2022-03-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Jag har filmen nerladdad, hemskt och vidrigt.
Det är en ARAB som filmar, han syns i en spegel.

Här syns han som filmar:
https://imgur.com/a/KRrIpV0

Själv laddade jag ner klippet utan att veta vad det skulle innehålla.
Blev ganska chockad minst sagt, vidrigt att lägga upp något sådant.

Det är inte en arab utan en sydamerikan.

Han laddade upp det på sin kanal som hette något spanskt och hade en flagga om jag inte minns fel var det Kuba.

Hade drygt 20.000 prenumeranter.
Citera
2022-03-23, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Vad är det för klipp som cirkulerar och vart ser man det?

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vars har du hört att det ska finnas klipp?

Det fanns ett klipp på ett av offren på YouTube där sjukvårdarna bar ut kvinnan på en bår. Snubben som filmade var så intelligent att han filmade sitt fina ansikte i spegeln, blev rädd och tog bort filmen/gjorde den privat.
Citera
2022-03-23, 12:31
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peet83
Polisen har upprättat en brottsanmälan angående en film tagen på ambulanspersonalens arbete i samband med morden på Malmö Latin.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/polis-anm%C3%A4ler-film-fr%C3%A5n-skold%C3%A5d-1.68472907

Vad bra!
Någon skrev att personen som filmade satt på en servering eller liknande.

Hoppas hen betalade med kort, ganska enkelt att spåra då.
Citera
2022-03-23, 12:31
Medlem
Sprid inte vidare klippet!!!!!
Senast redigerad av Coolastetjej00 2022-03-23 kl. 13:30.
Citera
2022-03-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Det är inte en arab utan en sydamerikan.

Han laddade upp det på sin kanal som hette något spanskt och hade en flagga om jag inte minns fel var det Kuba.

Hade drygt 20.000 prenumeranter.
Okej tack för redigeringen, såg ut som en arab i mina ögon.
Men hade fel uppenbarligen.

Oavsett svinigt gjort, han hängde ut en död kvinna/en kvinna som tog sina sista andetag.
Vem var han då?
Citera
2022-03-23, 12:33
Avslutad
Finns det några bilder från brottsplatsen och på brottsoffren? Det skulle vara intressant att studera vilka skador offren fått av vapnen som användes mot dem och detaljer runt omkring såklart.
Citera
2022-03-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolastetjej00
Är det klippet som heter ”Miljöpartiet i Malmö älskar mångkultur” som är det omtalade i medierna?
Ja det är det..
Väldigt konstigt namn på en video.
Någon som laddade upp innan den hade allt fakta på bordet.
Citera
2022-03-23, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coolastetjej00
Är det klippet som heter ”Miljöpartiet i Malmö älskar mångkultur” som är det omtalade i medierna?

Nej klippet hette latinskola, malmö 21 mars 2022. Men möjligt att fler laddat upp med andra namn.
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-03-23 kl. 12:40.
Citera
2022-03-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Ja det är det..
Väldigt konstigt namn på en video.
Någon som laddade upp innan den hade allt fakta på bordet.

Brutalt att filma henne och ladda upp det! Vafan, hennes anhöriga. Dem vill väl knappast att hela världen ska kunna se deras mamma som ligger döende. Usch vad vidrigt! Minns att någon filmade polismordet i somras också och det fick väldigt stor spridning.
Citera
2022-03-23, 12:38
Medlem
Jag vill se filmen, finns länk?
Citera
2022-03-23, 12:40
Medlem
vet inte om någon skrivit innan men fabian har nu begärts häktad, skönt att fel person inte hängdes ut den här gången!
Citera
2022-03-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsnarkoman
Jag tror aldrig att jag sa att han mördade invandrare, men här sitter du och svamlar, inte helt oväntat. Jag sa att han triggades av invandrare, vilket han rätt bevisligen gjort eftersom han sitter och lyssnar på folk som dig som maler på om white genocide konspirationer. Fabian spred högerpropaganda och ingen coping mechanism i hela världen kommer att förändra det. Du och Fabian har mer gemensamt än jag och Fabbe, det måste svida lite ändå. Är det därför du projiceras? För att du äcklas av vad högerideologi leder till?

Hugo var högerradikaliserad och en schizounge. Konstigt att du missat att han täckt hela rummet med nazist-talking points, swastikor, tagit ett tyskklingande namn online och burit swastikor öppet på stan. Man missar det man vill missa antar jag, men han var ju brun med en vänsterliberal pappa och då KAN man inte vara höger, just det...

Alla gärningsmän vi talar om har en sak gemensamt, oavsett bakgrund, hudfärg eller plats - Alla var fascinerade av högerextremism. Är inte det ett spännande sammanträffande? Att alla gärningsmän vurmade för en ideologi vars företrädare vurmar för våld mot oliktänkande och öppet försöker radikalisera unga män?

Knäppt det kan bli. Två kvinnor fick sätta livet till för att en adhd-unge satt lite för länge på 8chan och var "ironisk", tänka sig.

Inget tyder på att Fabian var högerextrem. Du kan ju kolla hans Pinterest eller Instagram. Han delade nåt uttalande från Rikard Jomshof, dock var det bara ett av annat.

För dig kanske alla som citerar en Sverigedemokrat är högerextrema.

Kan vi inte bara enas om att högerextrema dåd måste ha högerextrema motiv? Detta var ju inte en unge med rummet fyllt av nazigrejer, så vitt vi vet än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in