2022-03-22, 09:29
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du fick rätt en gång på hundra. Även en blind höna träffar rätt ibland. Den som följer dina råd och tips är snart bankrutt.

Nedan förklarar Leaston alldeles utmärkt vad din metod (TA) och dina förutsägelser går för rent statistiskt.

Var tog förresten taxichauffören och dollarmiljonären som tjatat i månader om att vi ska ner under 10K vägen?

Håller med! HODL trumfar definitivt galningar som tradar med hävstång och som blir likviderade stup i kvarten.
Ja men då får du väl hänga i investeringstrådar då. Det här är en trading och TA tråd
Citera
2022-03-22, 09:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Åter igen, så länge du håller förluster små och vinnarna större tjänar du pengar. Varje trade du tar ska vara genomtänkt och du ska sätta en stopploss som du kan acceptera. När du kan det tekniska så handlar det "bara" om nerver och riskhantering.
Jag vet exakt hur man tradar i teorin. Jag pratar om praktiken men främst om det meningslösa att i efterhand berätta hur rätt man hade i en specifik trade.

Posta i förväg och stå för det eller strunta i att posta öht, om du frågar mig.
Citera
2022-03-22, 09:34
Avslutad
Citat:
Ja men då får du väl hänga i investeringstrådar då. Det här är en trading och TA tråd

Jag diskuterar TA utifrån perspektivet att det är trams. Utöver det köper jag lågt och säljer högt, vilket är ett sätt att trada. Tråden handlar också om bl a nyheter som rör BTC. Aktuellt i dagarna är bl a att Malaysia funderar på att göra BTC till legal tender.
Citera
2022-03-22, 09:38
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Kort obviously
Ok short från 42,9k. När stänger vi shorten? Var ligger stop loss?
Citera
2022-03-22, 09:40
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ok short från 42,9k. När stänger vi shorten? Var ligger stop loss?
Jag har min stop vid entry och har redan tagit profit. Säger inte vad någon annan ska göra
Citera
2022-03-22, 10:48
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Jag har min stop vid entry och har redan tagit profit. Säger inte vad någon annan ska göra
Sluta dela med dig till folk som inte uppskattar det.
Citera
2022-03-22, 10:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Sluta dela med dig till folk som inte uppskattar det.

Vad är det som folk skall uppskatta. Ett tips hur man gör 18% på en nedgång, som 1.5 dagar senare är 34% åt fel håll? (FB) Bitcoin - trading och analys

Citera
2022-03-22, 11:08
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad är det som folk skall uppskatta. Ett tips hur man gör 18% på en nedgång, som 1.5 dagar senare är 34% åt fel håll? (FB) Bitcoin - trading och analys

Och fear and greed index som du postade då? Du ligger ju det dubbla gentemot honom så var bara tyst 😂
Citera
2022-03-22, 11:36
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Fel håll?
https://www.tradingview.com/x/HwQqVGO9/

Och hur kan det vara fel att göra 18% på en dag? Det handlar ju om att ackumulera över tid
Citera
2022-03-22, 12:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Och fear and greed index som du postade då? Du ligger ju det dubbla gentemot honom så var bara tyst 😂
Ja, vad är det med den menar du?

26:e Januari bottnade den på 11, sedan dess har BTC gått upp 30%
Citera
2022-03-22, 13:08
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ok så du scalpar bara. Satan vilket skitjobb.

Att du lagt stop loss precis på entry så måste du ha prickat exakt på toppen. I call BS.
Citera
2022-03-22, 13:16
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ok så du scalpar bara. Satan vilket skitjobb.

Att du lagt stop loss precis på entry så måste du ha prickat exakt på toppen. I call BS.
Nej jag hade en order på 42900 igår som den tog inatt, tog ur 25% när den gick ner till 42400 i morse och efter det satte jag stoppen på entry så nu är jag ute ur traden men med vinst.

Jag hade ganska hög hävstång därav ville jag inte ha så mycket spelrum. Ja jag scalpar mest, det fungerar bäst för mig som det ser ut just nu. Snabba in och ut med hög hävstång

Har givetvis spotposition också som bara får ligga
Senast redigerad av DroidBishop 2022-03-22 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in