2022-03-24, 11:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mediakåt. Fick inte sina 5 minuter av berömmelse. En hel kvart fick han, stod och orerade. Nej, honom hade jag inte velat ha. Och klienten som sitter med restriktiöner har inte en susning om hur hans egen advokat redan dömt honom i intervjuerna: "Nej, det finns inga förmildrande omständigheter". Jävla idiot.
Agree, jag skulle ha valt en mer namnkunnig och mediaerfaren advokat. Men killen vet väl knappt vad en advokat är och på frågan från polisen om han godtar den som rätten utser svarade han garanterat ja.
Citera
2022-03-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Agree, jag skulle ha valt en mer namnkunnig och mediaerfaren advokat. Men killen vet väl knappt vad en advokat är och på frågan från polisen om han godtar den som rätten utser svarade han garanterat ja.
Vi får hoppas att F får en annan advokat. Denne borde uteslutas och inte stå på listan över tillgängliga advokater.
Citera
2022-03-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vad gaggar du om? Han har ett klipp på 150kg i början av december med dubbel överhandgrepp som ser lätt ut. 170kg mixat grepp i januari. 180kg pb i februari som ser tungt ut. Inte något skumt med det hela.

Lägg ner rökat kompis.

Kolla hans kroppsvikt i proportion till hur lite muskler han har men ändå så stark.
Titta ett par månader bakåt på hans insta hur snabbt han ökar.
Garanterat steroider.
Citera
2022-03-24, 11:14
Medlem
Fin-ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Redig twist på det hela vore om mamman ställde sig framför tåget sedan hon avslöjat maken med en av de nu döda… och nu flera år senare kom sonens hämnd.

Inte alls troligt men hade funkat i Hollywood.

Mycket tragiskt om det kan ha gått till på detta vis. Farsan lärare, vänstrat med nån kollega & fabbe får reda på det. Inte helt omöjligt, men högst osannolikt. Bra teori!!
Citera
2022-03-24, 11:14
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi får hoppas att F får en annan advokat. Denne borde uteslutas och inte stå på listan över tillgängliga advokater.
Han kommer inte uteslutas, så allvarlig är inte överträdelsen, den är på gränsen skulle jag vilja säga till en erinran. Men helt klart ett olämpligt av advokaten.
Citera
2022-03-24, 11:17
Medlem
zeligs avatar
När det gäller motivbilden så säger 18-åringens advokat i dagens SVD att de två mördade lärarna bara var på fel plats vid fel tillfälle.

Källa: 18-åringen ville bli lärare

De här två lärarna var inte på något sätt utvalda, av vad som framkommit hittills.

– Nej, det verkar inte finnas någon koppling till de tidigare attentaten som varit på skolor. Och det finns inget ideologiskt motiv, säger Anders Elison.

Så sent som inför förra sommaren uttryckte tonåringen hopp om ett framtida arbetsliv inom skolan. SvD har begärt ut det personliga brev som bifogades en ansökan om sommarjobb vid Trelleborgs kommun i fjol.

”Jag vill gärna jobba som lärare när jag blir stor, vilket just präglas mycket av att kunna kommunicera med andra samt pedagogik, vilket också intresserar mig stort”, skriver den nu häktade tonåringen i brevet.

– Jag kan inte närmare kommentera det, för jag har inte sett det. Det har inte framkommit något som tyder på att det skulle finnas något särskilt agg mot lärare – absolut inte. Möjligen kan det komma fram något framöver, säger Anders Elison.
Citera
2022-03-24, 11:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesseGemstone
Hans mor dog 20/2
Hennes födelsedag var 20/3

Ok, fel uppgift av mig då. Men likväl kanske relevant.
Citera
2022-03-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast i alla tider har folk tecknat/målat/skapat grymma scener inom bildkonsten. Många historiska målningar har innehållit lidelse. Det isig betyder inget i sin isolering men kan såklart skvallra om personen har morbida visioner.

Men det skulle vara intressant att få fler pusselbitar av hans personlighet.

Expressen skriver idag följande: "18-åringen som sitter häktad misstänkt för måndagens dåd i Malmö har enligt uppgifter en stor fascination för krig och allting som är militärt, särskilt andra världskriget.

Enligt uppgifter såg han fram emot att göra lumpen – men när han nyligen mönstrade slutade det med att han inte blev antagen för att göra militärtjänst."
Citera
2022-03-24, 11:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Redig twist på det hela vore om mamman ställde sig framför tåget sedan hon avslöjat maken med en av de nu döda… och nu flera år senare kom sonens hämnd.

Inte alls troligt men hade funkat i Hollywood.

Ja, pappan är väl dessutom lärare?

Ja inte troligt ändå. Men i Hollywood jodå.
Citera
2022-03-24, 11:25
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justtalktrue
Helt ärligt behöver du förklara . jag är kvinna och har döttrar , alltså ingen son att jämföra med .
Jag vill gärna veta vad det är som påverkar en ung man för att begå ett sådant hemskt dåd , det är ju inget främmande eftersom det är tredje gången i Skåne , under ett halvår, och det lär ske fler gånger.

Jag menar med att det förstås beror på något att pojkar intresserar sig för högerextrema sidor på internet, medan tjejer inte gör det. Om du tror att dådet beror på att pojkar varit på högerextrema sidor, så måste du också fråga dig varför de varit det.
Det är just det här banaliserandet av manlig psykologi som gör att vi aldrig kommer till roten av problemet. Potentialen för våldsdåd hos män är mycket, mycket större än motsvarande potential hos flickor. Det beror på att de är män, inte på att de ramlat på fel sidor på internet.
Unga arga pojkar med psykisk ohälsa är tickande bomber, speciellt när de känner att de inte har någon framtid.
Citera
2022-03-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Han kommer inte uteslutas, så allvarlig är inte överträdelsen, den är på gränsen skulle jag vilja säga till en erinran. Men helt klart ett olämpligt av advokaten.
Jag vet. Krävs grövre felsteg. Får se om han byts ut eller ej. Det lär dagboksbladet visa.
Citera
2022-03-24, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Två illasinnade lögner återkommer med jämna mellanrum i tråden.
GMs mor har begått självmord. Detta är en ren lögn. Hon dog i en olyckshändelse som hände 2009.
På grund av ett inte ovanligt efternamn skulle GM vara släkt med Keith Cederholm och alla andra kriminella individer inom hans familj. Också detta är lögn. Finns ingen personkoppling alls.
Jag tigger och ber. Lägg ned alla spekulativa insinuationer som förpestat den här tråden redan från starten.
Vad vet du? och vad gör det att "vi" knyter efternamnet till en skånsk familj på skuggsidan?
https://blog.zaramis.se/2010/08/29/cederholm-en-skansk-familj-pa-skuggsidan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in