2022-03-23, 12:00
Medlem
Ett av offren var min lärare under mina tre gymnasieår. Väldigt snäll, omtänksam och engagerad. Alltid ett leende på läpparna. Blir illamående när jag läser om det som skett. Blir också illa berörd när jag läser kränkande och nedlåtande inlägg riktat mot offren.
Citera
2022-03-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byronessa
Kvinnorna som mördades hade tonårsbarn. Kanske ville han att andra skulle få uppleva det Lidande han själv upplevde när hans egen mamma dog?
Det tyckte jag var en intressant teori, väldigt djup..kanske omedvetet så
Breivik gav sig på ungdomar han var själv olycklig som ungdom..
Citera
2022-03-23, 12:05
Medlem
Vad är det för klipp som cirkulerar och vart ser man det?
Citera
2022-03-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schacken
Ett av offren var min lärare under mina tre gymnasieår. Väldigt snäll, omtänksam och engagerad. Alltid ett leende på läpparna. Blir illamående när jag läser om det som skett. Blir också illa berörd när jag läser kränkande och nedlåtande inlägg riktat mot offren.
Beklagar. Ja, de flesta nläggen här är så illa att man tar fram skämskudden. Fruktansvärt att två människor som brinner för att undervisa ungdomar ska sätta livet till. Konsekvenserna är enorma både för skolan och lärarnas familjer. Bara för att en elev fick för sig något. Han ångrar sig, vill ha det ogjort. Men så dags nu.
Citera
2022-03-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Så han mördar sina två kvinnliga lärare för att han likt alla normala människor i Sverige inser att muslimerna förstört och kommer förstöra det här landet ännu mer.
Nej. Snarare pga hans uppväxt i en störd familj och en mamma som tar livet av sig genom att bli överkörd av ett tåg.
Citera
2022-03-23, 12:11
Medlem
Polisen har upprättat en brottsanmälan angående en film tagen på ambulanspersonalens arbete i samband med morden på Malmö Latin.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/polis-anm%C3%A4ler-film-fr%C3%A5n-skold%C3%A5d-1.68472907
Citera
2022-03-23, 12:12
Medlem
Läser att det var ett impulsdåd, att GM ångrar sig och har svår ångest. Så sorgligt både för kvinnorna, deras anhöriga och även för gärningsmannen! Ja, han var nog en intelligent kille i grunden, som flera här påpekat. Men mådde inte bra av olika skäl. Nu har han inte bara förstört andras liv, utan även sitt eget. Jag tycket uppriktigt sagt fruktansvärt synd om honom. Hoppas han får hjälp och stöd. Folk är dumma att de tror att man försvarar handlingen om man ser att även gärningsmannen är ett offer. Läs Brott och straff av Kahlil Giblan i profeten, finns på nätet, det tar inte många minuter men väcker eftertanke.
Citera
2022-03-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Nej. Snarare pga hans uppväxt i en störd familj och en mamma som tar livet av sig genom att bli överkörd av ett tåg.

Det kan ha varit en olyckshändelse.
Citera
2022-03-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archimedesx
Ofta skriver en allmänläkare ut antidepressiva medel så som SSRI vilket kan göra vissa personer extremt aggressiva och att de tappar verklighetsuppfattningen. De flesta skolskjutningar i USA har utförts av ungdomar som just fått SSRI preprarat.https://www.psychreg.org/antidepressants-ssri-mass-shootings/

Jag har bara skummat artikeln men jag håller inte med
Han skriver också att man inte kan lägga skulden på att vapen är så lätt att få tag på i USA
Om inte medicinen hjälper efter X antal månader då kan det vara någon annan underliggande orsak till psykisk ohälsa som gör att personen är deprimerad
Och vad hade hänt om killen i förrgår hade haft skjutvapen? Han kunde ha dödat många
Det är så otroligt sorgligt med dessa två döda lärare och vem ska man bli förbannad på?
Citera
2022-03-23, 12:14
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsnarkoman
Jag tror aldrig att jag sa att han mördade invandrare, men här sitter du och svamlar, inte helt oväntat. Jag sa att han triggades av invandrare, vilket han rätt bevisligen gjort eftersom han sitter och lyssnar på folk som dig som maler på om white genocide konspirationer. Fabian spred högerpropaganda och ingen coping mechanism i hela världen kommer att förändra det. Du och Fabian har mer gemensamt än jag och Fabbe, det måste svida lite ändå. Är det därför du projiceras? För att du äcklas av vad högerideologi leder till?

Hugo var högerradikaliserad och en schizounge. Konstigt att du missat att han täckt hela rummet med nazist-talking points, swastikor, tagit ett tyskklingande namn online och burit swastikor öppet på stan. Man missar det man vill missa antar jag, men han var ju brun med en vänsterliberal pappa och då KAN man inte vara höger, just det...

Alla gärningsmän vi talar om har en sak gemensamt, oavsett bakgrund, hudfärg eller plats - Alla var fascinerade av högerextremism. Är inte det ett spännande sammanträffande? Att alla gärningsmän vurmade för en ideologi vars företrädare vurmar för våld mot oliktänkande och öppet försöker radikalisera unga män?

Knäppt det kan bli. Två kvinnor fick sätta livet till för att en adhd-unge satt lite för länge på 8chan och var "ironisk", tänka sig.

Återigen ett verklighetsfrämmande inlägg som saknar all form av logik. Varför skulle överhuvudtaget högerradikaliserade personer som ”triggas av invandrare” ge sig på vita lärare och vita elever?

Fege Fabian har mördat två vita svenska kvinnliga lärare. Han har inte attackerat någon av lärarna eller eleverna med utländsk bakgrund eller någon annan som är mörkhyad.

Hugo i Eslöv attackerade en vit svensk manlig lärare. Han passerade mängder av elever med utländskbakgrund innan han attackerade läraren. Men gjorde inte ett tecken på vilja attackera någon av dem. Samma sak med hans polare i Kristianstad.

Enda undantaget är Anton i Trollhättan som attackerade personer med utländsk bakgrund.

Det är totalt verklighetsfrånvänt och totalt ologiskt att hävda att fege Fabian och de övriga skånska gärningspersonerna skulle ha ”triggats av invandrare”. Fakta visar att det var vita svenskar som utsattes för attackerna. Hade de verkligen varit ”högerradikaliserade personer” så hade det varit mörkhyade invandrare som attackerats.

I fallet Hugo så är hans egen pappa invandrad till Sverige. Hade han verkligen ”triggats av invandrare” så hade han inte ens behövt gå hemifrån för att utföra attacken…
Citera
2022-03-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peet83
Polisen har upprättat en brottsanmälan angående en film tagen på ambulanspersonalens arbete i samband med morden på Malmö Latin.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/polis-anm%C3%A4ler-film-fr%C3%A5n-skold%C3%A5d-1.68472907
Bra! Alldeles utmärkt. Nånstans är det dags att sätta ner foten för otyget att filma, frossa och sprida sånt här. Hoppas de får tag på idioten som är upphovsmannen.
Citera
2022-03-23, 12:16
Medlem
Film på mordoffer från Latinskolan sprids på nätet
Det publicerades under måndagen av en användare som bara har lagt upp denna enda film. På onsdagsförmiddagen ligger klippet fortfarande kvar och har redan hunnit få över 44 000 visningar.

https://www.sydsvenskan.se/2022-03-23/film-pa-mordoffer-fran-latinskolan-sprids-pa-natet--polisen-utreder-brott

Var finns denna film?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in