2022-03-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
MGM, den häktade grabben Fabian.
Aha ok. Trodde de va tal om en annan.
Citera
2022-03-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Givetvis för jävligt att han inte blev utkastad tidigare, om det nu var känt. Oavsett vilken "organisation" eller vänkrets man tillhör skall sådant givetvis aldrig accepteras.

Håller helt med dig i det.
Citera
2022-03-22, 21:31
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur kunde detta få hända? Finns det inga vuxna som bryr sig?

Helt otroligt egentligen att ingen har snappat upp den här grabben. Varningssignalerna har ju uppenbarligen funnits där i minst ett år
https://youtu.be/Pwwg7yOGf0M
Han var uppmärksammad av lärare pga plötslig vredesutbrott..men skolan saknar kunskap plus personal för att kunna lösa personlighetsstörning...
Citera
2022-03-22, 21:32
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
För oss som har jobb och familj, och inte kan sitta och lägga hela sin fritid på flashback.

Skulle man kunna få en sammanfattning av vad man vet än så länge?
Gärningsmannens mamma dog i trafikolycka med tåg när han var omkring 5 år.

En farbror är polis. Pappan är möjligt lärare.
Det var två svenska lärare i matematik och något mer ämne jag inte kan erinra mig.

Lärarvårdsteamet skulle ha möte med gärningsmannen dagen därpå då det fanns varningstecken såsom prat om maskering, övervakning och intresse för ensamma gärningsmän såsom mordet på Anna Lindh, vilket han uttryckte vid sin sista lektion för dagen, kriminologi där försvarsadvokaten i fallet föreläste.

Gärningsmannen förde innan dådet över allt han ägde till en anhörig. Gissningsvis arv efter modern. Besparingar stod det iofs. Väldigt planlagt med andra ord. Samtal till någon efter mordet läste jag någonstans men har inte hittat mer information.

Sociala medier är sannolikt tvättade då de är väldigt sparsmakade. Han framstår inte som grovt avvikande. En schizoid personlighetstyp gissar jag löst på, dvs ej psykopat. Vi ser väl i framtiden. Lågt socialt sammanhang på sociala medier. Jag gissar att han rört sig på andra plattformar och har ett annat sammanhang online med människor. Sannolikt förekommit här eller på liknande platser (jag är för gammal för att hålla koll på ungdomstrender av olika slag) där han sannolikt nätverkat med andra, liknande personer. Det är något jag tror varit väldigt underskattat i mer än tjugo år. Jag tycker väl att han borde ha någon närmare vän i egen ålder i verkligheten men något sådant har inte framkommit. Tidigare trodde jag att någon anhörig exempelvis pappan eller en vän städade hans sociala plattformar men antagligen har han själv föregått på den punkten.

Jag vet inte riktigt vad en sammanställning skulle vara. Lärarna hette Viktoria och Sara, vilket är egentligen ovidkommande. Mer intressant är vad de hade för betydelse för honom eftersom de kan förklara motivet. Hans advokat menar att polisen och advokaten ser förklaringen någorlunda långsökt men som ett motiv. Nu kan inte folk bestämma om ett motiv är verkligt eller inte men gärningsmän ljuger mer än vad de talar sanning. Gissningsvis har hans "kultur" varit intresse för ensamma mördare, seriemördare osv. Den Jan uttrycker vill folk misstänkliggöra på vis jag inte ser något konstigt med. Intresse för att teckna och skriva, mat och träning. Jag är som sagt av tanken att det är vad som är kvar efter att annat kanske tagits bort.
Citera
2022-03-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Trist. Men inte samma länk som jag klickade på, där står det
https://www.youtube.com/watch?v=SUahUMFxQSs

F.öv klickade jag på den för att rapportera den, skulle aldrig titta på nåt sånt skit

Förstår dig.

Tittade bara lite för att se vad alla pratade om. Hemskheter, ej respektfullt.
Då kan du rapportera till youtube hur man nu gör

Nån har skapat youtubekonto bara för detta. verkar vara enda video allmänt för profilen.. patetiskt, vågar inte stå för vad man lägger upp.
Citera
2022-03-22, 21:34
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Gärningsmannens mamma dog i trafikolycka med tåg när han var omkring 5 år.

En farbror är polis. Pappan är möjligt lärare.
Det var två svenska lärare i matematik och något mer ämne jag inte kan erinra mig.

Lärarvårdsteamet skulle ha möte med gärningsmannen dagen därpå då det fanns varningstecken såsom prat om maskering, övervakning och intresse för ensamma gärningsmän såsom mordet på Anna Lindh, vilket han uttryckte vid sin sista lektion för dagen, kriminologi där försvarsadvokaten i fallet föreläste.

Gärningsmannen förde innan dådet över allt han ägde till en anhörig. Gissningsvis arv efter modern. Besparingar stod det iofs. Väldigt planlagt med andra ord. Samtal till någon efter mordet läste jag någonstans men har inte hittat mer information.

Sociala medier är sannolikt tvättade då de är väldigt sparsmakade. Han framstår inte som grovt avvikande. En schizoid personlighetstyp gissar jag löst på, dvs ej psykopat. Vi ser väl i framtiden. Lågt socialt sammanhang på sociala medier. Jag gissar att han rört sig på andra plattformar och har ett annat sammanhang online med människor. Sannolikt förekommit här eller på liknande platser (jag är för gammal för att hålla koll på ungdomstrender av olika slag) där han sannolikt nätverkat med andra, liknande personer. Det är något jag tror varit väldigt underskattat i mer än tjugo år. Jag tycker väl att han borde ha någon närmare vän i egen ålder i verkligheten men något sådant har inte framkommit. Tidigare trodde jag att någon anhörig exempelvis pappan eller en vän städade hans sociala plattformar men antagligen har han själv föregått på den punkten.

Jag vet inte riktigt vad en sammanställning skulle vara. Lärarna hette Viktoria och Sara, vilket är egentligen ovidkommande. Mer intressant är vad de hade för betydelse för honom eftersom de kan förklara motivet. Hans advokat menar att polisen och advokaten ser förklaringen någorlunda långsökt men som ett motiv. Nu kan inte folk bestämma om ett motiv är verkligt eller inte men gärningsmän ljuger mer än vad de talar sanning. Gissningsvis har hans "kultur" varit intresse för ensamma mördare, seriemördare osv. Den Jan uttrycker vill folk misstänkliggöra på vis jag inte ser något konstigt med. Intresse för att teckna och skriva, mat och träning. Jag är som sagt av tanken att det är vad som är kvar efter att annat kanske tagits bort.

Tack!

Finns där någon koppling till "Cederholmaran" förutom namnet?

Han ska vara från Ystad, där Keith syster plantera sig en gång i tiden.
Citera
2022-03-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Å fan, det låter extremt (det med klädhängaren). Vi fick göra vapen men inte använda dem på rasterna, inga problem att ta hem dom. Nu när jag tänker efter så var det faktiskt nån som gjorde en kaststjärna i metall, den beslagtogs däremot.

Vi gjorde sånna kaststjärnor tillsammans med våran lärare och använde i träsalen 😅 vi fick inte använda dom på rasterna.. Hehe
Citera
2022-03-22, 21:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Tack!

Finns där någon koppling till "Cederholmaran" förutom namnet?

Han ska vara från Ystad, där Keith syster plantera sig en gång i tiden.
Inte enligt en släktforskare tidigare i tråden. Tror han gick typ 100 år tillbaka i tiden utan att hitta ngt. samband.
Men det var även min första tanke.
Citera
2022-03-22, 21:36
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte enligt en släktforskare tidigare i tråden. Tror han gick typ 100 år tillbaka i tiden utan att hitta ngt. samband.
Men det var även min första tanke.

Okej, då avfärdar jag det från min hjärna med.

Tack arier!
Citera
2022-03-22, 21:37
Avslutad
Vad för straff lär han få?

Skulle själv gissa på kanske 5 års fängelse efter alla rabatter och skit.
Citera
2022-03-22, 21:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Vad för straff lär han få?

Skulle själv gissa på kanske 5 års fängelse efter alla rabatter och skit.
Ungdomsrabatten är avskaffad.
Citera
2022-03-22, 21:38
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Jag har inte tid och möjlighet att leta igenom hela tråden. Kan någon vänlig själ upplysa om det finns någon koppling mellan gangsterfamiljen Cederholm och mördaren Fabian (som det spekulerats om i början)? Förlåt, men det är information overload i den här tråden.
Han verkar inte ha några kopplingar till förbrytare. Han framstår inte heller som en psykopat skulle göra med en extrem familjebakgrund.

Någon uppgav att både polisfarbrodern och en kusin skulle vara otrevliga personligheter. Men det är väl det grövsta som framkommit som påståenden om släkt och familj. Hans mamma ska ha varit en sprudlande livsglad människa eller något liknande såsom de mördade lärarna beskrivits som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in