2022-03-23, 17:27
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Om Salah skulle lämna för tex Real, PSG eller Juve, hur kommer ni supportrar komma ihåg honom? Som en av Liverpools bästa någonsin? Får han legendstatus även om han lämnar för högre lön?
Kommer kommas ihåg som en bra spelare med potential om han bara satte fler av sina chanser när han värvades. Under Liverpool fick hans sin livs chans att bli en världsspelare vilket han förvaltade väl men lämnade girig (om han går innan kontraktet går ut) visst får status men ingen ikonstatus. Hur Salah vill bli ihågkommen ligger i hans händer..
Citera
2022-03-23, 17:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Det vore väldigt tråkigt om Salah lämnade Liverpool pga pengar. Samtidigt blir jag förvånad när jag läser Frysens lista över spelare som tjänar bättre.

Han är en av ligans absolut bästa spelare, om inte allra bäst, och har i perioder varit helt överjävligt bra. Så det vore en förlust för hela Premier League. Lite som när Hazard lämnade. Trots att jag håller på Tottenham saknar jag honom i England. Vilken spelare han var under sin bästa period.

Om Salah skulle lämna för tex Real, PSG eller Juve, hur kommer ni supportrar komma ihåg honom? Som en av Liverpools bästa någonsin? Får han legendstatus även om han lämnar för högre lön?

Han kommer för alltid vara en legend oavsett hur han lämnar nu. Tog oss till första PL Titeln och CL titel. Han går in i Liverpool all time XI och lämnar han iår så kommer han troligtvis vara våran top 8 goalscorer på 5 år klubben. Lämnar han nästa år så kommer han ligga runt plats 5 tsm i samma nivå som självaste gerrard.

Att ge han vad han vill I lön vore idiotiskt, då kommer VVd och Alisson ha samma lönekrav och tack vare Liverpools strategi i löneförhandlingar så kommer de aldrig ge efter för vad han begär nu, att United och de andra klubbarna slänger de pengarna på spelare visar ju bara vilka amatörer som förhandlat å Uniteds vägnar.

Liverpool är ingen klubb du går till för att tjäna bäst I världen, du går dit för framgångar och status klubben har.
Citera
2022-03-23, 18:11
Moderator
zanteras avatar
Känns som PSG eller Juve är troligast, PSG behöver ersätta Mbappe och med tanke på att även Messi floppat, samt att man skämde ut sig i CL så vill de nog visa lite muskler. Känns även som den klubb som troligast ger Salah vad han vill ha i lön. Juve ser jag lite som bubblare men Dybala verkar försvinna och Juve har ju ändå haft t.ex. Ronaldo tidigare.

Tråkigt om han lämnar Liverpool för ligans skull, dock tror jag Liverpool ersätter honom någorlunda lätt. Salah när han värvades var ju ingen worldbeater direkt och man måste ge beröm till Klopp och 'systemet' som verkligen lyfter spelarna i laget. Flera spelare som jag ansåg som ganska mediokra (eller iaf inte mer än 'bra') som gått till Liverpool och blivit väldigt bra kuggar i deras lag. Wijnaldum diskuterades ju tidigare och när han plockades in från Newcastle kändes det lite "Wijnaldum? verkligen?" över det, men han blev en bra spelare i lagbygget. Wolves 6e val Jota får ju också ses som en bra värvning.
Citera
2022-03-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tyckte jag läste från flera håll här inne att Mbappe skulle till Liverpool🤣
Jo men eller hur dra nu inte en Conte till Arsenal här

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Många underskattar Juventus som klubb .de plocka in Ronaldo..de plockade en av de hetaste spelarna i Vlahovic,..blir absolut inte chockad om salah hamnar i juve,men tror de inte.

Tror salah stannar i Liverpool,han trivs ju, Liverpool kommer betala de han värd och vill ha,måste va en av bästa värvningar nån klubb gjort ,varit perfekta för varandra.
Tråkigt om de ska splittras.
Ja sant men bara uppblåsning från media detta. Juve har dock skulder och va tvungna att göra sig av med spelare för att köpa Vlahovic, t.ex Kulu och Benta till Spurs. Visst fifflar dem väl och sånt som många klubbar gör men ser inte Juve punga ut dem pengarna och ge han en Ronaldo lön när Vlahovic är spelaren de tänker bygga hela laget runt.
Känns som att om inte PSG köper Salah för en fet summa i sommar så kommer han stanna.
Citera
2022-03-23, 22:24
Medlem
Fan ta dessa nations league uppehåll... ge oss Liverpool matcher!!
Citera
2022-03-23, 23:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Jo men eller hur dra nu inte en Conte till Arsenal här

Ja sant men bara uppblåsning från media detta. Juve har dock skulder och va tvungna att göra sig av med spelare för att köpa Vlahovic, t.ex Kulu och Benta till Spurs. Visst fifflar dem väl och sånt som många klubbar gör men ser inte Juve punga ut dem pengarna och ge han en Ronaldo lön när Vlahovic är spelaren de tänker bygga hela laget runt.
Känns som att om inte PSG köper Salah för en fet summa i sommar så kommer han stanna.
Var/när har jag påstått att Conte skal till Arsenal? Vad jag skrev var att jag trodde att Conte skulle bli våran nästa boss, mtp att Arteta låg risigt till i starten av säsongen, samt att styrelsen var då bevisligen i kontakt med italienaren. Du kan åtminstone försöka att förhålla dig till fakta
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Fan ta dessa nations league uppehåll... ge oss Liverpool matcher!!
Detta är ingen tråd om Liverpool.
Citera
2022-03-23, 23:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Han kommer för alltid vara en legend oavsett hur han lämnar nu. Tog oss till första PL Titeln och CL titel. Han går in i Liverpool all time XI och lämnar han iår så kommer han troligtvis vara våran top 8 goalscorer på 5 år klubben. Lämnar han nästa år så kommer han ligga runt plats 5 tsm i samma nivå som självaste gerrard.

Att ge han vad han vill I lön vore idiotiskt, då kommer VVd och Alisson ha samma lönekrav och tack vare Liverpools strategi i löneförhandlingar så kommer de aldrig ge efter för vad han begär nu, att United och de andra klubbarna slänger de pengarna på spelare visar ju bara vilka amatörer som förhandlat å Uniteds vägnar.

Liverpool är ingen klubb du går till för att tjäna bäst I världen, du går dit för framgångar och status klubben har.
Kan minnas att Liverpool-maffian sålde div supporterartiklar med Michael Owen i ett par år efter att han hade lämnat klubben, och på de flesta av dessa så stod det ”LEGEND”..

Anser du/ni Owen fortfarande som en legend och klubbikon?
Citera
2022-03-23, 23:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Victor Osmihen ska vara Arsenal’s prio 1 till sommaren. Det rapporteras även från flera håll att vi har siktet inställt på Pogba från Man Utd, Darwin Nunez från Benfica samt Noussair Mazraoui från Ajax. Är vårat lag komplett då, om dessa transfers går igenom?
Citera
2022-03-23, 23:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Användaren som kallade Jota för femteval i Wolves kommer aldrig få glömma det, va?

Nu när vi ändå har uppehåll och Owen nämns i tråden, måste jag passa på att uttrycka mitt förakt för karln. Det finns mycket att dra upp - alla dumheter han sagt, reklamvideon där han flyger helikopter, men jag väljer ändå tv-serien ”Michael Owens soccer skills” från 1999.

Owen ska visa ungdomar hur de blir bättre på fotboll och till sin hjälp har han Neville Southall bland annat. En 13-åring ungdom är målvakt i ett avsnitt.

Owen - heltidsproffs som spelat vm - beter sig som ett komplett rövhål. Han firar, hånskrattar, förnedrar 13-åringen för en tunnel. Oddsen är rejält i hans favör - han är en sex år äldre, han får köra friläge efter friläge, bomba volleys från fem meter, med mera.

https://youtu.be/WqOxNspUPyE

Owen var bara 19 och en del kan läggas på att han själv inte var särskilt mogen. Men det är rejäla mobbartendenser, ett 100igt rövhål som är så pass verklighetsfrånvänd att han inte förstår hur andra kommer uppfatta honom.

Jag tror att hans bild av sig själv här är: skojare, supertalang, likeable. Vilket säger allt om hur lite verklighetskontakt proffsen har ibland.

Medan alla som tittar ser att Neville Southall är hjälten, Michael Owen svinet.

Här står han och bombar volleys från fem meter på ungen: https://twitter.com/nufcbluestar/status/1334772674107748364?s=21

Visa mig den proffsmålvakt som hade ställt upp på den övningen? Totalt meningslöst som målvakt.

Han må ha varit viktig för Liverpool en gång i tiden, men jag tål inte karln. Värdelös ”expert” också. Usch.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-03-23 kl. 23:55.
Citera
2022-03-24, 00:03
Medlem
Vilka har varit dom bästa och sämsta värvningarna i år hittills tycker ni? Diaz bör väl vara den bästa. Kan dejan fortsätta så här så bör han kunna vara topp 3 typ eller? Jag är jävligt nöjd med Tomiyasu och Ramsdale även om den senare stått för lite svajjiga insatser på slutet. Grealish är väl den sämsta värvningen jag kan komma på nu så här sent. Eller har han vart bra tycker ni? 😊
Citera
2022-03-24, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Var/när har jag påstått att Conte skal till Arsenal? Vad jag skrev var att jag trodde att Conte skulle bli våran nästa boss, mtp att Arteta låg risigt till i starten av säsongen, samt att styrelsen var då bevisligen i kontakt med italienaren. Du kan åtminstone försöka att förhålla dig till fakta

Detta är ingen tråd om Liverpool.
Du skrev det hur många gånger som helst att the deal is done angående Conte, men istället la han på luren och valde Spurs och känns som att han kommer lyckas knipa 4e platsen trots att det såg mörkt ut för Spurs ett tag. Kane, Son och Kulu är i stor form, världsklass alla tre.

Sant ingen Liverpool tråd men det är svårt att inte njuta när vi kör över varenda en! Speciellt båbärsgänget i norra London
Citera
2022-03-24, 01:19
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Användaren som kallade Jota för femteval i Wolves kommer aldrig få glömma det, va?

Nu när vi ändå har uppehåll och Owen nämns i tråden, måste jag passa på att uttrycka mitt förakt för karln. Det finns mycket att dra upp - alla dumheter han sagt, reklamvideon där han flyger helikopter, men jag väljer ändå tv-serien ”Michael Owens soccer skills” från 1999.

Owen ska visa ungdomar hur de blir bättre på fotboll och till sin hjälp har han Neville Southall bland annat. En 13-åring ungdom är målvakt i ett avsnitt.

Owen - heltidsproffs som spelat vm - beter sig som ett komplett rövhål. Han firar, hånskrattar, förnedrar 13-åringen för en tunnel. Oddsen är rejält i hans favör - han är en sex år äldre, han får köra friläge efter friläge, bomba volleys från fem meter, med mera.

https://youtu.be/WqOxNspUPyE

Owen var bara 19 och en del kan läggas på att han själv inte var särskilt mogen. Men det är rejäla mobbartendenser, ett 100igt rövhål som är så pass verklighetsfrånvänd att han inte förstår hur andra kommer uppfatta honom.

Jag tror att hans bild av sig själv här är: skojare, supertalang, likeable. Vilket säger allt om hur lite verklighetskontakt proffsen har ibland.

Medan alla som tittar ser att Neville Southall är hjälten, Michael Owen svinet.

Här står han och bombar volleys från fem meter på ungen: https://twitter.com/nufcbluestar/status/1334772674107748364?s=21

Visa mig den proffsmålvakt som hade ställt upp på den övningen? Totalt meningslöst som målvakt.

Han må ha varit viktig för Liverpool en gång i tiden, men jag tål inte karln. Värdelös ”expert” också. Usch.

Du känner om Owen vad jag känner för Zidane i Juve. Jag tål inte honom och jag struntar i vad han gjorde i Juve eller vad han bidrog med. Usch usch usch! Jag får lite ont i magen varje gång hans namn nämns som tränare för min klubb.
Jag vill ha honom så långt bort från Turin som möjligt.
Så fort jag såg Zidane i Juve en gång i tiden kände jag en direkt motvilja att ha honom där.

Att Owen tackade ja till United framstod som superkonstigt för mig. Men kanske för att han var Everton-fan som ung, så kanske det inte fanns det där ingrodda föraktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in