2022-03-23, 17:58
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Augustinsson sjuk alltså. Finns nu en del som talar för backlinjen:

Marcus Danielson–Victor Lindelöf–Joakim Nilsson–Martin Olsson.

Aj.

Janne får skylla sig själv lite med tanke på spelarna som lämnats utanför truppen.

Tjeckien är ju dock ännu mer skadedrabbade med redan från början sämre bredd, så det finns inga ursäkter för missat avancemang imorgon.
Citera
2022-03-23, 18:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Janne får skylla sig själv lite med tanke på spelarna som lämnats utanför truppen.

Tjeckien är ju dock ännu mer skadedrabbade med redan från början sämre bredd, så det finns inga ursäkter för missat avancemang imorgon.

Är Schick fortsatt borta och missar?
Citera
2022-03-23, 18:32
Medlem
Nån som vet vilket hotell Tjeckien bor på? Tycker alltid hotellval är intressant.
Citera
2022-03-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Japp.
Citera
2022-03-23, 18:33
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Japp. Utöver honom saknas elva andra spelare som var med i deras senaste landslagssamling (VM-kvalets avslutning). Nu är ju inte alla dessa otillgängliga, några är väl bara petade, men ändå. Det är framför allt deras försvar som är oerhört brandskattat. Två uttagna spelare där med 10+ landskamper (där den ena har 11...).
Senast redigerad av Korder 2022-03-23 kl. 18:36.
Citera
2022-03-23, 19:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Pierre Bengtsson kallas in som ersättare till Augustinsson som missar matchen imorgon. Logiskt.
Citera
2022-03-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Pierre Bengtsson kallas in som ersättare till Augustinsson som missar matchen imorgon. Logiskt.
Japp. Vissa kommer skrika sig hesa över Gudmundsson, men helt fel tillfälle att skola in honom. Om Martin Olsson skulle gå sönder på uppvärmningen hade jag (och uppenbarligen Janne) känt mig tryggare med Bengtsson. Gudmundsson kan med fördel få chansen under Nations League i sommar.
Citera
2022-03-23, 20:46
Medlem
Martin Olsson startar. Vilken jävla katastrof.
Citera
2022-03-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Skulle jag faktiskt säga att det är. Inte så att Bengtsson är någon gigant, men jag ser hellre honom än Olsson i elvan.

Sen kunde han ansluta sig med så kort varsel när det knappt är 24 timmar kvar till avspark, med tanke på att han håller sig numera i Stockholm till vardags.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2022-03-23 kl. 21:12.
Citera
2022-03-23, 21:52
Medlem
Ska inte vara för kaxig, men i den här tråden (?) var det en del som var väldigt säkra på att Jansson skulle petas ur Brentfords startelva när Ajer värvades (eller när Danielson värvades, vilket aldrig var nära).

Istället ser det ut såhär:
Mest spelade minuter i Premier League 2021/22 (hittills).
1. José Sá 2700 min (MV)
2. Pontus Jansson 2692 min (MB)
3. Conor Coady 2688 min (MB)

Sen kan man alltid argumentera för att Jansson inte var så bra i landslaget när han väl var med, att speltiden kanske hade varit lägre om han var landslagsspelare eller att Brentford inte direkt är ett jättebra Premier League-lag - men man kan konstatera att han inte petades.
Citera
2022-03-24, 03:08
Medlem
OlleLisss avatar
Va fan ska Zlatan in i landslaget och göra? Har han en dålig dag vilket han har i 90% av matcherna han deltar i kommer han bara vandra omkring planlöst på offensiv planhalva utan att delta i spelet och se ut som ett fån. Tack för allt tidigare i karriären, men trodde man kapat bandet från den snubben och kunde blicka framåt mot ett yngre lag. Isak och Dejan på topp som när vi vann mot Spanien, Zlatan kan ta sig i brasan.
Citera
2022-03-24, 06:17
Medlem
OvissFramtids avatar
Bra att Bengtsson blev inkallad, föredrar honom mer än Olsson och han känns också mer ödmjuk. Men i och med Augustinsson's sjukdom så blev det än mer uppenbart hur ologisk trupputtagningen är. Istället för att ta med Gudmundsson som kan spela både vänsterback, wingback och ytter så väljer man att ta med Hrgota som en överflödig anfallare som inte lär få någon speltid i vilket fall. Vi har redan Isak, Zlatan, Kulusevski, Forsberg, Karlsson och Elanga som alla kan spela anfallare. Man tar alltså med 2 vänsterbackar i Augustinsson och Olsson, där den senare har en historia av att vara skadebenägen. Jag förstår det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in