2022-03-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om jag slår en person för att jag hatar honom så är jag inte en manshatare. Om jag slår honom för att han är man så är jag troligtvis en manshatare. Man drar alldeles för stora växlar nu utan att ha någon information alls. Om killen passerade 76 tjejer på vägen till platsen där han mördade de två lärarna och gjorde inget mot dessa tjejer så är det svårt att se att han begick morden för att han hatar kvinnor
Absolut. Mitt svar handlade mer om att kön räcker som anledning för extremister ifall det hade varit av politiska skäl - jag säger inte att jag tror hans skäl var politiska. Svårt att veta hans skäl. Kan vara vad som helst. Jag tycker det känns som han var/är självmordsbenägen och vill dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anabola_steroider

Wikipedia? Är det därifrån du får din information? Jag har använde själv steroider i tjugo år, och jag har en enorm bekantskapskrets eller hade som både tävlade i bodybuilding och styrkelyft. Jag VET till hundra procent säkert att det inte stämmer. Alla som kört en kur med Testo, eller Trenbolone eller va fan kör med oxar vet att jag har rätt.
Citera
Avslutad
så rörigt i tråden, jag letar fakta.

1. Vilka var offren? varför påstås det att det är ex frun till en tidigare misstänkt gärningsman i ett tidigare fall (försvinnanset i Grästorp)??

2. Var kommer uppgiften ifrån att gärningsmannens mamma tog livet av sig förut? Vem var hon och när skedde det??

3. vad fan betyder incel??
Citera
2022-03-23, 19:08
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Han hade runt 130 följare när hans namn först började dyka upp i tråden. Sjukligt beteende av dessa ca 1000 personer som följt honom i efterhand. Ses han som någon hjälte? Är man bara nyfiken och följer via sina fake konton? De fattar väl att han inte kommer uppdatera något på sin Instagram på väldigt länge. Hoppas någon stänger ned hela kontot.

Ödets ironi. Sitter damerna med kölapp in till finkan nu?

Det säkraste sättet att bli gift, tycks vara att bli en omskriven brottsling.
Citera
2022-03-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Så snart en mördare har autims så framhävs det överallt och skapar en felaktig bild av autister. Ska vi också börja skriva "normies" när det är normies som mördar?
Om du med "normies" menar 'normala människor' så vill jag inte vara med.

Det bör alltid vara onormalt att ta till dödligt våld. Fast mtp antalet dödsskjutningar som Sverige så frimodigt årligen levererar, så kanske det där med dödligt våld kommer att bli det nya normala, vem vet?
Och då kommer det att ses som onormalt att inte döda sina jobbiga lärare?

Än så länge är detta dubbelmord för mig ett onormalt beteende.
Gissar därför på RPV.
Citera
2022-03-23, 19:09
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Wikipedia? Är det därifrån du får din information? Jag har använde själv steroider i tjugo år, och jag har en enorm bekantskapskrets eller hade som både tävlade i bodybuilding och styrkelyft. Jag VET till hundra procent säkert att det inte stämmer. Alla som kört en kur med Testo, eller Trenbolone eller va fan kör med oxar vet att jag har rätt.

Du menar att det som står på Wikipedia inte stämmer?
Citera
2022-03-23, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Intressant take. Jag förmodar att du också använder den här förklaringen till invandrare som begår brott också. Nånting säger mig att du inte alls resonerar likadant där

Han har i grunden rätt.
Kvinnor som hatar män anses vara rebeliskt och accepteras öppet. Män som hatar kvinnor?
Kommunister som stöttar en ideologi som brutalt slaktat över 100.000.000 människor och fortfarande mördar människor accepteras och hyllas.
Hela vänster partiet bygger på kommunism men ingen ifrågasätter dem i media.

Unga män som lever i vårt samhälle får inte tänka och tycka annorlunda. Och om de ändå gör det så blir de förföljda och så pass missbehandlade att de drivs till vansinne. Hur unga män naturligt fungerar i resten av världen är inte acceptabelt i Sverige.
När det kommer till invandrare från mena länder så blundar svensken..de får göra vad svenska unga män inte får.
Citera
2022-03-23, 19:10
Medlem
okok1s avatar
SVT:
Citat:
Målet ska ha varit att ge sig på vuxna på skolan, men inte specifikt de två dödade lärarna. När den första läraren attackerades försökte den andra gå emellan.
Citera
2022-03-23, 19:10
Medlem
hört att flera skolor anlitat väktare på dagtid efter detta
Citera
2022-03-23, 19:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlean
Skall bli intressant att höra varför just dessa två lärare blev måltavlor.
Enligt uttalande av försvarsadvokaten så är de inte utvalda utan råkade vara där och då. Dessutom menar försvararen att om fler personer varit där och då så hade de också varit måltavlor. Detta sades på TV4 nyss
Citera
2022-03-23, 19:13
Medlem
Vad är det som omtalas i pressen, en sk triggerpunkt?
Vad kan det vara för händelse?
Kan det förmildra pojkens straff, att han handlade i affekt.
Citera
2022-03-23, 19:15
Medlem
thebyebyemans avatar
Ingen som vet namnen på offren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in