2022-03-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Det är väl precis det som är problemet, kommunistsvin får fjolla omkring i offentligheten och älska bögar och islam medan ungdomar som älskar sitt folk, sitt land, sin familj och sin ras får höra att de är svin och nazister och tystas ned. Vissa av dem blir så pass marginaliserade och utstötta av lärare och samhället så att de tar till vapen och våld, istället för att uppmuntras i sina konservativa åsikter.

Intressant take. Jag förmodar att du också använder den här förklaringen till invandrare som begår brott också. Nånting säger mig att du inte alls resonerar likadant där
Citera
2022-03-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Kan han ogilla lärare? eller kanske har ett hat mot kvinnor?

Tycker det låter som att de var otursamma representanter för en grupp han ville straffa, om man ska gissa
Citera
2022-03-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justtalktrue
Söker seriöst svar . Är de döda lärarna invandrare ?
Nej.
Citera
2022-03-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Han har autism. Jag tror inte inte att han hade fegat för det efter morden.

Kvinnorna var slumpmässigt utsatta. Den ena råkade komma i slutet av det första mordet, då dödade han henne också. Sedan var det ingen kvar så han la vapen på toaletten och ringde polisen och la sig ner på golvet. Han må ha varit sjuk av psykisk ohälsa men där och då ville han inte dö.
Men dådet var inte slumpmässigt, han hade med sig vapen och hade planerat det, troligtvis planerat ett slut också.
Citera
2022-03-23, 18:42
Medlem
Är det ens bekräftat att han har autism? Eller bara något folk slänger ur sig som ordet incel när det händer vansinnesdåd?
Citera
2022-03-23, 18:43
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte riktigt. Så här skriver Sydsvenskan: Morden var över på bara några minuter. Artonåringen la ifrån sig mordvapnen och gick till en toalett på samma våning. Det låter som om han lade ifrån sig vapnen där han stod just då, och sedan gick till en toalett.
Då blandade jag ihop det. Men man får inte mycket grepp om killen. Relationerna mellan honom och lärarna ska ha varit god och det med hat bara vad han först sa.

Folk är ofta enkelriktade. Jag skrev en gång en kort text med meningen skolkorridorens massaker. En metafor för mobbning och någon dåre började konfrontera mig som är vuxen, medelålders och knappast en tonårigskolelev. Inspirerad av låten I don't like mondays. Bra låt och låtskrivaren begick inget illdåd. Poängen är att folk ser väldigt enkelt. De frågade tjejen varför och hon svarade kallt. "I don't like mondays." Den egentliga orsaken var att mamman försvunnit ut ur hennes liv och pappan söp och våldtog henne. Hon hade inte ens en egen sovplats. När hon fyllde år eller om det var i julklapp fick hon ett gevär av pappan som visste att hon var självmordsnära. Istället för att blåsa huvudet av sig gick hon till skolan och började skjuta. Sensmoralen är att livet är svårt för särskilt utsatta ungar och utfrysning och mobbning gör det inte bättre och den mest dumma motiveringen kan dölja på en enorm oförmåga att sätta ord på vad som egentligen pågår eller vad personen känner. Särskilt om de inte vet själva. Det var liksom bara en dålig måndag (föreställ dig en helg med en supit som förgriper sig på dig och en ny vecka med elaka elever startar upp innan det blir helg igen).

Ska bli intressant att få veta mer om motivbilden.
Citera
2022-03-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Kan han ogilla lärare? eller kanske har ett hat mot kvinnor?
Enligt advokaten riktades det mot vuxna på skolan, och dessa två var de som fanns vid tillfället. Så nej, inget hat varken mot lärare eller kvinnor specifikt. Men de flesta vuxna är ju lärare på en skola. Att det blev kl 17.00 beskriver advokaten att då skulle det inte vara så mycket folk på skolan.
Citera
2022-03-23, 18:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Vems dotter var otrogen mot vem? Utveckla lite för en senanländ.

Det är med stor säkerhet bara lögn och trollande.
Citera
2022-03-23, 18:45
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Är det ens bekräftat att han har autism? Eller bara något folk slänger ur sig som ordet incel när det händer vansinnesdåd?
Npf. Är det bekräftade. Jag säger autismspektrum eftersom han framstår som utmärkande intelligent med särskilda sociala svårigheter och jag inte slängde ut det ursprungligen utan schizoid personlighet. Det är differentialdisagnoser. Men jag spanar, gissar och spekulerar friskt.
Citera
2022-03-23, 18:46
Medlem
Citat:

Det är inte bekräftat, en utredning i låg ålder gav inte ens en klar diagnos.
Citera
2022-03-23, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
På IG ser MGM ganska muskulär ut. Hade han kunnat döda dessa två lärare om han inte var så vältränad?

Han tränade karate också.
Citera
2022-03-23, 18:47
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Han var som mindre diagnosernad med neuropsykiatrisk sjukdom vilket kan vara olika saker bl a ADHD…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in