2022-03-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Undrar om nån försökte övermanna honom eller om det kom som en blixt från en klar himmel att han bara slet upp sin hammare och anföll..då är man nog inte så kaxig
eller var de bara han o lärararna

Verkar som endast en av lärarna han börja fly, vilket tyder på att attacken kom helt spontant utan förvarning.

Sägs även funnits fler vittnen.
Citera
2022-03-22, 17:54
Medlem
zzahirs avatar
Expressen:

”Hans advokat uppger för TV4 Nyheterna att han lämnat en redogörelse för vad som hände, något som kan tolkas som ett motiv.

– Han har lämnat en redogörelse som både polis och jag ställer oss lite frågande inför, hur han egentligen tänker. Men med lite god vilja kan man kalla det ett motiv. Jag är belagd med tystnadsplikt, men polisen har fått ett motiv att jobba med, säger advokat Anders Elison till TV4 Nyheterna.

– Det är en mycket tagen kille. Han är medveten om vad han har gjort, fullt medveten om vad han har ställt till med. Det finns en ånger naturligtvis, men mer i detalj kan jag inte gå in på.

– Han mår dåligt. För att han ska orka med är det viktigt att han äter och dricker.”
Citera
2022-03-22, 17:55
Medlem
savagemamiis avatar
Han har erkänt morden
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Det sjuka är han måste hamnat i någon slags konflikt med BO, han visste exakt vilka lärarna var då han var en elev på skolan. Varför inriktar han sig just på dessa 2 damerna och inte eleverna? Tacka Gud att det inte var flera brottsoffer men man kan inte låta bli att undra varför valde han ut dessa 2 lärarna?

Det är det som är lite oklart.

Däremot är det konstigt att fråga om övervakningskameror för att sedan ringa in sig själv, det låter antingen som han tappat kontrollen totalt och ilskan tagit över förnuftet eller så ville han bli filmad av övervakningskamerorna för chock value och allt gick enligt hans plan.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hdeanstanton
Kan detta vara gms mamma? Minns det väl då jag bodde i Trelleborg då. Kusligt i sådant fall...

https://www.expressen.se/kvallsposten/tag-och-bil-i-krock-kvinna-dog-9/
Högst troligt..tack för info..
Citera
2022-03-22, 17:56
Medlem
Vad tyder på att det är Fabians mamma?

Citat:
Kan detta vara gms mamma? Minns det väl då jag bodde i Trelleborg då. Kusligt i sådant fall...

Citera
2022-03-22, 17:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Ja, jag och det finns inget som talar för ett självmord vilket det spekulerats i. Det framstår som en olycka där den då ca femåriga gärningsmannens mamma dog.
Citera
2022-03-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Expressen:

”Hans advokat uppger för TV4 Nyheterna att han lämnat en redogörelse för vad som hände, något som kan tolkas som ett motiv.

– Han har lämnat en redogörelse som både polis och jag ställer oss lite frågande inför, hur han egentligen tänker. Men med lite god vilja kan man kalla det ett motiv. Jag är belagd med tystnadsplikt, men polisen har fått ett motiv att jobba med, säger advokat Anders Elison till TV4 Nyheterna.

– Det är en mycket tagen kille. Han är medveten om vad han har gjort, fullt medveten om vad han har ställt till med. Det finns en ånger naturligtvis, men mer i detalj kan jag inte gå in på.

– Han mår dåligt. För att han ska orka med är det viktigt att han äter och dricker.”

Viktigt vad han äter och dricker?

Ge mördaren en halv brödbit och ett halvt glas vatten. Mer ska han inte ha.
Citera
Medlem
Jävligt sorgligt han mår inte så bra verken innan eller efter. Om han nu ev är släkt med andra cederholmare o en del andra i släkten med andra efternamn. Sorgligt att han inte fått hjälp innan detta tragiska hände. Beklagar sorgen till alla. O förstår även att inte grabben mår bra.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Hur det gick till:
Citat:
Enligt uppgifter såg flera vittnen hur en storvuxen och svartklädd man med uppdragen luvtröja gick till angrepp mot en kvinnlig lärare på skolans tredje våning. Han ska ha slagit henne med flera slag i huvudet med en hammare.

När en annan kvinnlig lärare försökt springa genom korridoren och fly in i ett klassrum ska gärningsmannen ha sprungit efter henne och brottat henne till marken. Han ska sedan ha slagit även henne i huvudet med hammaren.

Enligt Petra Stenkula hittades offren svårt skadade, och avled senare.
Citera
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
MGM: F*bian C*derholm (a,e), Trelleborg, Elev på Malmö Latin
BO1: V*ctoria Edstr*m (i, ö), Hjärup, Lärare på Malmö Latin
BO2: S*ra B*ök (a, ö), Lärare på Malmö Latin

Är hans insta fab*anvidar *=i
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Det är det som är lite oklart.

Däremot är det konstigt att fråga om övervakningskameror för att sedan ringa in sig själv, det låter antingen som han tappat kontrollen totalt och ilskan tagit över förnuftet eller så ville han bli filmad av övervakningskamerorna för chock value och allt gick enligt hans plan.
Eller så var frågan om kameror ett sista rop på hjälp? Litet hopp om att någon skulle komma på honom innan dådet? Verkar ju var en mycket sjuk man och redan visat tecken på ånger enligt hans försvarare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in