2022-03-23, 14:24
Medlem
Dopys avatar
Jag fattar inte, man vet att man ska åka och vara med i Robinson, tränar och läser man inte på om saker hemma då innan man åker?
tex tränar på att göra upp eld, läser på hur man ska bygga en bra hydda, hur taket ska flätas, osv?

Jag fattar inte hur dessa deltagare tänker
2022-03-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag fattar inte, man vet att man ska åka och vara med i Robinson, tränar och läser man inte på om saker hemma då innan man åker?
tex tränar på att göra upp eld, läser på hur man ska bygga en bra hydda, hur taket ska flätas, osv?

Tänkte just säga samma sak. Jag säger inte att det är lätt att göra upp eld men i alla fall lära sig rätt teknik.
Dom i Gränslandet har ju varit med en gång tidigare och är fortfarande helt nollställda.
Hade jag varit med hade jag ju tränat och läst på om dom grundläggande sakerna.
2022-03-23, 14:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz12
Tänkte just säga samma sak. Jag säger inte att det är lätt att göra upp eld men i alla fall lära sig rätt teknik.
Dom i Gränslandet har ju varit med en gång tidigare och är fortfarande helt nollställda.
Ja, vet man att man ska åka dit och det viktigaste för överlevnaden är eld, då tränar man väl på alla metoder att göra eld på utan tändstål.
Och som du säger, de som varit där tidigare borde ju veta vad de hade behövt lära sig innan de åkte.
2022-03-23, 16:00
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:

Instämmer. Under all kritik att de inte kan göra upp eld utan tändstål.
Skämmes, tamejfan!
2022-03-23, 16:09
Medlem
Citat:
Varför är det ingen som tar med tändstål eller andra vettiga saker som personlig sak istället för ren dynga som dom flesta har tagit?

För att man inte får. Trodde att alla förstod det. Hade det varit fritt att ta med sig vad man vill så hade jag tagit med mig 4 kossor och 10 kg potatis till ön….
2022-03-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Instämmer. Under all kritik att de inte kan göra upp eld utan tändstål.
Skämmes, tamejfan!
Eller hur? Varför gav produktionen gränsländarna ett batteri om det inte var till nytta för att göra eld?
2022-03-23, 16:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Samma tanke. Tycker det är helt sjukt. Man hade väl dessutom övat på olika tävlingsmoment såsom att hänga där Hayes utklassade Jani. Man borde övat på en sådan sak som alltid kommer. Hur Jani kunde vara så urusel när han knappt väger något?
2022-03-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Samma tanke. Tycker det är helt sjukt. Man hade väl dessutom övat på olika tävlingsmoment såsom att hänga där Hayes utklassade Jani. Man borde övat på en sådan sak som alltid kommer. Hur Jani kunde vara så urusel när han knappt väger något?
Ja, man borde åtminstone tränat på att stå på en smal planka och att hänga.
2022-03-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ja, vet man att man ska åka dit och det viktigaste för överlevnaden är eld, då tränar man väl på alla metoder att göra eld på utan tändstål.
Och som du säger, de som varit där tidigare borde ju veta vad de hade behövt lära sig innan de åkte.
Tror de medvetet väljer deltagare som är amatörer och inte tränat på viktiga saker.
Senast redigerad av Heymid 2022-03-23 kl. 16:27.
2022-03-23, 16:30
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Fast de kanske visste har tränat, men 4 dygn utan riktig mat i värmen kan påverka ens uthållighet något extremt.
2022-03-23, 16:31
Medlem
Jani Jokinen, heter oxå Jallu Jalmari.

Oavsett om Jallu´s hängteknik, vad sägs om en högoddsare, allt kanske var bara en taktik
eller teater, de visste väl att en ytterligare utmaning skulle komma och därifrån välja en
deltagare som kan skickas hem?
2022-03-23, 16:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tror de medvetet väljer deltagare som är amatörer och inte tränat på viktiga saker.
Ja, klart de inte väljer personer som är vana att överleva i naturen. Men även om man är amatör kan man ju googla och träna lite hemma innan man åker, att man hamnar på en öde ö är ju liksom ingen överraskning när man söker sig till robinson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in