Citat:
Ursprungligen postat av
Cles
Vill bara påpeka om att han tidigare under kvällen hade långt färre följare på instagram. 70 - 90 om jag inte missminner mig
Okej. Folk vill nog veta vad som skrivs. Trodde däremot inte att mördare brukade börja följas bara rakt av vid sådana här brott. 🤔
Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
Behöver en tonåring ha följare alls? Är det inte i så fall kanske lite sjukt och ett "symptom" något är fel med vårt moderna samhälle? 170 följare är väl inget konstigt och han fick lite respons på det han la upp. Fast dessa saker var så konstiga att det tyder på att han inte bryr sig om vad folk tycker eller tänker om det. Kan vara tecken på eskalerande mentalsjukdom eller ett tecken på en introvert personlighet. Som jag skrev ger han vibbar av sensor men att lägga upp kraftigt skumma saker utan att bry sig är mer i linje med NF. INFP skulle han kanske kunna få på något test...
Våldshistoriken i hans familj om den stämmer tyder på att det
kan förekomma psykopati i hans genetiska material. Detta innebär
inte att han nu måste vara det. Men psykopati i kombination med våldsutsatthet innebär som regel tidigt grövre våldsutövning och även i anslutning till extremare miljöer såsom kriminalitet. Men han verkar inte varit våldsam tidigare så eventuellt har han inte en psykopatiskt formad hjärna. Jag pratar nu om sådant som syns på röntgen. Dvs att han har tydliga skador eller felaktigheter som kan upptäckas vid en ordentligt genomförd undersökning. Avsaknad av tidigare våld vad vi vet, inte särskilt mycket våldsinslag på sociala medier, ingenting särskilt anmärkningsvärt i teckningar gör att jag själv enbart hade kollat för att utesluta om det fanns en möjlighet till beteendet som kunde förklaras så, jag hade däremot inte utgått ifrån att jag själv fann det troligast.
Någon vårdar hans Instagram så är det inte han själv så är det någon som faktiskt älskar honom och antagligen är i chock och tar bort som om det var en gravsten att vårda. Folk borde låta bli att uppträda hämndlystet eftersom det inte kan vara gärningsmannen som läser utan någon som inte är skyldig. Om det är den utpekade killen var han antagligen så plågas innan att hatet knappast kommer straffa honom och är han mer oberörd, kommer det ändå inte påverka utan kanske till och med
stärka övertygelsen om att det funnits en rätt till brottet.
Gällande autism så ger vanvård, psykisk/fysisk misshandel eller yttre problem liknande symptom och personlighetsdrag. Det är dessutom inte något jättekonstigt med det han lagt upp. Förutom texten om att skjuta sig i huvudet. När man inte är etablerad i konstnärskap är inte världen redo för sådana utsvävningar.