2022-03-22, 17:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det var under en bildlektion senare under dagen som det först väcktes oro om att något inte stod rätt till. Enligt uppgifter betedde eleven sig då märkligt och pratade om vapen. Han ställde samtidigt frågor om skolans övervakningskameror – var de fanns och hur de övervakades. Han ska också ha frågat när på dagen som lärarna slutade arbeta.
Det är ju nästan som han ber att bli tagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Jag har läst psykologi på universitet, det har inte du lille vän.

Jag har bl.a. läst psykologi på universitet, det har inte du, lille vän. Inte en seriös psykolog i världen skulle ta din metod på allvar.
Citera
Avslutad
Det sjuka är han måste hamnat i någon slags konflikt med BO, han visste exakt vilka lärarna var då han var en elev på skolan. Varför inriktar han sig just på dessa 2 damerna och inte eleverna? Tacka Gud att det inte var flera brottsoffer men man kan inte låta bli att undra varför valde han ut dessa 2 lärarna?
Citera
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp1derman
Kommer förmodligen bli rättspsyk, han är ju svensk
Det lär tiden utvisa men jag tycker han gott kan sitta av minst ett decennium så att han (och alla andra korkade småmyndiga) lär sig att man inte dödar/mördar människor för för småsaker som att man känner sig kränkt..
Citera
2022-03-22, 17:50
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Det jag gör representerar mina intressen mer än mina konstnärliga uttryck lika lite som Flashback speglar min personlighet i de vinklingar folk gör.

Jag vill hävda att man definitivt visar sina intressen på Pinterest etc. Däremot är inte några avtryck som otroligt många gör, huvudsakliga skäl till det någon gör. Killen är uppenbart höger, intresserad av mat och träning förutom intressen av att skriva och teckna. Han ser någon symbolik i Boys don't cry. Kanske namnet. Folk hävdar att han var gay. Kanske. Men i kombination med behovet av att visa styrka och visa att han inte längre är liten och svag och karaten, kan det röra sig om övergrepp. Sedan gillar man såklart en mängd filmer och berörs av ämnen om man har empatisk förmåga. Allt behöver inte spegla personen. Men det kan vara att stora starka pojkar inte gråter. Ingen kan skada dem de är osårbara.

Eller så gjorde de ett grupparbete på svenskan om Boys don't cry till vilket han sparade vissa bilder, och ett arbete om olika grupperingars syn på islamiseringen på samhällskunskapen till vilket han sparade bilder. Glöm inte att det är en inkluderande skola.

Ser i alla fall inget på pinterest som säger något om hans sexualitet eller högerextrema åsikter. Möjligen anar jag lite vänstervibbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
När kommer den psykiatriska vården göra en LEXMaria-anmälan på sig själva?
Det börjar dra ihop sig tycker jag
Förmodligen har pappan försökt söka vård för sin son, men fått nobben. Antingen så ska personalen på psyk mordhotas eller så blir någon mördad på stan eller i skolan - d å kopplas det tunga artilleriet in

Jag föreslår att alla anställda inom psyk får söka sina tjänster på nytt
För en ny tillsvidareanställning krävs att man är psykiskt frisk o c h att man kan vara överens om diagnos och behandling på en och samma patient
Terapibehandlingar under många år klarar inte sjukvården av längre
Däremot "förvaring" om det behövs tills en diagnos är fastställd borde man kunna skaka fram
O c h hårdare kriterier för tvångsintagning. Som det har varit under många många år så måste patienten själv ha sjukdomsinsikt och vara öppen för behandling och det är inte många som är det

Problemet är nog brist på resurser.
Citera
Medlem
Undrar om nån försökte övermanna honom eller om det kom som en blixt från en klar himmel att han bara slet upp sin hammare och anföll..då är man nog inte så kaxig
eller var de bara han o lärararna
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp1derman
Kommer förmodligen bli rättspsyk, han är ju svensk

Det här CP miffot förtjänar ingen nåd. Minst livstid då dådet är planerat. Personligen hoppas jag han får skallen inkörd i väggen inne på en anstalt tills det bara blir mos kvar.
Citera
2022-03-22, 17:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Cederholm.... Keith Cederholm.....Cederholms tivoli, Någon koppling?
Nej. En släktforskare i tråden kollade upp det.
Citera
2022-03-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag har bl.a. läst psykologi på universitet, det har inte du, lille vän. Inte en seriös psykolog i världen skulle ta din metod på allvar.
Min metod? Har inte redovisat någon metod. Men tidigare jobbat med kriminella på sis-hem. Dom skyddar sin röv så långt det är möjligt. Du har sett för mkt hollywoodfilmer.
Citera
Medlem
Kvinnorna som mördades hade tonårsbarn. Kanske ville han att andra skulle få uppleva det Lidande han själv upplevde när hans egen mamma dog?
Citera
Medlem
Kan detta vara gms mamma? Minns det väl då jag bodde i Trelleborg då. Kusligt i sådant fall...

https://www.expressen.se/kvallsposten/tag-och-bil-i-krock-kvinna-dog-9/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in