2022-03-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej men det var segrarnas rättvisa som var ganska snäll i det stora hela.

Mja. Snäll och snäll.... Det var snarare så att man ville visa för tyska folket att det var de som bar ansvaret som skulle straffas, inte det tyska folket i sig. Det gjorde att "ribban" för vilka som ställdes till svars sattes ganska högt.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Häften av Mariupol befriat, säger DPR:s ledning. Av de ursprungligen 14000 ukraisnka soldaterna återstår ungefär hälften:

https://t.me/intelslava/23117
Citera
Medlem
Enligt sajten "the Daily Unseen" som ni kan finna på youtube, så skänker Taiwan 100 drönare till dom ukrainska försvarsstyrkorna.

Dessa drönare hjälper till att rikta in artilleri-eld. Oj Ukraina kommer att vara ett land översvämmat med drönare av olika typer.
Citera
2022-03-22, 10:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Såg en uppgift, att Ukraina räknar med att större delen av fiendearmen, har förnödenheter för två tre dagar till.
Hoppas att det stämmer, då stannar skiten, bara att isolera dem och vänta på att de självdör.

Ja, när rySSen gräver ner sig så är det svårt för dem att få tag i mat... Går ju inte stanna tanksen vid lidl o plundra butiken då
Citera
2022-03-22, 10:40
Medlem
baggebo1s avatar
Mer vapen till DPR:s trupper:
Citat:
Mountains of imported weapons and equipment became trophies of the DPR units

Yesterday we drove through the liberated villages near Donetsk.

From what I have not seen before: American disposable hand-held anti-tank grenade launchers M72 LAW, moreover, produced by the joint Norwegian-Finnish company Nammo
The 11th Regiment now has a lot of them.

AT4 is a Swedish disposable anti-tank rocket-propelled grenade launcher.

Well, already a classic - a bunch of Bulgarian 82mm mines and charges for LNG-
https://t.me/intelslava/23109
Citera
2022-03-22, 10:41
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt sajten "the Daily Unseen" som ni kan finna på youtube, så skänker Taiwan 100 drönare till dom ukrainska försvarsstyrkorna.

Dessa drönare hjälper till att rikta in artilleri-eld. Oj Ukraina kommer att vara ett land översvämmat med drönare av olika typer.

Tror Taiwan kommer att behöva dessa själv när Kina oundvikligen annekterar Taiwan.
Citera
2022-03-22, 10:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Bara för att jag beskriver något, innebär inte att jag stödjer det. Detta verkar vara magi för er sinnessvaga.

Ingenstans har jag sagt att jag stödjer Putins invasion. Jag förklarar mer hur de resonerar och hur saker är.

Hade helst inte sett en invasion alls.

Fast du tycker ju att Ryssland hade goda anledningar att invadera.
Citera
2022-03-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag har inte skrivit att det är ett legitimt skäl för en invasion. Det jag försöker säga är att även Väst behöver rannsaka sig och se vad som kunde gjorts annorlunda. Personligen tycker jag inte det är rätt att tex Sverige försöker påverka politiska processer i andra länder, om det du säger stämmer.

Ryssland har ju flera gånger sagt att de inte accepterar att Nato utvidgas till deras gräns, så det kan ju inte vara någon nyhet för Väst. Så klart har både USA och Väst länge förstått att det skulle gå så här och det kan man ju tycka är cyniskt agerat.
Nu har Nato-länder gräns mot Ryssland sedan 1949 och har på de 73 åren inte invaderat ryssarna en enda gång. Ryssland gränsar för tillfället till 5 Nato-medlemmar. Givetvis skulle väst ha handlat annorlunda och bjudit in Ukraina till Nato redan tidigare så hade detta inte hänt, men det är lätt att vara efterklok.
Citera
2022-03-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Häften av Mariupol befriat, säger DPR:s ledning. Av de ursprungligen 14000 ukraisnka soldaterna återstår ungefär hälften:

https://t.me/intelslava/23117

Det blir områden utan folk och till slut vill inte ens ryssarna flytta dit. Då får dom ge det folket någon sorts premier för att bo där.

Ryssland sår nu fröet till en 100-årig konflikt och en dag klarar man inte ens av att betala pensionerna. Hur många krigsinvalider vill man ha?
Citera
2022-03-22, 10:43
Medlem
Ny uppdatering från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden, jag uppdaterar jag inte poster som inte har en samlad siffra alltså jag lägger inte till nämnda bekämpningar som saknat total.
https://t.me/s/Ministerstvo_oborony
https://vk.com/video-133441491_456252427
90 ledningscentraler
181 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
88 radarstationer
182 flygplan och helikoptrar (Känd uppdelning 106 flygplan, 72 helikoptrar)
1528 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
154 MLRS raketartillerifordon
602 fältartilleri och granatkastare
1312 enheter av speciella militära fordon
230 drönare

De sex senaste av tidigare listor
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ny uppdatering från Ukrainas försvarsministerium
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA/posts/280728677572925
OBS detta är från Ukrainas försvarsministerium inget är mina egna påståenden.
De totala stridsförlusterna för fienden var ungefär:
15300 Personal / Personer
509 Pansarvagnar
1556 Bepansrade stridsfordon / APV
252 Artillerisystem
80 MLRS raketartillerifordon
45 Luftvärns system
99 Flygplan
123 Helikoptrar
1000 Motorfordon / fordon
3 Fartyg / båtar / kutter
70 Bränsletankar
35 UAV operativ-taktisk nivå
15 Specialutrustning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Dessutom när någon avslöjar USA:s krigsbrott så skall denne låsas in för evigt i amerikanska tortyrkammare. Denne någon är naturligtvis Assange.

Exakt. Collateral murder videon. 12 till 18 döda, två barn och två journalister blev slaktade. Det är toppen på isberget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Mja. Snäll och snäll.... Det var snarare så att man ville visa för tyska folket att det var de som bar ansvaret som skulle straffas, inte det tyska folket i sig. Det gjorde att "ribban" för vilka som ställdes till svars sattes ganska högt.

Effekten var att man var "snäll". Det diskuterades väl att man skjuta av alla nazister utan rättegång eller tyskarna svältande under lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in