teorin om vad som triggade igång det hela håller jag också högst och märkligt att inte fler uppmärksammat. Tänk efter vem som föreläste! Det kan knappast vara en slump.
Han har haft med sig yxa och andra vapen i en ryggsäck hela dagen men ändå varit så sansad att han kunnat sitta på lektioner/föreläsningar som vanligt. Förmodligen var det inte första gången han hade detta med sig.
Försvarsadvokaten Mikael som föreläste har försvarat väldigt många kräk under åren och gjort sig ett stort namn i kriminella kretsar som försvararen man vill ha, då han utan att skämmas går så långt det går inom lagen att försvara dem men långt förbi all moral och samvete. Han borde rimligtvis lagt fram vinklar i Anna Lindh målet som får grabben att helt rättfärdiga en attack eftersom han iskallt gått upp till första läraren sekunderna direkt efter denna föreläsningen är över.
Håller också det osannolikt att det råkade bli just dessa lärarna då en av dem påstås (ljudklipp från någon Madeleine på YouTube) att huvudet på en av dem i princip var klyvt. Ett sådant dåd gör man i ilska över personen med personliga motiv. Den andra läraren kan dock ha råkat komma emellan.