2022-03-22, 10:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Det är ju uppenbart att du inte vet vad du pratar om så varför svarar du ens? Väx upp.

Allt effektiv krigsföring är krigsbrott numera. Det är ju inte direkt så att "den goda sidan" är för bra för att stå emot att utföra krigsbrott. Snarare så att man rättfärdigar de krigsbrott man utför medan medan man hänger motståndets krigsbrott, varför? För att man är de "goda".

Krigsbrott är bara en term för svagbegåvade som inte förstår hur krig fungerar. Effektiv krigföring går inte när man följer dessa lagar, det leder snarare till ett utdraget och långt krig i onödan.

Det är tillåtet att mörda folk en masse i krig, men att göra vissa andra saker för att minska mördandet i förtid är givetvis ett krigsbrott. Get over yourself.
Du tycker alltså att det är helt Ok med lite krigsbrott.
Du är äcklig.
Citera
2022-03-22, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En lika intressant fråga är : Ville verkligen Putin att Ryssland skulle gå med i NATO ?

För jag har mycket svårt att tänka mig, att Ryssarna skulle gå med på att låta deras snubbar ställas under jänkar-befäl, och vice versa..

Eller var det bara Putins "FSB-gener" som ville ta reda på hur långt kamratskapen kunde gå.

Enligt en tidigare generalsekreterare för Nato så ville Putin gå med i Nato. Men Putin ville inte söka medlemskap så som andra mindre viktigare länder utan han ville att Nato skulle bjuda in Ryssland.

https://www.theguardian.com/world/2021/nov/04/ex-nato-head-says-putin-wanted-to-join-alliance-early-on-in-his-rule

Men Ryssland skulle knappast klara av kravet som Nato har på sina medlemsländer. Dessa krav har nämnts tidigare i tråden. Mest troligen så var det därför de vill bli inbjudna av Nato.
Citera
2022-03-22, 10:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns inget missilförsvarssystem som någorlunda framgångsrikt kan skjuta ner ryssarnas Hypersoniska missiler. Då spelar det ingen roll hur mycket skrot som amerikanarna placerar ut i Polen. Ryssland har ett helt avgörande övertag här.

Det är skälet till ryssarnas höga svansföring mot Nato.

Nu påstår ju ryssarna att de använde dessa missiler i Ukraina. De imponerade föga.
Citera
2022-03-22, 10:05
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är deras eget fel, (putins snarare än rysslands, men det är ju = )
Ryssland bröt mot Budapestfördraget 2014 genom att invardera ukraina.

Det är ju ett ukrainskt beslut. att påverka politik genom pengar och utbildning sysslar även sverige med i ryssland. det är inte ett legetimt skäl till invasion.

Svårt om man är såväl okunning som naiv, det ena finns det egentligen ingen ursäkt för.....
Jag har inte skrivit att det är ett legitimt skäl för en invasion. Det jag försöker säga är att även Väst behöver rannsaka sig och se vad som kunde gjorts annorlunda. Personligen tycker jag inte det är rätt att tex Sverige försöker påverka politiska processer i andra länder, om det du säger stämmer.

Ryssland har ju flera gånger sagt att de inte accepterar att Nato utvidgas till deras gräns, så det kan ju inte vara någon nyhet för Väst. Så klart har både USA och Väst länge förstått att det skulle gå så här och det kan man ju tycka är cyniskt agerat.
Citera
2022-03-22, 10:05
Medlem
Angelripper4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nämen. Gör du det igen?

Styrk detta påstående är du gullig.

Nog för att moroten snackar mycket skit, men Putin sa det själv i intervjun med Oliver Stone.
Citera
2022-03-22, 10:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Nog för att moroten snackar mycket skit, men Putin sa det själv i intervjun med Oliver Stone.

Att Ryssland lämnat in en ansökan om medlemskap?
Citera
2022-03-22, 10:07
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Du tycker alltså att det är helt Ok med lite krigsbrott.
Du är äcklig.

Krigsbrott sker i alla krig, det är bara de som förlorar som hålls ansvariga för sina däremot.

Vilket är varför man hängde nazister för sina krigsbrott medan man sopade sina egna under mattan, blanda annat bombandet av Dresden som inte hade ett militärt mål. Utan man bombade medvetet civila, man försökte göra Dresden till en parkeringsplats. Men ställdes dessa inför rätta? Såklart inte.

Du är genuint efterbliven om du tror att krigsbrott inte sker i krig av alla sidor. För det är så effektiv krigföring sker.

Bara för att jag beskriver vad som sker innebär inte att jag stödjer det. Men svårt att avgöra kanske när dina föräldrar är syskon.
Citera
2022-03-22, 10:07
Medlem
Angelripper4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Att Ryssland lämnat in en ansökan om medlemskap?

Ja.
Citera
2022-03-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag har inte skrivit att det är ett legitimt skäl för en invasion. Det jag försöker säga är att även Väst behöver rannsaka sig och se vad som kunde gjorts annorlunda. Personligen tycker jag inte det är rätt att tex Sverige försöker påverka politiska processer i andra länder, om det du säger stämmer.

Ryssland har ju flera gånger sagt att de inte accepterar att Nato utvidgas till deras gräns, så det kan ju inte vara någon nyhet för Väst. Så klart har både USA och Väst länge förstått att det skulle gå så här och det kan man ju tycka är cyniskt agerat.

Ryssland bestämmer bara fram till gränsen. Inte utanför.
Citera
2022-03-22, 10:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du är nästan komiskt obildad.

Bay of pigs-invasionen var ett klumpigt försök av gamla Batista-anhängare att med amerikanskt stöd ta tillbaka makten på Kuba. I april 1961 var Kuba inte ens allierat med Sovjet och Sovjet hade verkligen inga planer på att placera några missiler där. Mycket hann hända under de 18 månaderna till Kubakrisen.
Kan vara jävligt korkad också, eller både och.
Citera
2022-03-22, 10:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
KYIV. March 22. UNN. Thanks to the heroic actions of our defenders, the state flag of Ukraine was raised over Makarov, the enemy was driven back. This is stated in the summary of the General Staff of the Armed Forces of Ukraine, reports UNN. Makariv is located 60 kilometres west from Kyiv.

https://www.unn.com.ua/ru/news/1969054-zsu-zvilnili-makariv-v-kiyivskiy-oblasti

Heja Ukraina! De har fler offensiver utanför Kiev, de har också tagit tillbaka en by som heter Moschun. https://liveuamap.com/en/2022/22-march-moschun-village-near-kyiv-was-fully-cleared-of-russian

Vad är Rysslands plan för Kiev? Nu verkar de bara försöka försvara sig där mot Ukrainas motoffensiver.
Citera
2022-03-22, 10:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns inget missilförsvarssystem som någorlunda framgångsrikt kan skjuta ner ryssarnas Hypersoniska missiler. Då spelar det ingen roll hur mycket skrot som amerikanarna placerar ut i Polen. Ryssland har ett helt avgörande övertag här.

Det är skälet till ryssarnas höga svansföring mot Nato.

Hitler hade också "wunderwaffen" som V2 ( 5700km/h o gick inte att skjuta ner ) men det hjälpte ju inte. rySSen har ju knappast obegränsat med missiler o de hypersoniska är troligen väldigt dyra ovanliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in