Mycket LFC-snack och det är ju svårt att ogilla

Beklagar till övriga tråden, men hellre LFC-snack än inget snack eller pajkastning imo.
Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Wiljnaldum var en spelare som blev bättre i Liverpools spel och Klopps sätt bygga sina lag.
Att han drog var ett idiotbeslut. Vad har han uträttat i PSG?
Och jag tycker Salah är i samma sits. Han presterar maximalt på grund av Klopp och Liverpools spel. Han skulle nog inte nå samma höjder någon annanstans.
Är han smart sänker han kraven, skriver på nytt kontrakt (kanske där han får mindre betalt men ett längre kontrakt så det jämnar ut sig över tid) och blir en legendar i den klubb som gjorde honom till stjärna.
Det är ärligt så jävla osmart av honom om han drar för lite extra pengar. Han har en perfekt miljö redan.
Sportsligt var det dumt av Wijnaldum att flytta, ekonomiskt var det nog ganska smart. Han fick lite mer betalt och 3 år i PSG, det sista stora kontraktet och mer pengar på banken till pensionen.
Men ja - det visar spelare som funderar på om gräset är grönare på annan plats än Liverpool att nej, det är det inte. Nästan ingen spelare som lämnat LFC under Klopp har gjort succé i annan klubb. Can, Wijnaldum, Coutinho, Benteke, Sakho med mera.
Jag tror som du - Salah är i den bästa klubben för honom sportsligt. Vill han bli legend och fortsätta ösa in mål och vara given, stanna. Ekonomiskt kan han säkert göra en bättre deal på att flytta dock. Upp till honom.
Å andra sidan: Salah tjänar mindre än Ronaldo, KdB, de Gea, Sancho, Varane, Lukaku, Grealish, Pogba, Werner, Stones (!), Cavani. Varför skulle han tjäna mindre än dessa herrar när han tillhör den absoluta toppen i PL?
Och jag vet, av dessa är det i princip bara KdB som gör skäl för att vara top earner i ligan, övriga finns det individuella bakgrundshistorier till att de tjänar som de gör - men sett ur det perspektivet är Salahs anspråk inte orimliga.
Med det sagt tycker jag han ska ta erbjudandet på bordet. Gör han inte det, släpper vi honom på free och rullar vidare med Luis Diaz, Jota och kanske förlänger med Mane&Firmino istället. Ser mycket snack om Gakpo? Tror inte att Liverpool ens är på marknaden för en winger till just nu, men att den sortens rykten signalerar för Mane och Salah att LFC ser en framtid utan dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
justinsane420
Alltså wijnaldum vart en av första spelarna Kloppo satte ut i sin elva senaste tre säsongerna. Otroligt effektiv på att vinna ock hålla boll inom laget. Aldrig skadad, aldrig trött. En klopp-spelare om det någonsin fanns någon.
Vilka är övriga tre som du syftar på?
Helt enig med detta. Wijnaldum var inte spektakulär på något vis men fenomenal på det han gjorde. Man gnällde ofta på att han inte tillförde något offensivt, men det var ju inte hans roll. Vinn boll, behåll boll inom laget, keep it safe. Låt andra ta riskerna.
Wijnaldum hade dessutom egenskapen att höja sig när LFC värvade konkurrenter och ersättare. Det var ett par gånger man trodde han skulle fasas ut, men då höjde han sig en nivå till och fortsatte vara lika given.
Tror absolut han hade fått mycket speltid i år med, men tror också att Thiago/Hendo/Fabinho hade varit Klopps förstaval på mittfältet om alla varit friska. Klopp har letat något annat än bara tre grovjobbare på mitten, vilket värvningarna av Keita och Thiago varit signaler på.
------------------
Gällande Salah i sommar igen - det är många forwards som är på marknaden som går att flytta på.
* Mbappe som troligen ska till Real men som alla andra toppklubbar självklart ska slå en signal till för att kolla läget.
* Lewa har väl signalerat att han vill flytta? Ett år kvar. Vore jag t.ex. PSG hade jag hellre lagt pengarna här än på Salah, som har liknande profil som Messi.
* Håland ska väl flytta nån gång.
Lägg på: Dybala, Dembele, Belotti, di Maria, Suarez som blir bosman i sommar - och jag tror att många klubbar hellre går för en billigare lösning än att försöka lösa Salah.