Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Vi lever i Satans värld och Jesus är nog den enda människa på jorden som har varit starkare än Satan. Vad Jesus sa kom från Gud, vad vi andra säger (profeterna undantagna) kommer ifrån Jesus eller från oss själva. Och det som kommer från oss själva har nästan alltid en mörk tråd invävd. Så styr Satan i världen.
Jag förkastar inte Paulus men har bara Jesus som lärare. Paulus organiserade den kristna kyrkan och det är inte hans fel att hans brev framhålls av dom som skyggar för Jesus ord.
När Paulus säger 'endast tro men inte laggärningar' så uppfattas det ofta på ett sätt som strider mot Jesus ord: 'Men var och en som hör dessa mina ord och icke gör efter dem, han må liknas vid en oförståndig man som byggde sitt hus på sanden.'
Bortförklaringar som att 'Jesus talade inför israeler medan kristna har ett nytt förbund' är ett dåligt tecken. Svartenbrandt älskade Paulus men hade svårt för många Jesusord, och han älskade Paulus för att Paulus var mänsklig.
Var inte Svartenbrandt psykopat?
Jag minns inte min bibel men jag minns mina "uppenbarelser".
Jag kände väl snarare att jag aldrig blivit så förledd.
Jag trodde verkligen på att något stort skulle hända. Något gott dvs som jag skulle komma att få vara i periferin och beskåda ungefär som en ny tid.
Jag tänkte att det var en man med gudomligt syfte.
Senare fick jag återigen "uppenbarelser" och då skrattade jag rakt ut åt uppmaningen om att jag skulle ut och predika godhet för människor. I mina ögon var jag förblindad av vrede,mitt hjärta rasande men främst såg jag människorna som förtappade att jag skrattade åt att ens en existens av Gud skulle ha någon tilltro till asen eller be mig av alla människor i världen resa mig upp för att arbeta för deras skull.
Jag hade såklart några fler kortare uppenbarelser. En politisk soppa och ett världskrig fick mig att börja läsa tidningen. Ja en del saker jag kallade galenskap.
Människor tror att de kan döma mig utan att förstå att jag dömt dem så hårt att jag hellre kallade mig själv galen och trotsade Gud hellre än att ägna mitt liv åt människors botgöring. Hellre ett liv i mörker ensam än med dem. Ändå har jag under min resa känt mig välsignad då och då som om jag haft en Gud med mig som valt att döma människor och tala om att allt som människor gör, ser något större än dem.
Vem vet? Men människor de lever i den värld de hellre vill ha. Man ska aldrig glömma vad de gjorde mot Jesus och antagligen långt många fler goda människor än vad andra kan räkna
Med dig finns ingen Gud, hånskrattade mitt ex åt mig och såg sig själv som bättre. För sådan är människan. Människan tror bara på sig själv.