2022-03-22, 02:15
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Läste han estetik? Jag får intryck mer av artisan än konstnär. Hans förmåga att teckna är över medel men ingen stor konstnärlig begåvning kanske...

Jag fick en del Giger-vibbar av hans alster. En hel del muskler i sexualiserade fallosliknande former, skulle tro att det ligger en del undertryckta sexuella suggestioner och trycker där under ytan. Inte så konstigt i den åldern dock, men lite märkligt kombinerat med det lätt homoerotiska kroppsbyggaridealet.
Citera
2022-03-22, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag orkar tyvärr inte skyffla igenom alla sidor av skit i den här tråden för tillfället så ni får ursäkta frågan, men hur kom det egentligen fram att denne FC skulle vara MGM?

Han är elev på skolan och hans hus är avspärrat i Trelleborg.
Citera
2022-03-22, 02:17
Medlem
Citat:
Jag orkar tyvärr inte skyffla igenom alla sidor av skit i den här tråden för tillfället så ni får ursäkta frågan, men hur kom det egentligen fram att denne FC skulle vara MGM?
Det var någon som random skrev det utan att nämna någon källa och nu tror alla att det är FC. Säger inte att det inte är han, men jag väntar med mina slutsatser tills det finns mer att gå på.
Citera
2022-03-22, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag fick en del Giger-vibbar av hans alster. En hel del muskler i sexualiserade fallosliknande former, skulle tro att det ligger en del undertryckta sexuella suggestioner och trycker där under ytan. Inte så konstigt i den åldern dock, men lite märkligt kombinerat med det lätt homoerotiska kroppsbyggaridealet.

Hehe precis samma jag fick. Kanske det svarta i hans teckningar av abnorma figurer? Dr. Death gjorde också obehagliga målningar...
Citera
2022-03-22, 02:18
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Han är ju introvert trots socialt anpassad och inga större problem att umgås med tjejer. Hade han betett sig konstigt kort innan detta enligt bekräftad källa? Det kan ju tyda på snabbt debuterande mentalsjukdom. Möjlig långtida våldsfixering som triggat av något som kulminerade i detta...

Gick han på SSRI? Ingen oviktig fråga då många skolmördare gjort det...
Det är onormalt att vara tonåring och så ensam. Omkring 170 följare på Instagram och typ ingen som bryr sig om vad han lägger upp för att få bekräftelse på att han duger någonstans.

Klart att han är psykiskt sjuk. Hans mamma har krossats framför tåget. Det fanns säkerligen en mängd problem innan dess. Barn tar inte lätt på vuxnas självmord och inte sedan som barn till dem ens om de är vuxna.

Anabola steroider säger en del men han har en helt normal kroppsbyggnad för någon plus minus några år omkring arton..lite bulkigare kanske. Intresse för mat, träning, musik, att teckna och skriva. Iofs också en aversion mot Islam vad som verkar. Är det vanligt förekommande för skolmördare? Intressena innan de politiska dvs. De känns mer som intressen för människor som mår väldigt dåligt och/eller är i missbruk.

Svårt att säga om våldsbesatthet. Världen är sjuk, folk uppvisar starkare tecken ön vad han gör isåfall. Ingenting anmärkningsvärt mer än att jag skulle döma honom som i behov av vård och självmordsnära.

Impulsdåd pga svårigheter att hantera ilska av släktingars kriminalitet och sociala problem, möjligt (sannolikt)våldtsuttsatt genom barndomen och hämmad med svårigheter på det sociala planet därmed, såsom att skaffa en flickvän och lite närmare vänner. Jag vill inte släppa en liten möjlighet till att han skulle kunna ha haft om inte någon som triggat, kanske istället en närmare bekantskap med någon som kanske är gärningsman. Men såklart,pappan kan ha svårt att hantera stressen och särskilt i kombination med tidigare kris när modern avled och därmed uppträda irrationellt och spendera tid med att rensa Instagram etc och läsa på nätet. Men då ger ju pappan också vibbar av isolerad människa med psykisk ohälsa. Man behöver låta bli när saker händer. Definitivt inte läsa hat och spekulationer.
Citera
2022-03-22, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
https://www.pinterest.se/cederholmmlgy/
Du tycks vara umgefär lika förvirrad som MGM.

Såvida du inte kan redogöra för exakt vad av det där som på något sätt kan koppla ihop andras demokratiska val och aktuellt dubbelmord.

Börja med att läsa min ursprungliga fråga, och försök förstå dess faktiska innebörd innan du svarar.
Citera
2022-03-22, 02:19
Medlem
Tråknicks avatar
Var nyss förbi plugget.

En märkt polisbil stod på skolgården med vissa lampor tända. Brevid stod två omärkta kombis.

Jag såg inga blommor eller annat som tydde på att folk lämnat saker där. Skulle gissa att stängslet mot Amiralsgatan lär bli rätt fullt av kondoleanser under veckan.
Citera
2022-03-22, 02:19
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Tydligen uppmärksammades en polisinsats i FC lägenhet i Trelleborg
Citera
2022-03-22, 02:21
Medlem
Så vilka är dom två kvinnorna som är döda?
Citera
2022-03-22, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Killen var elev på skolan, din toffelvåffla...

Och dom tyckte han varit underlig en lång tid och ändå lät man han gå omkring i deras lokaler med en yxa utan vakt på plats.
Citera
2022-03-22, 02:24
Medlem
Cless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Det är onormalt att vara tonåring och så ensam. Omkring 170 följare på Instagram och typ ingen som bryr sig om vad han lägger upp för att få bekräftelse på att han duger någonstans.

Klart att han är psykiskt sjuk. Hans mamma har krossats framför tåget. Det fanns säkerligen en mängd problem innan dess. Barn tar inte lätt på vuxnas självmord och inte sedan som barn till dem ens om de är vuxna.

Anabola steroider säger en del men han har en helt normal kroppsbyggnad för någon plus minus några år omkring arton..lite bulkigare kanske. Intresse för mat, träning, musik, att teckna och skriva. Iofs också en aversion mot Islam vad som verkar. Är det vanligt förekommande för skolmördare? Intressena innan de politiska dvs. De känns mer som intressen för människor som mår väldigt dåligt och/eller är i missbruk.

Svårt att säga om våldsbesatthet. Världen är sjuk, folk uppvisar starkare tecken ön vad han gör isåfall. Ingenting anmärkningsvärt mer än att jag skulle döma honom som i behov av vård och självmordsnära.

Impulsdåd pga svårigheter att hantera ilska av släktingars kriminalitet och sociala problem, möjligt (sannolikt)våldtsuttsatt genom barndomen och hämmad med svårigheter på det sociala planet därmed, såsom att skaffa en flickvän och lite närmare vänner. Jag vill inte släppa en liten möjlighet till att han skulle kunna ha haft om inte någon som triggat, kanske istället en närmare bekantskap med någon som kanske är gärningsman. Men såklart,pappan kan ha svårt att hantera stressen och särskilt i kombination med tidigare kris när modern avled och därmed uppträda irrationellt och spendera tid med att rensa Instagram etc och läsa på nätet. Men då ger ju pappan också vibbar av isolerad människa med psykisk ohälsa. Man behöver låta bli när saker händer. Definitivt inte läsa hat och spekulationer.
Vill bara påpeka om att han tidigare under kvällen hade långt färre följare på instagram. 70 - 90 om jag inte missminner mig
Citera
2022-03-22, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON

Behöver en tonåring ha följare alls? Är det inte i så fall kanske lite sjukt och ett "symptom" något är fel med vårt moderna samhälle? 170 följare är väl inget konstigt och han fick lite respons på det han la upp. Fast dessa saker var så konstiga att det tyder på att han inte bryr sig om vad folk tycker eller tänker om det. Kan vara tecken på eskalerande mentalsjukdom eller ett tecken på en introvert personlighet. Som jag skrev ger han vibbar av sensor men att lägga upp kraftigt skumma saker utan att bry sig är mer i linje med NF. INFP skulle han kanske kunna få på något test...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in