2022-03-23, 18:47
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Det är väl precis det som är problemet, kommunistsvin får fjolla omkring i offentligheten och älska bögar och islam medan ungdomar som älskar sitt folk, sitt land, sin familj och sin ras får höra att de är svin och nazister och tystas ned. Vissa av dem blir så pass marginaliserade och utstötta av lärare och samhället så att de tar till vapen och våld, istället för att uppmuntras i sina konservativa åsikter.

Nazister? Sånna som vill utrota och döda oliktänkade?

och så blir du så utstött att du blir nazist, bara för att du inte fick vara nazist?

Men snälla tant råbiff...
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyStalberg
Men dådet var inte slumpmässigt, han hade med sig vapen och hade planerat det, troligtvis planerat ett slut också.
Majoriteten av dem når rättegång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justtalktrue
Söker seriöst svar . Är de döda lärarna invandrare ?

Nej, ingen av dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Npf. Är det bekräftade. Jag säger autismspektrum eftersom han framstår som utmärkande intelligent med särskilda sociala svårigheter och jag inte slängde ut det ursprungligen utan schizoid personlighet. Det är differentialdisagnoser. Men jag spanar, gissar och spekulerar friskt.

Du sitter bara och gissar med andra ord.

Han kan lika gärna ha ADHD med tanke på hur mycket han gymmade.
Citera
2022-03-23, 18:49
Medlem
Citat:
Då blandade jag ihop det. Men man får inte mycket grepp om killen. Relationerna mellan honom och lärarna ska ha varit god och det med hat bara vad han först sa.

Folk är ofta enkelriktade. Jag skrev en gång en kort text med meningen skolkorridorens massaker. En metafor för mobbning och någon dåre började konfrontera mig som är vuxen, medelålders och knappast en tonårigskolelev. Inspirerad av låten I don't like mondays. Bra låt och låtskrivaren begick inget illdåd. Poängen är att folk ser väldigt enkelt. De frågade tjejen varför och hon svarade kallt. "I don't like mondays." Den egentliga orsaken var att mamman försvunnit ut ur hennes liv och pappan söp och våldtog henne. Hon hade inte ens en egen sovplats. När hon fyllde år eller om det var i julklapp fick hon ett gevär av pappan som visste att hon var självmordsnära. Istället för att blåsa huvudet av sig gick hon till skolan och började skjuta. Sensmoralen är att livet är svårt för särskilt utsatta ungar och utfrysning och mobbning gör det inte bättre och den mest dumma motiveringen kan dölja på en enorm oförmåga att sätta ord på vad som egentligen pågår eller vad personen känner. Särskilt om de inte vet själva. Det var liksom bara en dålig måndag (föreställ dig en helg med en supit som förgriper sig på dig och en ny vecka med elaka elever startar upp innan det blir helg igen).

Ska bli intressant att få veta mer om motivbilden.
Det är en av mina favoritlåtar. Varför vet jag inte. Men i detta fall så är det mycket som måste rotas i har jag förstått. Det verkar som om killen själv inte har helt klart för sig varför han begick detta dåd. Han mår otroligt dåligt, har suicidövervakning, verkligheten börjar krypa in.

Som advokaten sa så är det abstrakt att man vill ta livet av någon, och sen gör det. Men sen när insikten börjar krypa på, så inser han vad han "ställt till med" (advokatens ord). Inget som går att göras ogjort. Men triggern är jag nyfiken på. Vad i helvete vad det som triggade till detta? Advokaten sa att det var i närtid, dag eller dagar. Och han riktade in sig på vuxna - inte elever. Märkligt fall detta.
Citera
2022-03-23, 18:49
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Det är inte bekräftat, en utredning i låg ålder gav inte ens en klar diagnos.
De ändrade dsm när han var liten och de utredde kanske för autism inte autismspektrum efter nyare upplaga. Han är dessutom intelligent. Hämmad eller en möjlig personlighetsstörning. Det är ju faktiskt ett trauma att förlora sin mamma när man är fem år.
Citera
2022-03-23, 18:50
Medlem
.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2022-03-23 kl. 18:53.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Det är inte bekräftat, en utredning i låg ålder gav inte ens en klar diagnos.
Neuropsykiatrisk sjukdom som är ”allmänt uttryckt” kan vara tex ADHD som faller under ”rubriken” plus några andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Han var som mindre diagnosernad med neuropsykiatrisk sjukdom vilket kan vara olika saker bl a ADHD…
Nej, han hade DRAG av NPF. Ingen reell diagnos.
Citera
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Är det ens bekräftat att han har autism? Eller bara något folk slänger ur sig som ordet incel när det händer vansinnesdåd?

Så snart en mördare har autims så framhävs det överallt och skapar en felaktig bild av autister. Ska vi också börja skriva "normies" när det är normies som mördar?
Citera
2022-03-23, 18:51
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är en av mina favoritlåtar. Varför vet jag inte. Men i detta fall så är det mycket som måste rotas i har jag förstått. Det verkar som om killen själv inte har helt klart för sig varför han begick detta dåd. Han mår otroligt dåligt, har suicidövervakning, verkligheten börjar krypa in.

Som advokaten sa så är det abstrakt att man vill ta livet av någon, och sen gör det. Men sen när insikten börjar krypa på, så inser han vad han "ställt till med" (advokatens ord). Inget som går att göras ogjort. Men triggern är jag nyfiken på. Vad i helvete vad det som triggade till detta? Advokaten sa att det var i närtid, dag eller dagar. Och han riktade in sig på vuxna - inte elever. Märkligt fall detta.
Ja, mobbning känns inte som ett motiv iallafall.
Citera
2022-03-23, 18:51
Medlem
Citat:
Majoriteten av dem når rättegång.
Sant i Sverige i alla fall, men majoriteten verkar ha planerat suicide by cop också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in